چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰

در آئین رونمایی از پوستر هفته بزرگداشت تئاتر مطرح شد

ابراهیم حقیقی: تاثیر تئاتر زایش فرهنگ است

پوستر شانزدهمین هفته بزرگ‌داشت تئاتر

سینماپرس: مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین هفته بزرگ‌داشت تئاتر؛ امروز در سالن شاهین سرکیسیان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، رونمایی از پوستر این بزرگ‌داشت با حضور بهزاد فراهانی عضو هیات مدیره خانه تئاتر، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، مهدی قلعه بازرس هیات مدیره خانه تئاتر، بهزاد مرتضوی مدیر روابط عمومی خانه تئاتر، حسام مهدوی نماینده رسانه ای و افکارسنجی بانک گردشگری، جمعی از اعضای صنف تئاتر و خبرنگاران در حضور استاد ابراهیم حقیقی طراح پوستر، بعدازظهر امروز چهارم اردیبهشت ۹۸ در سالن شاهین سرکیسیان خانه تئاتر انجام شد.

در این نشست ابتدا بهزاد فراهانی گفت: امیدوارم روزی برسد که مودیان ما بدانند در چه کشوری خدمت کنند و برای چه مردمی خدمت می کنند.

پس از او شهرام گیل آبادی ضمن خاطرنشان کردن اینکه امروز روز رادیو نیز هست ادامه داد: این روز را به استاد خودم بهزاد فراهانی تبریک می گویم، تئاتر دل و جان من است و رادیو خانه پدری ام و کسی نمی تواند خانه پدری را از انسان بگیرد.

 گیل آبادی در خصوص جایگاه تئاتر گفت: تئاتر عالی ترین سطح گفتگوی انسانی است و اساسا حق نداریم در کنار تئاتر و مردم نباشیم؛ امیدوارم روز به روز این نمایش فاخر اندیشه محور جای خود را در جامعه باز کند. تئاتر به اندازه عمر بشر است، دردآشنا و اندیشه ورز است، نقاد است و اگر این نقد و ژرف اندیشی را از آن بگیریم چیز دیگری از آن بگیریم چیز دیگری از آن باقی نمی ماند.

محمودرضا رحیمی دبیر شانزدهمین هفته بزرگ‌داشت تئاتر نیز در سخنانی کوتاه به رویکرد اکرام پیشکسوتان این دوره اشاره داشته و اضافه کرد: ما می خواهیم به واسطه حفظ کرامت انسانی افرادی مانند بهزاد فراهانی، ابراهیم حقیقی و ... در کنار تنگدستی و شرایط مالی امسال با همراهی این هنرمندان و اجرای بهترین ها هدیه‌ای ویژه به جامعه بدهیم.

سپس ابراهیم حقیقی طراح پوستر شانزدهمین دوره بزرگ‌داشت هفته تئاتر گفت: تئاتر در این ملک همیشه مظلوم بوده و با نداری ها همیشه ساخته است، اما هر شب شاهد زنده شدن نمایش ها روی صحنه هستیم که این امر تنها با فداکاری اهالی تئاتر رخ می دهد.

او ادامه داد: تئاتر عین زندگی است، حتی می توان گفت بالاتر از زندگی و هیچ سندی هم از آن باقی نمی ماند، اما تاثیرش زایش فرهنگ است، همین ماسکی که ما برای طراحی پوستر از آن استفاده کردیم ماسکی است با قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال که از لرستان به جا مانده و نشان بازی و نمایش است، اما مهجور مانده بود و برای همین از آن استفاده کردیم و امیدوارم در سالهای آینده نیز از آن بیشتر و بیشتر بهره ببریم.

شانزدهمین هفته بزرگ‌داشت تئاتر، به دبیری محمودرضا رحیمی و با حمایت مالی بانک گردشگری از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری برپا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.