سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

رئیس سابق سازمان سینمایی:

حضور مهمانان خارجی می تواند به ارتقای سینمای ایران کمک کند

محمدمهدی حیدریان

سینماپرس: محمدمهدی حیدریان حضور سینماگران و کارشناسان از سراسر جهان در جشنواره جهانی فیلم فجر را یکی از شاخه های این رویداد سینمایی دانست.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی حیدریان رییس سابق سازمان سینمایی ظهر دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه در بازدید از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با تاکید بر این که همیشه سینما را سرمایه ای برای جمهوری اسلامی می داند، گفت: جشنواره هایی که دولت مکلف به برگزاری آن ها است، سرمایه ای برای سینما هستند و به همین دلیل باید روی کارکرد آنها حساس بود  و این رویدادها نباید به شکل جشن نزدیک شوند زیرا در این صورت دیگر سرمایه سینما نخواهند بود.

وی با تاکید بر این که هر چه جشنواره های در حال برگزاری تخصصی تر باشند در ایفای رسالت خود موفق تر خواهند بود، تصریح کرد: اگر جشنواره جهانی فیلم فجر بخواهد سرمایه ای برای سینما باشد باید هر سال برنامه ریزی شده تر و تخصصی تر شود.

رییس سابق سازمان سینمایی ادامه داد: خوب است که به سرمایه های خود در سینما بیافزاییم و دوستان کمک کنند تا بهره برداری بهتری از جشنواره جهانی فیلم فجر داشته باشیم.

وی افزود: حضور سینماگران و کارشناسان مختلف از سراسر جهان در این جشنواره یکی از شاخه هایی است که می تواند سرمایه سینما را تامین می کند. این افراد اطلاعات خود درباره وضعیت روز سینما را به جشنواره می آورند و اطلاعات سینمای ایران را همراه خود به کشورشان می برند.

حیدریان در پایان با اشاره به این که حضور مهمانان خارجی می تواند به ارتقای سینمای ایران کمک کند، گفت: باید با داوری درست و کشف دقیق استعدادها، تلاش کنیم جایگاه سینمای ایران را حفظ کنیم. سینمای ایران توانایی کشف استعدادهای کشورهای هم خانواده ایران را از طریق جشنواره جهانی فیلم فجر دارد و انتظار می رود بتواند این مسیر را با موفقیت طی کند تا به مرور به قدرتی تاثیرگذار در سینمای دنیا تبدیل شود.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.