دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶

در شبکه مستند

پاسداشت مقام معلم با پخش مستند «زنبق‌های پدر»

شبکه مستند

سینماپرس: مستند «زنبق‌های پدر» به کارگردانی نفیسه توتونی در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، بیستمین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «زنبق‌های پدر» به کارگردانی نفیسه توتونی از شبکه مستند پخش خواهد شد. این قسمت از برنامه به اضافه مستند به مناسبت روز معلم و گرامیداشت از آنان به روی آنتن خواهد رفت.

در این قسمت و پس از پخش مستند،   علیرضا عصاره، دانشیار و مدیر گروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید رجایی و نفیسه توتونی، کارگردان مستند «زنبق‌های پدر» مهمان برنامه خواهند بود که درباره موضوع تغییرات ساختاری در سیستم آموزشی کشور و نقش تکنولوژی آموزشی در بهبود کیفیت تعلیم و تربیت صحبت خواهند کرد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «زنبق‌های پدر»، پرتره‌ای از زندگی حرفه‌ای و یک عمر تلاش بی‌وقفه دکتر داریوش نوروزی، از اساتید برجسته و بنیان‌گذاران رشته تکنولوژی آموزشی در ایران است. این مستند، علاوه بر آن‌که به شناسایی این رشته نوپا می‌پردازد، سعی دارد ویژگی‌های انسانی معلمی که عاشقانه و با تمام وجود برای تعلیم و تربیت کوشیده است را به تصویر بکشد و از این منظر، پاسداشتی بر زحمات تمام معلمین کشور داشته باشد.

دکتر داریوش نوروزی را باید پدر علم تکنولوژی آموزشی در ایران دانست که بسیاری از دستاوردهای آموزشی در کشور مرهون زحمات او است. در بخش‌هایی از مستند «زنبق‌های پدر»، او به زادگاه خود سفر می‌کند و بعد از ۵۰ سال خانه محل تولد خود را پیدا می‌کند. هم‌چنین به روستای پاکل، اولین جایی که او به عنوان معلم خدمت کرده است می‌رود و با اولین دانش‌آموزان خود دیدار می‌کند و در نهایت زندگی عاشقانه‌اش در کنار همسر، فرزندان و نوه‌ها به تصویر کشیده می‌شود.

مستند ۶۰ دقیقه‌ای «زنبق‌های پدر» که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نفیسه توتونی ساخته شده است، برای اولین بار در برنامه «به اضافه مستند» و به مناسبت روز معلم رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ و جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.