چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

جشنواره ها

افتتاح سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با رونمایی از نسخه مرمت‌شده و کتاب فیلم «دیده‌بان»

سیدرضا میرکریمی در نشست خبری سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: در مراسم افتتاحیه سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور سینماگران، مسئولان شهری، دست اندرکاران جشنواره ضمن رونمایی از نسخه مرمت‌شده و کتاب فیلم «دیده‌بان»، به هموطنان سیل‌زده ادای احترام می‌شود.

به گزارش سینماپرس،  دوره سی و هفتم جشنواره جهانی فیلم فجر با افتتاح گذر سینما، نمایش نسخه مرمت‌شده فیلم «دیده‌بان» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و رونمایی از کتابی درباره این فیلم، عصر چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در سینما فلسطین آغاز به کار می‌کند.

سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در ساعت ۱۹ و با افتتاح گذر سینما در خیابان براداران مظفر با حضور سینماگران، مسئولان شهری، دست اندرکاران جشنواره و عوامل فیلم سینمایی «دیده بان» آغاز خواهد شد. در ادامه برنامه با حضور دبیر جشنواره، مهمان‌ها و عوامل فیلم سینمایی «دیده‌بان» از پوستر طراحی شده ویژه این فیلم رونمایی و آیین امضای پوستر برگزار خواهد شد.

همزمان با نمایش نسخه بازسازی شده فیلم «دیده‌بان» و با حضور ابراهیم حاتمی کیا، کتاب «دیده بان» رونمایی می‌شود.

کتاب «دیده بان» اثری به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی است که با هدف معرفی هرچه بیشتر سینماگران شاخص و ممتاز ایرانی به مخاطبان بین المللی تهیه شده است. این کتاب مشتمل بر تحلیلی از سینمای ابراهیم حاتمی کیا با تمرکز بر سه فیلم «دیده‌بان»، «از کرخه تا راین» و «آژانس شیشه‌ای» است که در یک مجلد توسط انتشارات خانه هنرمندان ایران و با حمایت جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شده است. متن انگلیسی کتاب «دیده بان» تالیف شهاب اسفندیاری عضو هیات علمی دانشگاه هنر، ترجمه فارسی به قلم مسعود اوحدی و ترجمه عربی آن توسط احمد عبیات انجام شده است.

در ادامه این برنامه، با پخش کلیپی از سیل اخیر در گلستان، لرستان، شیراز و خوزستان و با اجرای موسیقی محلی زنده این استان‌ها، جشنواره با یاد هموطنان سیل زده آغاز می‌شود.

همچنین تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان هلال احمر و جشنواره جهانی امضا خواهد شد.

در پایان این برنامه با پخش کلیپی ۳ دقیقه‌ای از فیلم «دیده بان» ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان کارگردان و هوشنگ گلمکانی به عنوان منتقد صحبت خواهند کرد و سپس این فیلم برای مخاطبان اکران خواهد شد.

گفتنی است سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.