چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴

با حضور جمعی از هنرمندان

افتتاح نمایشگاه نگارگری «شعبان» در نگارخانه ابوالفضل عالی

نمایشگاه نگارگری امیرحسین آقامیری

سینماپرس: نمایشگاه نگارگری امیرحسین آقا میری و جمعی از هنرجویان با عنوان «شعبان» در نگارخانه ابوالفضل عالی آغاز به کار کرد.

به گزارش سینماپرس، نمایشگاه نگارگری امیرحسین آقامیری به همراه جمعی از هنرجویان با عنوان «شعبان» در نگارخانه ابوالفضل عالی افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۴۰ اثر از لیلا ابراهیمی، طیبه نداف، پریسا خلج، فاطمه فراهانی، نرگس گتمیریان، پریسا دیانی، سحر سیدی، پروین بیرانوند، لیلا علیخانی، نوشین افسری، شهرنوش اسکندری، مریم پرند، آتوسا شاهی فخر، مرضیه کلاری، سارا طاعتیان، الهام عاشق، فروغ مصطفی‌زاده، سحر دست‌بسته، یگانه پرگشایی، مریم پیامی‌پور، مهناز اسداله، شیرین خسرو حیدری، گلناز موسایی و کامران اخوان در کنار آثار امیرحسین آقامیری که نتیجه ۱۰ سال کار این هنرمندان است به نمایش درآمده است.

امیرحسین آقامیری در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری درباره این نمایشگاه گفت: شعبان به معنی شعبه کردن و دو شعبه شدن است و ماه شعبان میانه ماه رجب و رمضان قرار گرفته و در این میان، حضرت ولی عصر(عج) متولد شده‌اند. نسبت به ایام مبارک ماه شعبان اثری با همین عنوان در نمایشگاه امروز در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است و چون این اثر در ابتدای نمایشگاه نصب شده و در ایام ماه مبارک شعبان نیز قرار داریم این عنوان را برای نمایشگاه مذکور انتخاب کردیم.

وی درباره تکنیک به کار رفته در آثار نیز گفت: این آثار بر اساس تکنیک نگارگری خلق شده است. تعدادی از آن‌ها از آثار برجسته اساتید طراز اول نگارگری بهره برده‌اند. در این میان سعی شده است که آثاری از همه هنرجویان در معرض دید عموم قرار گیرد تا انگیزه‌ای باشد برای خلق آثار فاخرتر.

این نمایشگاه از ۳ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ میزبان علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.