چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰

علی نجفی در حاشیه بازدید از نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش :

خرده فرهنگ ها نقش موثری در مراودات ملی و مردمی دارند

جشنواره وارش

سینماپرس: نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از مجتمع سینمایی وارش گفت: رویدادهای فرهنگی و هنری پل بسیار مستحکمی برای توسعه مناسبات میان ملت ها و کشورهای مختلف است.

به گزارش سینماپرس، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از مجتمع سینمایی وارش گفت: رویدادهای فرهنگی و هنری پل بسیار مستحکمی برای توسعه مناسبات میان ملت ها و کشورهای مختلف است.

به گزارش روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش، علی نجفی نماینده شهر بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که برگزاری این جشنواره یک اتفاق خوب فرهنگی و هنری است، بیان کرد: از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره و مدیران فرهنگی و هنری استان تشکر می کنم و البته ما هم در کنارشان بودیم و از این رویداد حمایت کردیم.

وی ادامه داد: من با توجه به این که دیپلمات هستم و پیش از حضور در مجلس، سفیر ایران در قرقیزستان بوده ام، به عنوان یک کارشناس مسائل بین المللی فکر می کنم رویدادهای فرهنگی و هنری پل بسیار مستحکمی برای توسعه مناسبات میان ملت ها و کشورهای مختلف است.

نجفی خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری و همسایگی استان مازندران با همسایگان شمالی و حوزه آسیای مرکزی، این جشنواره فرصت مناسبی برای تبادل فرهنگی و ارتباط بیشتر مردم ایران و این کشورهاست. ضمن این که خرده فرهنگ ها امروز نقش موثری در تقویت مراودات ملی و مردمی دارند و از این جهت آشنایی با این خرده فرهنگ ها و آداب و سنت ها و رسوم محلی و منطقه ای به تقویت این پیوندها کمک می کند.

وی اظهار کرد: خوشحالم این اتفاق باعث شد تعداد زیادی از هنرمندان کشورمان و کشورهای همسایه، به ویژه از حوزه همسایگان شمالی به این جا بیایند و با هم از دریچه سینما درباره دغدغه هایشان گفت و گو کنند و برداشت هایشان را نسبت به پدیده های مختلف از جمله اقلیم، مسائل اجتماعی و محیط زیست به اشتراک بگذارند. به نظرم این اتفاق باید تکرار شود و ما هم باید برای تقویت و پایداری این رویداد کمک کنیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر این که دارای اشتراکات تاریخی، تمدنی و دینی فراوانی با کشورهای آسیای مرکزی هستیم، عنوان کرد: دیپلماسی عمومی ابزار موثری برای استفاده از ظرفیت های فرهنگی، علمی، نهادهای مدنی، هنری و ... است.   بنابراین این جشنواره در این مسیر موثر خواهد افتاد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در استان مازندران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.