چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

وظیفه سینما و تلویزیون در خصوص «رونق تولید»/۲

شاهمرادی زاده: همه فیلمسازان وفادار به آرمان های انقلاب باید امکان فعالیت داشته باشند/ سینمای کشور تولیدات استراتژیک می خواهد نه آثار سیاه و تلخ!

ماشاء الله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۹۸ به عنوان «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری گفت: همه فیلمسازان متعهد، ارزشی و وفادار به آرمان های نظام و انقلاب در سال «رونق تولید» باید امکان فعالیت داشته باشند و ما نباید طبق روال گذشته شاهد آن باشیم که تنها عده ای از سینماگران که از لحاظ تفکرات سیاسی و جناحی با برخی مدیران مراوده دارند مرتب سرکار هستند و سایرین بیکار و خانه نشین!

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای ارزشی و استراتژیک به طورکلی فراموش شده و کسانی که اداره امور را در دست دارند با عملکرد خود ثابت کرده اند که اهتمامی برای رونق و رشد این نوع سینما ندارند و به همین دلیل هم شاهد رشد فزاینده تولید فیلم های نازل و سطحی هستیم؛ حالا امیدواریم با توجه به تدبیر و درایت مقام معظم رهبری برای انتخاب شعار درست و به جای «رونق تولید»، شاهد آن باشیم که نیروهای متعهد و وفادار به اسلام و انقلاب هم جایی برای کار در سینما پیدا خواهند کرد و آثاری مناسب با فرهنگ و آرمان های انقلاب و اسلام برای ملت تولید کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که یک  فیلم خوب و فرهنگی می تواند جای صدها سخنرانی را بگیرد اظهار داشت: از این رو سینمای کشور تولیدات استراتژیک می خواهد نه آثار سیاه و تلخ! بنده معتقدم اندیشمندان  باید گرد هم جمع شوند و فیلمنامه هایی ارزشمند در خصوص امیدبخشی به جامعه و نشان دادن دستاوردهای ارزشمند ۴۰ ساله انقلاب اسلامی بنویسند و این آثار را تولید کنند.

شاهمرادی زاده تأکید کرد: ما ۴ دهه با تمام سختی ها و مرارت ها روی پای خومان ایستاده ایم، مشکلات را پشت سر گذاشته ایم و باید معنای استقلال و آزادی را در آثار فرهنگی و هنری مان به تصویر بکشیم. ما نیازمند آن هستیم تا فضای فرهنگی و هنری کشور را لطیف تر کنیم و تمام توان مان را به کار بگذاریم تا تبلیغات خوب و به نفع کشورمان در آثار سینمایی مان داشته باشیم.

این سینماگر خاطرنشان کرد: امروز همه کشور نیازمند امید است و ما باید در آثار سینمایی مان امید را به جامعه تزریق کنیم؛ مدیران باید دست در دست هم دهند و به طور کل خط بطلانی بر روی کل فیلم های سیاه و تلخ بکشند و آن ها را به طور کامل از گردونه سینما حذف کنند. ما در سینمای مان نباید شاهد تولید فیلم هایی مانند «حوض نقاشی» یا «پدر» باشیم.

وی ادامه داد: امروز دیگر همه کشور فهمیده اند که آمریکا دشمن درجه یک ایران و ایرانی است از این رو این وظیفه هنرمندان است که در راستای تفکرات و منویات مقام معظم رهبری مبادرت به تولید آثار فرهنگی کنند. اسفا که مدت ها است مسئولان فرهنگی ما این قضیه مهم را هضم نکرده اند و نمی گذارند این نوع آثار استراتژیک و ارزشی ساخته شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.