چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

رونمایی از نسخه مرمت شده فیلم حاتمی‌کیا

جشنواره جهانی فیلم فجر با «دیده‌بان» کلید می‌خورد

پوستر دیده‌بان در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: فیلم سینمایی «دیده‌بان» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان فیلم افتتاحیه سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزیده شد.

به گزارش سینماپرس، جشنواره با نمایش فیلم «دیده‌بان» در روز چهارشنبه ۲۸ فروردین‌ماه ساعت ۱۹ با حضور عوامل فیلم و سینماگران در سینما فلسطین افتتاح خواهد شد.
همچنین مراسم کوتاهی همراه نمایش این فیلم خواهد بود.
«دیده‌بان» نخستین فیلم دفاع مقدس است که در جشنواره‌های بین‌المللی حضور یافت و مورد توجه قرار گرفت.
این فیلم با حضور در هفتمین جشنواره فیلم فجر توانست نظر مثبت منتقدان و سینماگران را به خود جلب و جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین کارگردانی و همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم دوم (بخش فیلم‌های اول و دوم) را کسب کند.  
همچنین پوستر بخش «فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با عکسی از فیلم «دیده بان» رونمایی شد.  
عکاس فیلم «دیده‌بان» که از آثار ماندگار سینمای ایران به حساب می‌آید، مهریار مهدوی است.  
سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با توجه به جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی پنج فیلم ماندگار سینمای ایران از دهه شصت را که مورد توجه منتقدان و مخاطبان سینما قرار داشته‌اند، با همکاری فیلمخانه ملی ایران مرمت کرده و در بخش «فیلم های کلاسیک مرمت شده» به نمایش درمی آورد.  
«دونده» به کارگردانی امیر نادری، «دیده بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ، «جاده‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی آثار ایرانی بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر هستند.  
بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» که علاقمندان بسیاری دارد از سه سال پیش به بخش های جشنواره افزوده شد و ضمن تعامل با فیلمخانه ها و آرشیوهای فیلم معتبر ایران و دنیا، در کنار نمایش آثار کلاسیک جهان هر سال تعدادی فیلم ایرانی مرمت شده را هم رونمایی می کند.  
در دوره‌های قبلی جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم‌های ایرانی «خانه خدا» ساخته جلال مقدم، «یک اتفاق ساده» ساخته سهراب شهیدثالث، «باد صبا» از آلبرت لاموریس، «گاو» ساخته داریوش مهرجویی، «ناخدا خورشید» ساخته ناصر تقوایی، «یا ضامن آهو» ساخته پرویز کیمیاوی، «اربعین» ساخته ناصر تقوایی، «امیرکبیر» اثر علی حاتمی و «بازمانده» به کارگردانی سیف‌الله داد به نمایش درآمده اند.  
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.