چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

کارگردان‌های ناآشنا در کن

فهرست فیلم‌های دو هفته کارگردان‌های کن معرفی شد

جشنواره فیلم کن

سینماپرس: بخش «دو هفته کارگردان‌ها» که به عنوان بخش فرعی جشنواره کن فعالیت می‌کند اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، فهرست فیلم‌هایی در بخش دو هفته کارگردان‌های کن ۲۰۱۹ به نمایش درمی‌آیند اعلام شد.

این بخش که امسال برای نخستین بار به مدیریت پائولو مورتی برگزار می‌شود، از کارگردان جان کارپنتر سازنده فیلم‌های ترسناکی چون «هالووین» و «فرار از نیویورک» تجلیل می‌کند.

امسال رابرت ایگر با فیلمی با عنوان «فانوس» با بازی رابرت پتینسون و ویلم دیفو، فیلم برتراند بونلو با عنوان «بچه زامبی» و نیز فیلم تاکاشی میکی کارگردان کهنه‌کار ژاپنی با عنوان «عشق اول» در این بخش به نمایش درمی‌آید.

همانند بخش رسمی جشنواره کن، در بخش دو هفته کارگردان‌ها نیز بخش گسترده‌ای از فیلم‌های ژانرهای مختلف نمایش داده می‌شود. فیلمی با عنوان «زخم‌ها» ساخته بابک انواری و «تلامس» ساخته علاءالدین سلیم کارگردان کهنه‌کار تونسی از جمله این فیلم‌ها هستند.

به گفته مورتی ۱۶ فیلم از فیلم‌هایی که امسال در این بخش نمایش داده می‌شوند از کارگردان‌هایی هستند که هرگز پیش از این فیلمی در کن نداشتند.

دیگر فیلم‌های حاضر در این دوره عبارتند از: درام سیاسی فرانسوی «آلیس و شهردار» ساخته نیکلا پاریسر، «دختر ساده» ساخته ربکا زولتوسکی، «بترکان و تکه تکه کن»  ساخته لخ کووالسکی، «و بعد ما رقصیدیم» ساخته لِوان آکین، «مکث» ساخته لاو دیاز، «ترانه بدون نام» ساخته ملینا لئون، «آزادی را به من بده» ساخته کریل میخانوفسکی.

دیگر فیلم‌هایی که در این فهرست جای گرفته‌اند عبارتند از: «زنده بمان که بخوانی» ساخته جانی ما، «سگ‌ها شلوار نمی‌پوشند» ساخته جوکا پکا والکپا، «لیلیان» ساخته آندریاس هوروات، «روح استوایی» ساخته باس دووس، «اولگ» ساخته یوریس کورسیتیس، «پرورشگاه» ساخته شهربانو سعادت، «ذرات» ساخته بلیس هریسون، «کبک» ساخته اروان لادوک، «برای پول» ساخته آلخو موگویلانسکی، «بیمار، بیمار، بیمار» ساخته آلی فورتادو.

«ایو» یک کمدی ساخته بنویی فورگر نیز به عنوان فیلم اختتامیه به نمایش درمی‌آید.

این در حالی است که پیشتر اعلام شده بود این بخش با نمایش فیلمی از کانتن دوپیو کارگردان و موسیقیدان فرانسوی با عنوان «پوست گوزن» به عنوان فیلم افتتاحیه شروع می‌شود.

امسال پنجاه و یکمین دوره بخش دو هفته کارگردان‌های جشنواره فیلم کن، به موازات بخش اصلی جشنواره کن برگزار می‌شود.

هفتادو دومین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ ماه می ۲۰۱۹ (۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد) و بخش دو هفته کارگردان‌ها از ۱۵ تا ۲۵ ماه می برگزار می‌شود.

سال پیش فیلم «اوج» یا «قله» ساخته گاسپار نوئه برنده این بخش جشنواره فیلم کن شده‌بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.