شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

وظیفه سینما و تلویزیون در خصوص «رونق تولید»/۳

آقامحمدیان: حمایت از آحاد اهالی سینما در سال «رونق تولید» وظیفه مدیران است/ آثار فرهنگی ما باید در سطح جهان دیده شوند

شفیع آقامحمدیان در رونمایی از منشور مستند انقلاب اسلامی

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پی نامگذاری سال ۹۸ به عنوان «رونق تولید» گفت: حمایت از آحاد اهالی سینما در سال «رونق تولید» وظیفه مدیران است و همه سینماگران با هر دیدگاه و تفکری باید بتوانند در سال جدید مبادرت به تولید آثار با ارزش و ماندگار کنند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از نکات مهمی که متأسفانه ما به آن بی توجه هستیم این است که اگر آثار فرهنگی ما از مرزهای کشور عبور نکنند و در سطح جهان دیده نشوند محتوم به شکست هستیم؛ ما باید همه تلاش خود را به کار ببندیم تا فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی و فرهنگ ناب انقلابی مان را از طریق آثار ارزشمند فرهنگی و هنری به سطح جهان ببریم و مردم جهان را با این فرهنگ آشنا کنیم.

این سینماگر تأکید کرد: کسانی که دست شان پر است و سرمایه دارند باید سیاست حمایتی پیش بگیرند و از همه هنرمندان حمایت کنند. این حمایت برنامه ریزی جدی می خواهد؛ ما نباید دلخوش به فروش بالای برخی فیلم ها در سطح کشور باشیم. تولیدات سینمایی و فرهنگی ایران باید جنبه بین المللی داشته باشند و در خارج از مرزهای کشور به صورت گسترده اکران شوند و بازدهی مالی و اقتصادی برای ما داشته باشند.

وی تأکید کرد: متأسفانه مدیران سینمایی اصلاً به فکر گسترش اقتصاد سینما نیستند و ما از لحاظ اقتصادی در سینما کوتاهی های جدی داشته و داریم. متأسفانه ما فقط از ظاهر جشنواره ها و سینمای جهان و غرب تقلید می کنیم و هیچ وقت به فکر آن نبوده ایم تا کمی هم در خصوص مسائلی که باعث رونق فراوان اقتصاد سینما در کشورهای دیگر شده از آن ها بیاموزیم.

آقامحمدیان با بیان اینکه متولیان سینما تنها درگیر حضور فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی و بازتاب های رسانه ای آن هستند اظهار داشت: ای کاش کمی تدبیر و درایت درستی وجود داشت تا سینمای ایران از وضعیتی که دارد نجات پیدا کند. سال ها پیش وضعیت سینمای فرانسه هم از نظر اقتصادی دچار مشکلات جدی شده بود اما فرانسوی ها راهکاری پیدا کردند و با کمک وزارت اقتصادشان و رایزنی با برخی کشورهای دیگر سینمای شان را دچار رونق کردند. این وظیفه متولیان فرهنگی و سینمایی است که راهکار خوبی برای بده بستان های فرهنگی پیدا کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «چشم عقاب» خاطرنشان کرد: مسئولان ما درگیر ظاهرسازی و حضور در جشنواره ها شدند اما به تنهایی کافی و کامل نیست ما زمانی می توانیم حضورمان در دنیا معنا پیدا می کند که مردم دنیا بروند و فیلم های ما را بینند. ما فقط درگیر ظاهر ماجرا هستیم، این بسیار بد است.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم در سال ۹۸ که با درایت مقام معظم رهبری سال «رونق تولید» نامگذاری شده ما به راستی شاهد رونق تولید در سینما و تلویزیون و عرصه هنرهای نمایشی و تصویری کشور باشیم و تمام تلاش مان را به کار ببریم تا فرهنگ مان را به جهانیان صادر کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.