سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶

در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا

ایوب آقاخانی تندیس بهترین کارگردانی را از آن خود کرد

چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو

سینماپرس: ایوب آقاخانی که یکی از فعال‌ترین هنرمندان نمایش‌های رادیویی به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس است، در بخش مستمر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا، تندیس بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد.

به گزارش سینماپرس، آیین پایانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا، چهارم اردیبهشت‌ماه، با حضور عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما، حمید شاه‌آبادی معاون صدا، سردار فضلی و جمعی از رادیویی‌ها و مهمانان خارجی در مرکز همایش‌های صداوسیما با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا هر ساله در دو بخش داخلی و بین‌الملل که هر کدام زیربخش‌هایی دارند برپا می‌شود. یکی از زیربخش‌های داخلی این جشنواره با عنوان «مستمر» برپا می‌شود. زیربخش «مستمر» به گروه‌ها و هنرمندانی اختصاص دارد که در طول سال با اجراهای زنده و یا تولیدات رادیویی خود به صورت مستمر و مداوم فعالیت داشته‌اند. ایوب آقاخانی یکی از برگزیدگان این بخش از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا است که با نمایش رادیویی «سوغاتی» موفق به کسب تندیس، لوح تقدیر و جایزه اول کارگردانی بخش مستمر نمایشی شد.

آقاخانی را می‌توان یکی از فعال‌ترین هنرمندان نمایش‌های رادیویی به ویژه در حوزه دفاع مقدس دانست. وی در حال حاضر مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و به طور هم‌زمان سردبیر فصلنامه تخصصی صحنه است.

نمایش رادیویی «سوغاتی» را حمیدرضا پورعلی محمد نوشته و ایوب آقاخانی آن را کارگردانی  کرده است. این اثر نمایشی به تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا با موضوع دفاع مقدس، روایت وصیت‌نامه‌ای است که در دل خاک در حال پوسیده شدن است.

گفتنی است، چهارهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا از دوم تا چهارم اردیبهشت‌ماه ۹۸ در تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.