دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

فراخوان نهاد برای جمع‌آوری کتاب

اسباب بازی و نیرو به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شود

فراخوان نهاد برای جمع‌آوری کتاب، اسباب بازی و اعزام نیرو به مناطق سیل‌زده

سینماپرس: مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد از اقدام کتابخانه‌های عمومی کشور برای جمع‌آوری و ارسال کتاب و اسباب‌بازی به مناطق سیل‌زده خبر داد.

به گزارش سینماپرس، آغاز سال جدید که با وقوع سیل در برخی استان‌های شمالی و غربی کشور همراه بود منجر به تحمیل خسارات سنگینی به برخی هموطنان مان شد. اما در مدت کوتاهی پس از این اتفاق، دستگاه‌های مختلف به کمک نیروهای مردمی اقدامات امدادی خود را برای کمک‌رسانی و همچنین تأمین نیازهای اولیه حادثه دیدگان سیل آغاز کردند که تا کنون نیز ادامه داشته است.

هادی آشتیانی، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ورود نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به موضوع امداد و خدمت‌رسانی به هموطنان سیل‌زده در این استان‌ها، گفت: در کنار نیازهایی که هموطنان سیل‌زده‌ و آسیب دیده ما به لحاظ مالی و تأمین نیازهای اولیه زندگی دارند، تأمین نیازهای روحی و روانی آنها در آینده‌ای نزدیک و به خصوص برای کودکان و نوجوانان، ضرورت پیدا می‌کند.

وی افزود: طبیعتا هموطنانی که به واسطه وقوع سیل دچار خسارت شده‌اند، می‌بایست تا زمان بازگشت به شرایط سابق در کمپ‌ها و کانکس‌های پیش‌بینی شده از سوی دستگاه‌های مربوط به سر ببرند که ممکن است این شرایط برای این عزیزان و به خصوص برای کودکان و نوجوانان سخت و ملال‌آور باشد. بر این اساس لازم است تا برخی دستگاه‌ها با پیش‌بینی این موضوع، اقدامات لازم را برای ارائه خدمات متناسب با این نیازها در مناطق سیل‌زده بکار ببندند.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد از اقدام کتابخانه‌های عمومی کشور برای جمع‌آوری و ارسال کتاب و اسباب‌بازی به مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: بنابر بررسی‌های به عمل آمده، فراخوانی از سوی نهاد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حوزه کودک و نوجوان اعم از اسباب بازی و کتاب منتشر شد تا مردم بتوانند کتاب و اسباب بازی‌های قابل استفاده و در حد نو خود را با مراجعه به کتابخانه‌های سراسر کشور تحویل دهند تا پس از جمع‌آوری از هر استان، به استان‌های گلستان لرستان و خوزستان ارسال شود.

هادی آشتیانی ادامه داد: بر این اساس اسباب‌بازی میان کودکان و کتاب‌ها میان همه سیل‌زدگان مستقر در کمپ‌ها در سنین مختلف توزیع می‌شود تا از این طریق بتوانیم به کاهش دردها، سختی‌ها و مشکلات آنها کمک کنیم.

وی همچنین از اعزام همکاران داوطلبان در نهاد کتابخانه‌های عمومی برای ارائه خدمات فرهنگی و امدادی خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته از وقوع سیل، درخواست‌های بسیاری از سوی همکاران نهاد برای حضور در مناطق سیل‌زده و ارائه خدمات فرهنگی و امدادی داشتیم که بدین ترتیب فراخوانی در این زمینه منتشر شد که خوشبختانه با استقبال خوب همکاران روبه‌رو شد و بخش قابل توجهی از بانوان و آقایان کتابدار برای ارائه خدمات فرهنگی، در این فراخوان ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد در این باره توضیح داد: اولویت اول ما در اعزام نیرو به مناطق سیل‌زده، ارائه خدمات کتابخانه‌ای و فرهنگی است که در راستای توزیع کتاب و اسباب بازی جمع‌آوری شده میان خانواده‌ها و کودکان صورت می‌گیرد و با اعزام کتابخانه‌های سیار به کمپ‌های محل استقرار این هموطنان برنامه‌های مختلفی چون قصه‌گویی، مسابقات کتابخوانی و سایر برنامه‌های سرگرمی اجرا خواهد شد. همچنین برخی همکاران ما نیز داوطلب فعالیت‌های امدادی در حوزه‌های مختلف هستند که در حال ساماندهی این عزیزان نیز هستیم تا در اولین فرصت کار اعزام آنها نیز آغاز شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.