دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸

سید علی صالحی

وزیر ارشاد با هیئت مدیره خانه تئاتر دیدار کرد

دیدار وزیر ارشاد با هیئت مدیره خانه تئاتر

 سینماپرس: عباس صالحی در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه تئاتر گفت: مسیر حرکت خود را با این نگاه پیگیری می کنیم که اهالی هنر احساس اطمینان بیشتری برای کارهای خود داشته باشند و برای نیل به این مقصود تمام توان خود را به کار می گیریم تا موانع پیش روی حوزه تئاتر از میان برداشته شود.

به گزارش سینماپرس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاون امور هنری، مدیر کل هنرهای نمایشی و مدیرعامل صندوق حمایت از هنرمندان، با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره خانه تئاتر دیدار کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار پای صحبت‌های هیئت مدیره و مدیرعامل خانه تئاتر نشست.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نوروزی با هیات مدیره خانه تئاتر با اشاره به اینکه تئاتر تاثیرات بسیار چشمگیری در رشد اجتماعی و تربیت جامعه دارد، اظهار داشت: تئاتر نماد توسعه فرهنگی هر کشور است، در واقع تئاتر وارداتی نیست و ما می توانیم به عنوان نماد فرهنگی ‌کشور، تئاتر را معرفی کنیم.

وی با اشاره به حادثه تلخ سیل های اخیر در کشور ادامه داد: باید همه در کنار هم ضعف ها را مرتفع کنیم، در ابتدای امسال سیل؛ اتفاقات تلخی برای برخی استان های کشور به وجود آورد، وقتی اتفاقاتی به این شکل رخ می دهد می توان از فضای فرهنگی کشور برای کمک به مردم آسیب دیده استفاده کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: کارهای موقت و ‌کوتاهی که در همین دوران اتفاق افتاده آثار خود را نشان داده است، البته هرچه به سمت جلو برویم نیاز به کمک ها بیشتر می شود. در این شرایط ما باید این استقامت و فرهنگ مقاومت را در مردم سیل زده ایجاد کنیم که اگرچه در آب ایستاده اید اما می توانید به روی پای خود بایستید و به زندگی ادامه دهید.

صالحی یادآور شد: دکتر روحانی در دولت تلاش کردند به سمت تنش زدایی در جهان برویم و این اتفاق در حال تحقق بود اما با حضور ترامپ این موضوع محقق نشد، در این میان تاثیرات مخربی به وجود آمد که تورم، رکود و آسیب های اجتماعی قابل توجهی را به همراه داشت.

وی افزود: اتفاقاتی همچون سیل می تواند شرایط را اضطراری تر کند، ترکیب شرایط اضطراری طبیعی در کنار شرایط سیاسی و اجتماعی ایجاب می کند بیشتر در کنار هم باشیم و این شرایط سخت را تحمل پذیرتر کنیم، این کار از حوزه هنر و فرهنگ بر می آید، در کنار این شرایط اضطراری قطعا شرایط عادی هم روند خاص خود را دارد، ما باید ببینیم چگونه می توانیم از فضای تئاتر که در حال اجرا است حمایت کنیم، هم از لحاظ نرم افزاری و هم اجرا باید اتفاقاتی رقم بخورد که روند توزیع تئاتری ما پابرجا باشد و در عین حال ‌گسترش بیشتر تئاتر را هم شاهد باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد وضعیت معیشت جامعه تئاتر نیز خاطرنشان کرد: در شرایط سخت تر باید حمایت بیشتر از این جامعه صورت بگیرد و اقداماتی همچون بیمه برای این افراد محقق شود، امید است فضای حمایتی مستقیم و غیرمستقیم را در حوزه هنر داشته باشیم و در جاهایی که می توانیم کمک کنیم بیشتر به میدان بیایم.

صالحی در راستای حمایت از این قشر تصریح کرد: حتما امسال بیش از سال های قبل به‌ حمایت از این قشر نیاز داریم، امید است از منظر کار و هم بنیان های اجتماعی جلوتر برویم و بتوانیم حداکثر تلاش خود را برای حمایت از جامعه هنر به خصوص تئاتر به کار بگیریم.

وی در پایان گفت: مسیر حرکت خود را با این نگاه پیگیری می کنیم که اهالی هنر احساس اطمینان بیشتری برای کارهای خود داشته باشند و برای نیل به این مقصود تمام توان خود را به کار می گیریم تا موانع پیش روی حوزه تئاتر از میان برداشته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.