یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

شبکه افق نمایش می‌دهد

یادآوری قهرمانان ایرانی در مستند «آلزایمر»

مستند آلزایمر

سینماپرس: قسمت نخست مجموعه مستند «آلزایمر» با موضوع نمادها و المان‌های شهری مربوط به قهرمانان ایرانی از شبکه افق پخش می‌شود. این مستند تلاش می‌کند به این پرسش پاسخ دهد که شهرها چگونه تاریخ، وقایع و قهرمان‌هایشان را روایت می‌کنند و به خاطر می‌سپرند.

به گزارش سینماپرس، مجموعه مستند «آلزایمر» درباره یادمان‌ها و المان‌های شهری با موضوع یادآوری حماسه آفرینی قهرمانان ایرانی به ویژه در حوزه دفاع مقدس ساخته شده است.

این مستند در ۶ قسمت تولید شده و سیاوش رحمان پور کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

«آلزایمر» تلاش می‌کند به این پرسش پاسخ دهد که شهرها چگونه تاریخ، وقایع و قهرمان‌هایشان را روایت می‌کنند و به خاطر می‌سپرند.

در قسمت نخست، بررسی تطبیقی برخورد با تاریخ و هویت در فضای شهری میان ایران و ایتالیا و دیگر کشورها انجام می‌شود و قسمت دوم به بررسی تطبیقی المان‌های روایتگر تاریخ و هویت در شهرهای کشورهای مختلف از جمله روسیه اختصاص دارد.

مقایسه ساخت یادمان‌ها برای جنگ‌های تاریخی در کشورهای مختلف مثل فرانسه و ایتالیا و روسیه و ایران موضوع قسمت سوم است و قسمت چهارم این مستند به مقایسه یادمان‌های جنگ ایران و عراق در دو کشور می‌پردازد.

در پنجمین قسمت قهرمانان زن و تاریخ ساز جهان در شهرهایشان در مقایسه با ایران مورد بررسی قرار گرفته و در آخرین قسمت هم به موزه‌ها با نام «فراموشخانه» اشاره شده است.

سفری کوتاه به موزه جنگ مسکو و استانبول و مقایسه آن‌ها با موزه‌های جنگ تهران، خرمشهر و ایران باستان، دیگر بخش این مستند را تشکیل می‌دهد.

قسمت نخست «آلزایمر» را می‌توانید یکشنبه ۱۸ فروردین ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت‌های ۸:۰۰ و ۱۲:۳۰ روز بعد روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.