شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲

در هفته هنر انقلاب

۳ نسخه تولیدی نمایش «روزهای بی‌قوام» تقدیر می‌شوند

توحید معصومی

سینماپرس: قائم‌مقام مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از تقدیر ۳ اثر تولیدی نمایش «روزهای بی‌قوام» که همزمان با دهه فجر اجرا شدند، در هفته هنر انقلاب خبر داد.

به گزارش سینماپرس،  توحید معصومی قائم‌مقام مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: بهمن‌ ماه سال ۹۷ هم‌زمان با چهلمین سال پیروزی انقلابی اسلامی ایران، مرکز هنرهای نمایشی اقدام به تولید یک اثر نمایشی با موضوع انقلاب ۵۷ کرد. این نمایش نوشته ایوب آقاخانی است و در دهه فجر امسال در ۲۰ استان کشور به صورت هم‌زمان از سوی ۲۰ گروه متفاوت روی صحنه رفت و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان خود مواجه شد.

وی افزود: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در نظر دارد تا در هفته هنر انقلاب سال ۹۸ از سه نمایش برگزیده «روزهای بی‌قوام» تقدیر کند. همچنین یک نمایش از میان سه نمایش انتخاب شده در هفته هنر انقلاب به مدت ۱۰ شب در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.

معصومی در این راستا ادامه داد: روزهای گذشته از سوی هیئت داوران ارزیابی فیلم‌ اجراهای نمایش «روزهای بی‌قوام» آغاز شد و امروز در یک جمع‌بندی سه اثر برگزیده معرفی شدند. به این ترتیب نمایش‌های تولیدی استان خراسان شمالی به کارگردانی‌ محمد شاکری، استان لرستان به کارگردانی احسان ملکی و استان کردستان به کارگردانی یونس صحرارو برای تقدیر انتخاب شدند. همچنین نمایش «روزهای بی‌قوام» به کارگردانی محمد شاکری از استان خراسان شمالی برای اجرا در تماشاخانه مهر حوزه هنری هم‌زمان با هفته هنر انقلاب معرفی شد.

معصومی در پایان در مورد برپایی جشنواره تئاتر سوره گفت: احتمالا فراخوان بیست‌وششمین جشنواره تئاتر سوره اوایل سال آینده منتشر خواهد شد.

نمایش «روزهای بی‌قوام» نوشته ایوب آقاخانی از سوی هنرمندان تئاتر واحدهای نمایشی مراکز استانی حوزه هنری کشور به مناسبت آغاز دهه فجرِ چهلمین سال پیروزی با شکوه انقلاب اسلامی ایران همزمان در ۲۰ استان کشور روی صحنه رفت و با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

جشن هفته هنر انقلاب، به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه ۹۸ آغاز شده و در طول یک هفته ضمن مرور مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی و معرفی چهره سال هنر انقلاب، با نمایش فیلم‌ها، اجرای تئاترها، برگزاری کنسرت و نمایشگاه‌های تجسمی و... تا تاریخ ۲۷ فروردین ادامه می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.