سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی:

جشنواره بین المللی فیلم وارش سرمایه فرهنگی کشور است

رمضانعلی حیدری خلیلی

سینماپرس: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی معتقد است جشنواره بین المللی فیلم وارش به دلیل قدمت و موضوعی که دنبال می کند، برای کشور به مثابه سرمایه ای فرهنگی است.

به گزارش سینماپرس، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در آستانه برگزاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش گفت: چنانچه جشنواره های مهمی که در کشور برگزار می شود، بتوانند خود را به کلان برنامه های وزارتخانه و سیاست های برنامه جامع سازمان سینمایی نزدیک تر کنند، طبیعتا می توانند از حمایت های سازمان سینمایی بهره مند شده و در راستای تحقق بهتر اهداف از پیش تعیین شده موثر بیافتند.

وی ادامه داد: مناسب تر است جشنواره ها در راستای اهداف و برنامه های خود یک شعار مشخص و محوری داشته باشند و در آن مسیر گام بردارند زیرا از این طریق می توانند در جهت مزیت های مورد توجه خود حرکت کرده و منجر به تحقق اهداف و خواسته های خود در آن منطقه و گستره جغرافیایی شوند.

حیدری خلیلی خاطر نشان کرد: جشنواره بین المللی فیلم وارش به دلیل قدمت و سابقه ای دارد، به نوعی سرمایه فرهنگی تلقی می شود و می تواند در معرفی مزیت های استان مازندران و منطقه شمالی کشور تاثیرگذار باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی عنوان کرد: جشنواره های فرهنگی و هنری باید از ویژگی های مختلفی مانند هویت بخشی، انگیزه سازی، نشاط آفرینی و اجتماع محوری برخوردار باشند و موجب بازنمایی مثبت آداب و رسوم، زبان، جاذبه های خاص اقوام و مذاهب کشور شوند و از آداب و سنن بومی و ملی حفظ و نگهداری کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم وارش رسالت خود را به درستی ایفا کرده است، افزود: جشنواره بین المللی فیلم وارش با توجه به شعاری که انتخاب کرده، باید باعث ایجاد و تقویت گرایش های ملی شود و اولویت های فرهنگی اقوام و نواحی را مطرح کند.

حیدری خلیلی با اشاره به خدمات و حمایت های سازمان سینمایی از جشنواره بین المللی فیلم وارش نیز گفت: سازمان سینمایی علاوه بر این که در زمینه صدور مجوز برگزاری جشنواره سینمایی فعالیت می کند چنانچه این جشنواره ها را به سیاست‌های برنامه ای خود نزدیک ببیند قطعا حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد. جشنواره بین المللی فیلم وارش از جمله جشنواره هایی است که توانسته مورد توجه فعالان عرصه سینما واقع شود .

وی در ادامه گفت مطابق تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سازمان سینمایی عهده دار کمک مالی برای اعطای جوایز بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم وارش شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی با ابراز امیدواری از این که جشنواره خیر و برکات بسیاری برای استان مازندران و کشور در پی داشته باشد، توضیح داد: میزان موفقیت هر جشنواره وابسته به موضوع و محتوای آن است بنابراین جشنواره ای موفق تر خواهد بود که آثار با محتوای غنی و متنوع در اختیار داشته باشد. خوشبختانه جشنواره بین المللی فیلم وارش از چنین ظرفیتی برخوردار است و مدیران استانی باید از این سرمایه فرهنگی در معرفی مزیت های استان بیشتر از گذشته استفاده کنند.

وی سینما را در زمینه معرفی، ترویج و برجسته سازی مسائل و آسیب های فرهنگی و طبیعی موثر دانست و گفت: سینما دارای قدرت نفوذ بر اذهان است و برای عموم جذابیت دارد. برهمین اساس می توان با تولید و پخش یک فیلم خوب، مسئولان را نسبت به یک مشکل و بحران آگاه و آماده کرده و از وقوع آسیب های بزرگ جلوگیری کرد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در شهرهای بابل، رامسر و ساری در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.