چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

روز اول هفته بزرگ‌داشت تئاتر پر از برنامه است:

پیمودن کل تئاتر در یک روز

هفته بزرگ‌داشت تئاتر

سینماپرس: شنبه هفتم اردیبهشت ۱۳۹۸ روز آغاز به کار شانزدهمین دوره بزرگ‌داشت هفته تئاتر خواهد بود.

به گزارش سینماپرس،  روز اول این هفته با برنامه هایی چون ورکشاپ های انجمن عکاسان و گریم، نمایشگاه لباس تئاتر، انجمن پوستر (نشست با پیشکسوتان گرافیست)، نمایش های بیداری خانه نسوان، زاویه و...، گالری آثار پوستر، عکس، مسابقه طراحی دانشجویی و ماکت همراه خواهد بود.

هم‌قدمی مردم و هنرمندان تا خانه هنرمندان

همزمان با آغاز به کار شانزدهمین دوره بزرگ‌داشت هفته تئاتر، برنامه ای تحت عنوان "تئاتر پیمایی" با حضور گسترده هنرمندان و مردم برگزار خواهد شد.

این برنامه که با نمادهای سمبلیک تئاتر صورت خواهد پذیرفت، ساعت سه بعدازظهر روز شنبه هفتم اردیبهشت ماه ۹۸ از اطراف خانه هنرمندان به حرکت در خواهد آمد و به سوی محل افتتاحیه روانه خواهد شد.

برنامه تئاترپیمایی هفته بزرگداشت تئاتر با هنرهای اجرایی همراه خواهد بود و پس از آن افتتاحیه این هفته در محوطه خانه هنرمندان با برنامه های هنری – مردمی روی خواهد داد.

از گریم تا ورکشاپ؛ همه در لباس تئاتر

هفته بزرگ‌داشت تئاتر خانه تئاتر از برنامه هایی متنوع تشکیل شده است، در روز اول این هفته سالن استاد شهناز از ساعت ۱۵ الی ۱۸:۳۰ پذیرای ورکشاپ انجمن عکاسان بوده و پس از آن ورکشاپ انجمن گریم از ساعت ۱۹ الی ۲۱ در این سالن برقرار خواهد بود.

نمایش لباس تئاتر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در لابی عمارت خانه تئاتر برگزار می شود. همچنین در این روز سالن شاهین سرکیسیان خانه تئاتر انجمن پوستر و نشست با پیشکسوتان گرافیست را از ساعت ۱۵ الی ۱۷ میزبانی خواهد کرد.

نمایش، نمایش و دیگر هیچ

هفته تئاتر هر روزه با اجراهای خیابانی و صحنه ای همراه خواهد بود؛ علاوه بر پروفورمنس ها و اجراهای محیطی و خیابانی این هفته، سالن های انتظامی، سپند، جوانمرد و سنگلج هر روزه پذیرای اجراهای صحنه ای خواهند بود، «بیداری خانه نسوان» نوشته حسین کیانی و کارگردانی سهیلا جعفری شنبه ساعت ۱۷ در تماشاخانه سپند به روی صحنه خواهد رفت، نمایش زاویه به کارگردانی مریم سعیدیان در نوبت های ۱۷ و ۲۱ تماشاخانه استاد انتظامی اجرا شده، تماشاخانه سنگلج در نوبت ۱۹ نمایش «راز نقل آخر» به نویسندگی و کارگردانی حسین تفنگدار و در نوبت ۲۰:۳۰ نمایش «بیل دیگ، بیل چغندر» نوشته داوود فتحعلی بیگی را به کارگردانی منیژه داوری برای عموم بر صحنه دارد؛ همچنین تماشاخانه عباس جوانمرد در ساعات ۱۷ و ۱۹:۳۰ تمرین-اجرای صدرالدین زاهد را به نظر تماشاگران خواهد رساند.

نامی، بهار، تابستان؛ نمایشگاه های عکس، پوستر و طراحی صحنه

شنبه هفتم اردیبهشت در گالری های نامی، بهار و تابستان نمایشگاه پوستر، عکس، مسابقه طراحی دانشجویی و ماکت صحنه برپا خواهد بود.

شانزدهمین دوره بزرگ‌داشت هفته تئاتر، به دبیری محمودرضا رحیمی و با حمایت مالی بانک گردشگری از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری برپا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.