دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

در «نقطه» ببینید:

نگاهی متفاوت به طراحی روی جلد مطبوعات

برنامه تلویزیونی نقطه

سینماپرس: برنامه «نقطه» شبکه چهار سیما امشب به موضوع طراحی مطبوعات می پردازد.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، مسیحا ربیعی که تهیه کنندگی و اجرای برنامه جدید «نقطه» را برعهده دارد، امشب موضوع «طراحی مطبوعات» را با حضور طراح جلدهای همشهری جوان و سردبیر مجله آنگاه مورد بررسی قرار می دهد.

در بخش ابتدایی برنامه آقای محمدرضا دوست محمدی از تجربه های طولانی خود در حوزه مطبوعات خصوصا طراحی روی جلدهای همشهری جوان خواهند گفت.

محمدرضا دوست‌محمدی کارتونیست، تصویرگر، گرافیست و استاد دانشگاه، از نامزدهای دریافت جایزه چهره هنر سال انقلاب است. از آثار مطرح او می‌توان به تصویرسازی‌هایش از چهره شهید محسن حججی اشاره کرد. دوست‌محمدی طراح جلد بیش از ۴۰۰ شماره از هفته‌نامه همشهری جوان بوده و مدیریت بخش تصویرسازی روزنامه جام جام، سردبیری مجله جدید و مدیریت هنری مجلات سروش جوان و همشهری جوان را در کارنامهٔ اجرایی خود دارد. تصویرسازی چند اثر برای پروژه بزرگ‌ترین دیوارنگاره ایران در میدان ولیعصر تهران، از جمله آثار مطرح وی است.

در بخش دوم برنامه امشب «نقطه»، در گفتگو با آرش تنهایی درخصوص فرایند راه اندازی، طراحی و انتشار یک مجله و همینطور اهمیت مطبوعات در روزگار کنونی و تاثیر آن بر فرهنگ جامعه گفتگوی می شود.

آرش تنهایی طراح گرافیک، پژوهشگر و نویسندهٔ ایرانی است. او یکی از چهره‌های مهم نسل پنجم طراحان گرافیک ایران است که در حوزهٔ طراحی پوستر، پژوهش و آموزش گرافیک فعال و پُرکار است. وی همچنین دبیری تحریریه مجله تندیس و مدیریت هنری مجله چلچراغ را در کارنامه خود دارد. وی سردبیروصاحب امتیاز مجله فرهنگی و هنری آنگاه است که از آبان ۹۵ با ویژه کافه و کافه نشینی منتشر شد.

«نقطه» برنامه جدید شبکه چهار در حوزه طراحی است که پخش آن از ۱۷ فروردین آغاز شده و از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.