یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

حمایت از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی سینا

جشنواره دانش‌آموزی سینا

سینماپرس: مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای نظارت بر اسباب‌بازی از ایده‌ها، فعالیت‌ها و تولیدات جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی سینا حمایت می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، اولین جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی سینا در پنج محور شامل غرفه‌های نمایشگاهی، سمینارهای پژوهشی، مسابقه‌های دانش‌آموزی، محتوای دیجیتال و سخنرانی علمی از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون و شورای نظارت بر اسباب‌بازی در چند بخش این جشنواره و با هدف اشاعه استفاده از وسایل آموزشی و کمک‌آموزشی، افزایش مهارت‌های کودکان، فرهنگ‌سازی در استفاده از آموزش‌های نوین و آموزش با بازی و حمایت از فعالیت‌ها، درگیر کردن افراد از سنین پایین برای تولید بازی فکری و آموزشی، جهت‌دهی به تولید محتوا و تولید بازی‌های رایانه‌ای، شناسایی و حمایت از استعدادهای دانش‌آموزان و طرح‌های برتر از ایده‌ها و تولیدات و فعالیت‌های جشنواره حمایت خواهند کرد.

بر این اساس، حمایت از مسابقه‌ای با عنوان بازی فکری و مهارتی که در سه گرایش طراحی بازی، روبیک، معماهای چرخشی و چرتکه برگزار می‌شود و ایجاد بستری برای ثبت آثار تولیدکنندگان، سرگرمی‌های آموزشی و حمایت از دانش‌آموزان مبدع و نوآور برخی از فعالیت های این نهاد خواهد بود.

همچنین مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری نیز به صورت تخصصی در بحث حمایت از ساخت بازی‌های رایانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال همکار این جشنواره خواهد بود.

گفتنی است حمایت و سرمایه‌گذاری برای تجاری‌سازی طرح‌ها و یا دست‌کم ایجاد بستری برای شناسایی و شکوفایی نخبگان در این عرصه از جمله حمایت‌های عنوان شده در این جشنواره است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیش‌تر از طریق برنامه کاربردی سینا روبیک و یا سایت http://sinaproject.info اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.