سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

با کمک نیروهای مردمی و بسیجی

در و دیوار تنها کتاب‌خانه کانون پلدختر از گل‌ولای پاک‌سازی شد

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پلدختر

سینماپرس: تنها مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پلدختر در سیل اخیر استان لرستان دچار خسارت‌های فراوانی شده است. پاک‌سازی در و دیوار این مرکز فرهنگی هنری از گل و لای ناشی از سیل اخیر آغاز شده است.

به گزارش سینماپرس، این کتاب‌خانه کانون در منطقه‌غربی شهرستان پلدختر و در مجاورت بوستان این شهر واقع شده است که در سیل روز ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ با ورود آب و گل‌ولای به محوطه پارک، مرکز فرهنگی‌هنری کانون در محاصره سیل قرار گرفت و با ورود آب به درون مرکز، تمامی کتاب‌ها و تجهیزات آن از بین رفت.

این در حالی است که با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد بحران، گروهی از امدادرسانان و نیروهای مردمی و بسیجی از روز ۱۹ فروردین برای پاک‌سازی مرکز و باز کردن راه‌های ورودی آن در این مکان مستقر شده‌اند.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پلدختر در سیل اخیر استان لرستان دچار خسارت‌های فراوانی شده است.

در همین حال کانون استان لرستان به گفته‌ی مدیر کل آن، علی‌رغم این آسیب‌ها همچنان به فعالیت‌های فرهنگی خود ادامه می‌دهد که کمک به ایجاد آرامش روانی در بین کودکان و نوجوانان آسیب‌زده با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله این اقدام‌هاست.

محمدجواد محمدی در این زمینه توضیح داد: با تشکیل نشست شورای فرهنگی در کانون استان لرستان و هماهنگی با ستاد بحران و استانداری، طی روزهای ۲۰ تا ۲۳ فروردین با بازشدن راه‌های ارتباطی با شهرها و روستاهای سیل‌زده، دو گروه ۱۴ نفره در قالب کاروان شادی «امداد فرهنگی» به همراه کتاب‌خانه‌های سیار کانون، در شهرها و روستاهای بخش‌های معمولان و پلدختر، رومشگان، دوره چگنی، شاهیوند و نورآباد، برای امدادرسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان حضور می‌یابند.

او هم‌چنین یادآور شد: با هم‌دلی مربیان و کارکنان کانون و برخی خیران استان، تعداد زیادی بسته فرهنگی، نوشت‌افزار، لباس و مواد غذایی خشک آماده شده است تا به‌وسیله‌ی کتاب‌خانه‌های سیار کانون به این مناطق ارسال شود.

گفتنی است در جریان سیل اخیر مناطق مسکونی، تاسیسات زیربنایی، جاده‌ها، پل‌ها و زمین‌های کشاورزی شهرستان پلدختر دچار آسیب‌های جدی و راه‌های ارتباطی معمولان و پلدختر و روستاهای اطراف نیز به طور کامل قطع شد.

این شهرستان در دامنه کوه مَله، از رشته کوه زاگرس و در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شهر خرم‌آباد واقع شده ‌است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.