جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

همزمان با سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان

به همت فرهنگ‌سرای اندیشه کانون نخبگان جوان شهر تهران افتتاح شد

افتتاح کانون نخبگان جوان شهر تهران

سینماپرس: ویژه‌برنامه «فصل امید» با افتتاح کانون نخبگان جوان شهر تهران روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تعدادی از نخبگان جوان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، همزمان با سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، ویژه‌برنامه «فصل امید» با افتتاح کانون نخبگان جوان شهر تهران روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه با حضور سعید اوحدی رییس، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی و تعدادی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، داود نورچه‌ای معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعدادی از نخبگان جوان در حوزه‌های گوناگون به همت فرهنگ‌سرای اندیشه در سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.

سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آغاز این نشست گفت: سازمان فرهنگی هنری تجربه خوبی در همکاری با مردم داشته است، به ویژه کانون‌هایی که جوانان راه‌اندازی کرده‌اند. در مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری این تعامل به خوبی انجام می‌شود و برنامه‌های مشترکی که برگزار شده از کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از نکات مهمی که درباره فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری مطرح است، نیاز به خلاقیت و قالب‌های تازه در برنامه‌های فرهنگی شهر تهران است. افکار جوان می‌توانند این خلاقیت را پدید آورند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم کانون نخبگان شهر تهران را راه‌اندازی کنیم که ارتباط بهتری با جوانان ایجاد شود. از مناطق گوناگون تهران افرادی را دعوت کرده‌ایم و به مرور زمان نخبگان جوان دیگری نیز به این جمع اضافه خواهند شد. امیدوارم این کانون بتواند عملکرد موثری در حوزه فرهنگ در شهر تهران داشته باشد.

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با خیر مقدم به حاضران و تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، عنوان کرد: راه‌اندازی کانون نخبگان جوان شهر تهران یک تصمیم راهبردی است و اتفاق ویژه‌ای محسوب می‌شود که نقطه عطفی در فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. همان طور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فرمودند، هدف اصلی ما فتح قله تمدن نوین اسلامی است و رسیدن به این هدف محقق نمی‌شود، مگر با تکیه بر نیروی جوانان کشور که گل سرسبد آن نخبگان جوان کشور هستند. شما نخبگان جوان باید به این بیانیه که مانیفست انقلاب اسلامی است، توجه کافی داشته باشید.

وی اضافه کرد: تنوعی از نخبگان را در مراسم امروز شاهد هستیم که خیلی ارزشمند است. باید قدردان این نعمت‌ها باشیم و در مسیر رشد و تعالی حرکت کنیم. انسان به عنوان اشرف مخلوقات، چکیده‌ای از عالم خلقت است و در این جمع نیز در حوزه‌های گوناگون شاهد شکوفایی استعدادهای وجودی شما عزیزان هستیم. اگر به اندازه کافی شکرگزار خداوند نباشیم، این نعمت‌ها را از دست می‌دهیم. امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر خداوند نعمتی را به کسی ارزانی کرد، اگر انسان با تمام وجود به آن شناخت پیدا کرد، شکر نعمت را به جای آورده است.

اوحدی ادامه داد: امیدوارم امروز نقطه عطفی باشد که باعث رشد سازمان فرهنگی هنری شود و بتوانیم از ظرفیت نخبگان جوان در حوزه فرهنگی شهر تهران استفاده کنیم. امروز جامعه با چالش‌های متعددی روبه‌رو است و وظیفه بسیار سنگینی بر عهده همه ماست. اگر می‌خواهیم به اوج قله تمدن اسلامی برسیم، باید آمادگی لازم را در خودمان ایجاد کنیم. امروز در دنیا به یک نظر واحد رسیده‌اند که بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه برای رسیدن به توسعه پایدار، منابع انسانی است. اگر در دهه‌های گذشته نگاهشان به ابزارها و تجهیزات معطوف بود، امروز به اهمیت جایگاه انسان رسیده‌اند. گوهر این منابع انسانی نیز به طور قطع، جوانان هستند. دل جوان آن قدر آماده است که می‌تواند به استقبال هر اتفاق خوبی برود.

وی با بیان اینکه در طول این ۴۰ سال جوانان نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند، گفت: به عنوان مثال در دوران دفاع مقدس شاهد درخشش جوانان در جبهه‌ها بودیم. شهید حسن باقری با ۲۲ سال سن فرمانده جنگ بود. شهید همت، شهید باکری، شهید زین‌الدین و شهدای دیگرمان در مقابل ژنرال‌های باتجربه ارتش بعث ایستادند و یک وجب از خاک ایران جدا نشد. امروز هم در محور مقاومت همین اتفاق افتاده و جوانان در دفاع از حرم از جان خود گذشتند. اگر سن شهدای مدافع حرم را بررسی کنید، متوجه این نکته خواهید شد که کار بزرگی که در منطقه شد، توسط جوانان صورت گرفت.

اوحدی در پایان صحبت‌هایش ابراز امیدواری کرد که کانون نخبگان جوان شهر تهران بتواند در بهبود فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مثمر ثمر باشد.

در ادامه این نشست، تعدادی از نخبگان جوان حاضر در برنامه به بیان نظرات خود درباره فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری پرداختند و در پایان، تصویر کانون نخبگان جوان شهر تهران رونمایی شد. شعرخوانی محمد رسولی شاعر جوان با موضوع حضرت علی‌اکبر(ع) بخش دیگر این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.