دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

در جشنواره تئاتر دانشگاهی؛

تعجب از انتخاب یک اجرای بدون موضوع

جشنواره تئاتردانشگاهی اعلام شد

سینماپرس: بازیگر و کارگردان «به هوای پاک پرید» عنوان کرد: این نمایش یک اجرای بدون موضوع از کاراکترهایی است که در تعامل با مخاطبان بحثی را خلق می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، یکی از اجراهای امروز جشنواره تئاتر دانشگاهی نمایش «به هوای پاک پرید» از امیرحسین بریمانی است. این نمایش در دو سانس ۱۷ و ۲۰ در سالن کوچک تئاتر مولوی به صحنه می‌رود.

بریمانی درباره این نمایش به خبرنگار فارس گفت: این نمایش پیش‌تر در جشنواره تئاتر تجربه اجرا شد و جایزه بهترین ایده را گرفت، الان هم به جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی شده است ما چون از جشنواره تجربه آمدیم دیگر بازبینی هم کارمان نداشت. ‌

تعجب از انتخاب یک اجرای بدون موضوع در تئاتر دانشگاهی

وی با اشاره به اینکه نمایش نوشته خودش است و در واقع هیچ نمایشنامه‌ای ندارد، گفت:‌ کار کاملاً بداهه است، درباره دو نویسنده‌ای که در تعامل با هم و با مخاطبان یک داستانی خلق می‌کنند البته یک سری خطوط  آن از قبل تعیین شده است.

بریمانی درباره انتخاب عنوان نمایش گفت: این  هم به فضای داستانی کار مرتبط می‌شود. البته درباره اینکه ما جایزه گرفتیم و به تئاتر دانشگاهی معرفی شدیم و بازخوردها مثبت بود، خودم هم هنوز در تعجب هستم چرا که در واقع کار ما شاید تئاتر محسوب نشود و نمی‌دانم چرا اینجا حضور داریم.

وی یادآور شد: من از قبل یک سری خطوطی در این کار دارم اما دیگر کاراکترها خیر بداهه اجرا می‌کنند، یعنی روند در هر اجرا تغییر میکند.

بریمانی کاراکترهای نمایش را خودش و نیما شکیبایی معرفی کرد و گفت: متاسفانه برخی کارهایی که در جشنواره تئاتر تجربه دیدم، جالب نبودند و ضعف زیادی داشتند و خیلی‌هایشان از همان جشنواره به تئاتر دانشگاهی راه پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.