یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

نمایشگاه کتاب

غرفه‌ها ۳۰ فروردین تحویل ناشران می‌شود/ اعلام متراژها از سه‌شنبه

بازدید رهبر معظم انقلاب از بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران

سینماپرس: مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: با نهایی شدن نقشه نمایشگاه‌، از ۳۰ فروردین‌ماه غرفه‌ها تحویل ناشران می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سیداحمد رفیع‌جواهری، مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با  تسنیم، از نهایی شدن نقشه جانمایی ناشران سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران تا پایان امروز خبر داد و گفت:‌ نقشه نهایی عمده بخش‌ها آماده شده و تنها ناشران عمومی مانده است که با تکمیل آن ما پارتیشن‌بندی‌های اولیه را کامل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی ما این است که روز سه‌شنبه متراژهای نهایی را به ناشران اعلام کنیم و از روز جمعه نمایشگاه را برای غرفه‌بندی در اختیار ناشران قرار دهیم.

وی با اشاره به جانمایی ناشران گفت: ناشران کودک و نوجوان در همکف رواق شرقی مستقر شده‌اند، ناشران دانشگاهی در چادرها، ناشران آموزشی در رواق غربی، ناشران بین‌الملل طبقه اول رواق شرقی و ناشران الکترونیک و سازمان‌ها و نهادها طبقه دوم رواق شرقی مستقر خواهند شد.

رفیع‌جواهری همچنین از تشکیل یک کمیته سه نفره متشکل از یک نفر نماینده صنف، ‌ یک نماینده وزارت ارشاد، ‌ یک نماینده کمیته ناشران داخلی برای تصمیم‌گیری درباره ناشران جامانده از ثبت نام و ناقصی‌ها خبر داد و گفت: ۵۵۰ ناشر هستند که ثبت نام آن‌ها ناقص است، عمدتاً این ناشران به حد نصاب آثار نرسیده‌اند.

مدیر کمیته ناشران داخلی تصریح کرد: ما تا جایی که بتوانیم به کسانی که ناشر واقعی هستند و کتاب‌های ارزشمندی دارند، جا خواهیم داد؛ البته از این ناشران تعهد کتبی گرفته می‌شود که در قبال دریافت غرفه هر ناشر اجازه دارد، تنها کتاب‌های خود را بفروش برساند؛ در غیر این صورت کمیته ناشران داخلی در مواجه با فروش کتبی غیر از کتب خود ناشر فوراً اقدام به تعطیلی غرفه می‌کند.

وی همچنین از نامه‌نگاری با معاون اجرایی ورئیس نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت:‌ خواسته‌ایم که دستور دهند هر ناشری تا دوم اردیبهشت فرصت داشته باشد که پول غرفه را واریز کند، ‌ در غیر این صورت غرفه‌ای تعلق نگیرد. همچنین یک شب مانده به آغاز نمایشگاه اگر غرفه‌ای خالی باشد، ‌ آن غرفه به ناشران دیگر تعلق خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.