یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

در قالب جشنواره تئاتر دانشگاهی؛

«میمون» به صحنه تئاتر می‌آید/ مونودرامی با محوریت اچ‌آی‌وی

نمایش میمون

سینماپرس: نمایش «میمون» به کارگردانی وحید رهجوی و حسین ملکی که موضوعی در ارتباط با ویروس اچ‌آی‌وی و بیماری ایدز دارد در بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی به صحنه خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، گروه تئاتر «ساسات» که سال گذشته نمایش «مرزداران» را به نویسندگی و کارگردانی وحیدرهجوی و حسین ملکی در مجموعه تئاترشهر روی صحنه برده بود، در تازه‌ترین فعالیت خود نمایش مونودرام  «میمون» را با موضوع اچ آی وی آماده اجرا می‌کند.

این اثر نمایشی با طراحی و کارگردانی وحید رهجوی و حسین ملکی به بخش‌هایی از زندگی رضا عبده، کارگردان تئاتر آمریکا در دهه هشتاد میلادی می‌پردازد.  عبده که هنوز هم به عنوان یکی از پیشروترین آرتیست‌های تئاتر آمریکا شناخته می‌شود در اوایل دهه نود میلادی از عوارض ناشی از بیماری ایدز در نیویورک در گذشت.

نمایش «میمون» که بستری مستند دارد توسط دانشجوی تئاتری روایت می‌شود که موضوع پایان‌نامه‌اش بررسی آثار رضاعبده است و روند پژوهش و نگارش پایان‌نامه او را وارد مسیری تازه ای از زندگی خود می‌کند...

بهنام حسنپور تنها بازیگر این مونودرام است. همچنین علی رحمانی آهنگساز و رضا دهقانی ساخت ویدئوآرت این اثر نمایشی را برعهده دارند.

«میمون» که مانند کار قبلی گروه تئاتر «ساسات» توسط وحید رهجوی و حسین ملکی به نگارش در آمده است اولین اجرای خود را روز ۱۳ اردیبهشت در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در تالار مولوی خواهد داشت و بعد از آن و به زودی اجراهای عمومی خود را آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.