یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

وزیر ارشاد:

سینمای ایران تحریم‌پذیر نیست

سید عباس صالحی

سینماپرس: وزیر ارشاد در واکنش به تلاش‌های سازمان‌یافته برای حضور نیافتن مهمانان خارجی در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر تأکید کرد: با توطئه‌ها و تحریم‌ها، نتوانستند پل ارتباط سینمای ایران با سینمای جهان را واژگون کنند. سینمای ایران، تحریم‌پذیر نیست.

به گزارش سینماپرس، سیدرضا میرکریمی دبیر سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر هفته گذشته در نشست خبری این رویداد به تحریم‌های ظالمانه و بدون توجیه منطقی آمریکا اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها حوزه فرهنگ را هم نشانه رفته است و برای جذب فیلم، خرید بلیت برای مهمانان، مرسولات پستی و... با مشکلاتی مواجه شدیم که قبلا تجربه نکرده بودیم.

او ادامه داد: امسال یک حرکت سازمان یافته هم تلاش داشت مهمانان ما را از حضور در سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر منصرف کند، اما خوشبختانه این تلاش‌ها چندان اثربخش نبود و بعد از جشنواره بیشتر درباره آن صحبت می‌کنم.

حال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون اشاره به این موضوع نوشته است: جشنواره جهانی فیلم فجر، پل ارتباط سینمای ایران با سینمای جهان است. با حدود ۲۵۰ میهمان و برنامه‌های متنوع، فرصت تبادل تجربه، دانش، بازار و فناوری سینمایی.

سیدعباس صالحی تأکید کرده است: با توطئه‌ها و تحریم‌ها، نتوانستند این پل را واژگون کنند. سینمای ایران، تحریم‌پذیر نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.