سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

به پیشنهاد وزیر ارشاد

تشکیل کارگروه رسیدگی به امور فرهنگی مناطق سیل زده

سخنرانی عباس صالحی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

سینماپرس: نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جدید با موضوع بررسی وضعیت مناطق سیل زده کشور و گزارش دستگاه های عضو شورا درباره برنامه ریزی های صورت گرفته در زمینه اقدامات و فعالیت های فرهنگی در این مناطق با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

به گزارش سینماپرس، نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جدید با موضوع بررسی وضعیت مناطق سیل زده کشور و گزارش دستگاه های عضو شورا درباره برنامه ریزی های صورت گرفته در زمینه اقدامات و فعالیت های فرهنگی در این مناطق با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

در این جلسه سیدعباس صالحی با تقدیر از اقدامات ارزشمند دستگاه ها در زمینه خدمات رسانی به مناطق سیل زده بیان داشت: در گزارش های مطرح شده شاهد هستیم که دستگاه ها اقدامات خوبی در این مناطق انجام داده اند، اما با توجه به این که دستگاه ها در حوزه فرهنگی هم باید اقدامات شایسته ای داشته باشند نیاز است که هم افزایی وجود داشته باشد تا همه دستگاه ها در یک محل متمرکز نشوند و در جاهایی که نیاز بیشتری احساس می شود، خدمت رسانی انجام شود.

وی در ادامه بیان داشت: حیطه های مختلفی در حوزه فرهنگی محض یا حوزه های اجتماعی وجود دارد که دستگاه های فرهنگی در آن مسئولیت دارند و باید با هم افزایی در مراحل پیشگیرانه، حین بحران و پسابحران با برنامه ریزی های مختلف ایفای نقش کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر ضرورت تعامل میان دستگاهی، برای سرعت بخشیدن به فعالیت ها و  ایجاد هم افزایی میان دستگاه های فرهنگی عضو اظهار داشت: کارگروهی با ترکیب نمایندگان دستگاه های ذیربط فرهنگی به منظور مشارکت و همکاری با وزارت کشور با دبیری دبیر شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود.

وی با اشاره به اقدامات وزارت متبوعش در زمینه حادثه سیل گفت: لازم است روسای سازمان های حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، کانون های فرهنگی هنری مساجد، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه اقدامات فرهنگی در قبال حادثه سیل در این کارگروه حضور داشته باشند.

وی بیان داشت: امیدوارم این کارگروه به سرعت آغاز به کار کند تا اقدامات هماهنگ فرهنگی با تقسیم کار ملی در مناطق سیل زده صورت گیرد.

در پایان صالحی با تقدیر از زحمات دستگاه های مختلف و نیروهای خودجوش و مردمی که به صورت شبانه روزی در این عرصه حضور جهادی و مؤثر داشته اند، گفت: سیل اخیر اگرچه باعث ایجاد خسارت فراوانی در کشور شد، اما در عین حال تراز اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و همبستگی ملی را به نحو چشمگیری افزایش داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.