یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲

در مقابل اعتراض برخی سینماگران

تهیه کننده «تگزاس ۲» به سکوت شورای صنفی نمایش انتقاد کرد

فیلم سینمایی تگزاس ۲

سینماپرس: ابراهیم عامریان گفت: فشار صاحبان فیلم‌های اکران نوروزی به شورای صنفی نمایش، محدودیت اکران برای نمایش «تگزاس ۲» را به همراه داشت.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم عامریان تهیه کننده فیلم سینمایی «تگزاس ۲» درباره علت فروش بالای این اثر در گیشه، به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فروش بالای فیلم نتیجه تولید فیلم سالم و خوب است و معتقدم فیلم «تگزاس ۲» یکی از بهترین کمدی‌های چند سال اخیر سینما است که از شوخی‌های جنسی بهره نبرده و این باعث شده در عین سالم بودن تا بدین لحظه موفقیت کسب کند.

وی افزود: البته منظورم از موفقیت، راضی بودن مخاطب است، چون تاکنون از فروش رضایت ندارم و دلیل آن اعتراض صاحبان فیلم‌های اکران نوروزی به شورای صنفی نمایش بود که گفتند حالا که  «رحمان ۱۴۰۰» رفته «تگزاس ۲» نباید اکران شود و اگر این اتفاق رخ دهد فیلممان را از پرده پایین می‌کشیم که این اتفاق باعث کوتاه آمدن شورای صنفی و در نتیجه متضرر شدن فیلم ما شد.

عامریان ادامه داد: فشار صاحبان فیلم‌های اکران نوروزی به شورای صنفی نمایش، محدودیت اکران برای نمایش «تگزاس ۲» را به همراه داشت بطوریکه تا به این لحظه اکران شهرستان‌ها را نداریم و برخی محدودیت در اکران‌های تهران نیز به ما رسیده است. از سویی، چون به یکباره زمان اکران مشخص کردند فرصت تبلیغات نداشتیم و مشکلات ما دو چندان شد.

وی ادامه داد: این اتفاقات و مشکلات، شروع طوفانی اکران که از اهمیت زیادی در جذب مخاطب گسترده برخوردار است را از ما گرفت تا جایی که فروش هفته اول ما می‌توانست بیش از پنج میلیارد تومان باشد، اما به دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید.

عامریان عنوان کرد: می‌توان گفت اکران درست و حساب شده «تگزاس ۲» از زمانی شروع می‌شود که محدودیت اکران‌های شهرستان و تهران برداشته شده تا با تبلیغات گسترده که در دستور کار قرار دادیم بتوانیم جذب مخاطب بیشتری داشته باشیم، اما متاسفانه باید بگویم زمانی محدویت اکران برداشته می‌شود که به ماه مبارک رمضان می‌رسیم که این قدرت مانور را از ما می‌گیرد یعنی عملا به فیلم و ما ظلم بزرگی شد.

این تهیه کننده اضافه کرد: متاسفانه اصلا به این موضوع توجه نکردند که «تگزاس ۲» صدر در صد در بخش خصوصی ساخته شده و نباید بجای حمایت، باعث متضرر شدنش شوند فیلمی که با پتانسیل بالا می‌توانست باعث رونق هرچه بیشتر سینماها شود و سود مادی و معنوی آن قطعا به خیلی‌ها می‌رسید.

عامریان در خصوص قیاس «تگزاس ۱» و  «تگزاس ۲» گفت: به شخصه «تگزاس ۱» را بسیار دوست داشتم، اما خودخواهی بود که سلیقه مردم به عنوان مخاطب اصلی را در ساخت «تگزاس ۲» اعمال نکنم از این رو بر اساس انتقادهایی که به «تگزاس ۱» وارد شد تحقیقات و بررسی‌هایی انجام دادیم تا بتوانیم نسخه‌ای از «تگزاس ۲» در راستای سلیقه مخاطبان بسازیم البته که این کار هزینه‌های ما را بالاتر برد، اما ارزشش را داشت، چون جواب گرفتیم و مخاطب راضی از سالن‌ها بیرون می‌آید که این هدف و رسالت اصلی ما است.

عامریان گفت: امیدوارم دوستان سینمادار و دوستان وزارت ارشاد، با تمام محدویت‌هایی که بر سر راه «تگزاس ۲» قرار گرفت ولی ما را راضی به اکران کردند و قول‌هایی دادند؛ به عهد و قول خود جامه عمل بپوشانند، چون ما واقعا قصد اکران در این برهه زمانی را نداشتیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.