چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

بازگشت دورهمی به قاب تلویزیون

انتقاد تند مهران مدیری به نحوه عملکرد مسئولان در سال ۹۷

دورهمی

سینماپرس: مهران مدیری شب گذشته در عیدانه «دورهمی» میزبان شبنم مقدمی، حمیدرضا آذرنگ و بابک جهانبخش شد.

به گزارش سینماپرس، همزمان با شب بعثت پیامبر اکرم (ص) و سیزدهم فروردین روز طبیعت ویژه برنامه «دورهمی» که قرار بود در ایام نوروز پخش شود، شب گذشته در قالب یک ویژه برنامه با اجرا و کارگردانی مهران مدیری روی آنتن رفت.

مدیری در ابتدای برنامه پس از تبریک سال جدید به تماشاگران درباره بازگشت برنامه «دورهمی» و تغییرات در طراحی صحنه و دکور جدید برنامه خبر داد و گفت: ما قرار نبود، برگردیم، اما الان اینجا ایستادیم. در واقع امشب فقط یک ویژه برنامه است و ما دوباره بعد از بیست روز اردیبهشت ماه هفته‌ای سه شب با شما خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به طراحی متفاوت دکور، بیان کرد: تنها چیزی که در این برنامه تغییر کرده، دکور ماست. البته، چون عید است، خواستیم سفره هفت سین داشته باشیم، اما متوجه شدیم که امسال کمپین‌های مختلفی مثل؛ نه به ماهی، نه به سبزه و حتی نه به سنجد وجود دارد، که ما هم از خیر گذاشتن سفره هفت سین گذشتیم.

مدیری درباره برگزاری موزه «دورهمی» تاکید کرد: قول می‌دهیم تا نمردیم، موزه دورهمی را برگزار کنیم، در واقع خیلی از دوستان ما هنوز هدایای خودشان را به موزه اهدا نکردند و هنوز هماهنگی‌ها با سازمان صدا و سیما انجام نشده است، ولی قول می‌دهیم تا قبل از شروع سری جدید این حراجی را داشته باشیم.

مجری و کارگردان «دورهمی» درباره تولید مجدد این برنامه یادآور شد: در بین تماشاگران چند نفری هستند که چپ چپ نگاه می‌کنند و می‌گویند؛ شما که خداحافظی کردید و گفته بودید دورهمی برنامه ندارد!؟ اما الان اینجا هستید؛ درواقع اصلا قرار نبود دوباره برگردیم، اما به ما پیامک دادن و گفتند سری جدید «دورهمی» را شروع کنید. گفتیم جا نداریم، برای گروه لوکیشن فرستادن، گفتم زمان نداریم باز لوکیشن فرستادن، تا جایی که من ساعت دو نیمه شب با دکوراتور برنامه تماس گرفتم و زمان را مشخص کردم و شد این چیزی که الان شما آن را می‌بینید.

مدیری در ادامه صحبت‌هایش با مطرح کردن مشکلات اقتصادی سال گذشته، از بین تماشاگران دو نفر از کسانی که سال ۹۷ با ورشکستگی مالی مواجه شدند را روی صحنه آورد و از آن‌ها درباره شغلشان جویا شد و گفت: سال پیش تبلت‌هایی که به شرکت کنندگان می‌دادیم، حدود ۲۰۰ هزار تومان بود و فکر می‌کردیم خیلی گران است، اما الان هر کدام ۸۰۰ هزار تومان شده، پس درست فکر کنید و رای بدهید تا حق کشی نشود. (با خنده)، با این روش از سال بعد هزینه تبلت ۱۹ میلیارد تومان می‌شود.

وی ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم به جامعه امید تزریق کنیم، عده‌ای نشستند و دَم از گرانی و بدبختی و ... می‌زنند، (با کنایه) باید گفت: عزیزم زندگی زیبایی‌های خودش را دارد، فقط باید درست نگاه کنیم.

مدیری در ادامه برنامه از اولین مهمان خود شبنم مقدمی بازیگر سینما و تئاتر که این روزها مشغول بازی در سریال «هیولا» است به روی صحنه دعوت کرد و مقدمی زودتر از دعوت مدیری روی صحنه «دورهمی» حاضر شد و به گفتگو با او نشست و از مجموعه فعالیت‌های خود گفت.

گلایه خانم بازیگر از دیده نشدن نقشش در  «شبی که ماه کامل شد»  

وی ابتدا با بیان اینکه امیدوارم امسال را علی رغم تمام ناملایمات به خوبی بگذرانید، درباره حضور در «هیولا» گفت: نقشم را دوست دارم و اینکه تا امروز نقش‌های مختلف را بازی کردم، دلیلش این است که دوست دارم همه نقش‌ها را تجربه کنم، اما جذاب بودن آن‌ها را باید شما به عنوان کارگردان و مردم بگویند که دوست داشتند یا نه!

مدیری درباره حضورش در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» پرسید و مقدمی ادامه داد: بله! در فیلم «شبی که ماه کامل شد» نقش سختی داشتم، اما فکر می‌کردم بیشتر دیده شود، نه به خاطر جایزه، بلکه فکر می‌کردم از نظر منتقدین بیشتر بررسی و توجه شود.

بازیگر فیلم سینمایی «خجالت نکش» در پاسخ به سوال دیگر مدیری اظهار کرد: برای من همه سال‌ها بهترین هستند و از همه کارهایی که تا امروز انجام دادم خوشحال هستم و کاری ندارم که از انجام دادن آن پشیمان شده باشم.

مقدمی با اشاره به همکاری خود کارگردان‌های جوان و کار اولی، گفت: ریسک پذیر هستم و بیشتر کارهایم با کارگردان‌های جوان و کار اولی است، و از بین آن‌ها همکاری با نرگس آبیار را بیشتر دوست دارم.

مدیری درباره اتفاقات سال گذشته و نوروز ۹۸ پرسید و گفت: سال جدید مدام پای خبر بودیم و به ما امید تزریق می‌کردند. (با کنایه)

مقدمی گفت: سال ۹۷ واقعا سال سختی بود و سال ۹۸ را هم با یکسری اتفاقات عجیب و غریب شروع کردیم. واقعا نمی‌شود در مقابل چنین حوادثی بی تفاوت باشیم. درواقع باید به هر نحوی که شده این‌گونه اتفاقات کارشناسی شود و این نعمت به بلا تبدیل نشود.

کنایه مدیری به مسئولان در زمان وقوع زلزله و سیل

مدیری به زلزله کرمانشاه (سرپل ذهاب) اشاره کرد و گفت: هیچ وقت کارشناسی نمی‌شود. وقتی زلزله کرمانشاه آمد همه مدیران بارها جلسات متفاوت گذاشتند و میان موزها و نارنگی‌ها تصمیم گرفتند که خانه‌های ویران شده را بازسازی کنند و برای بی‌سرپناه‌ها محل اسکان بسازند و موظف به مقاوم سازی بودند. سیل هم مثل زلزله، آب هم می‌رود سرجای خودش و همه چیز تمام می‌شود تا سیل بعدی همین ماجرا ادامه دارد.

مجری و کارگردان «دورهمی» در ادامه این برنامه یادآور شد: حتما همه شما در جریان هستید که امسال تعطیلات هیجان انگیزی داشتیم و همه مسئولان تا کمر در آب بودند و پا دوچرخه می‌زدند. اما در همین جریان هم یکی از گزارشگر هم خیلی لوندانه و دلبرانه از داخل آب گزارش می‌داد، و آنقدر دلبرانه بیان می‌کرد که فکر کردیم نصف دیگری از آن که زیر آب است، پری دریایی. (با خنده)

اعتراف جهانبخش به تکراری شدن آهنگ هایش

همچنین شب گذشته بابک جهانبخش خواننده موسیقی پاپ مهمان دیگر «دورهمی» بود و دو قطعه از آثار عیدانه خود را اجرا کرد و گفت: کارهایم روی تکرار است، موضوعات تمام شده و آنقدر خواننده زیاد شده است که من فقط سعی می‌کنم سبکی که خودم دارم را ادامه بدهم و در زندگی کاری و شخصی ام کم نذارم.

مدیری در ادامه برنامه با تشکر از تمامی تغییرات جوی و حوادث، افزود: جای دارد از همه حوادث محترم، سیل، زلزله، تصادفات، آتش سوزی و ... عاجزانه خواهش کنم که مقداری هوای ستاد بحران و مسئولان را داشته باشند، این بنده خداها را غافلگیر نکنید. چند روز پیش پیامکی از ستاد بحران بریام ارسال شد که زده بود از بوق زدن در جاده خودداری کنید، احتمال ریزش بهمن است. حق دارند، البته بوق نزنید. از فردا با هر نفس کشیدن در جاده هم احتمال ریزش بهمن وجود دارد.

کارگردان «دورهمی» در میان صحبت‌هایش درباره روند تولید این برنامه یادآور شد: وقفه بیست روزه‌ای که بین برنامه امشب تا سری جدید افتاده، تقصیر من است، چراکه هنوز تصویربرداری سریال «هیولا» تمام نشده و ما چند روز دیگر هم کار داریم تا به اتمام برسانیم.

ایفای نقش‌های عجیب و غریب  آذرنگ و مدیری

مدیری در ادامه برنامه میزبان دیگر مهمان خود حمید رضا آذرنگ بود و با او درباره اصالتش، مجموعه‌های فعالیت‌های او به گفتگو نشست.

آذرنگ در ابتدای صحبت هایش در پاسخ به سوال مدیری که سال گذشته برای تو چگونه گذشت، بیان کرد: همه سال‌ها شبیه هم هستند، فقط مدیریت آن‌ها تغییر می‌کند و متفاوت است.

این بازیگر سینما و تئاتر با عنوان اینکه بیشترین دغدغه اش، مشکلات جامعه و رویدادهای پیرامونش هست، بیان کرد: هنر ماندگار در طول تاریخ آن چیزی است که حرف مردم یک سرزمین باشد. من هرگز نمی‌توانم از کنار اتفاقات ناپسند در جامعه بگذرم و حرف مردم را نادیده بگیرم و آن‌ها را شاد کنم.

آذرنگ در ادامه در پاسخ به سوال مدیری گفت: پدرم آبادانی است و من در تهران به دنیا آمدم، اما در اندیمشک بزرگ شدم.

وی به مشکلات مردم جنوب کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه چهار عنصر آب، باد، خاک و آتش که حیات بخش هستند، جان مردم ما را دارد می‌گیرد و از سرزمین ما هم جنوب همیشه مهجور بوده است، استانی که گرفتاری‌های بسیاری را از این کشور برطرف کرده، خودش درگیر بلایا و گرفتاری هاست.

مدیری در ادامه گفت: برای همین جنوبی بودنت، هست که همیشه کارهایت برای این خطه است و حال و هوای جنگ دارد؟

آذرنگ پاسخ داد: نه! به این دلیل نیست. من هشت سال جنگ را در اندیمشک بودم و آن ایام این شهر، شهری جنگی بود که همه سربازها و نیروها در آن رفت و آمد داشتند. در واقع تاثیراتی که آن دوران بر من و هم‌نسلان من گذاشته این اجازه را نمی‌دهد که از چیز دیگری حرف بزنیم.

کارگردان نمایش «خنکای ختم خاطره» در ادامه تولد مهران مدیری که ۱۸ فروردین است را به او تبریک گفت و بیان کرد متولد، ۲ خرداد سال ۵۱ است.

آذرنگ گفت: پیرتر به نظر می‌رسم و این کاملا درست است. در واقع رنج کشیدن هنر نیست، ولی هنر سرزمین رنج هاست، برای همین است که از سن و سال اصلیمان بیشتر دیده می‌شویم.

مدیری درباره بازیگر آذرنگ گفت: او در دبستان نقش حبه انگور را بازی کرد و آنقدر بازی بدی داشت که بیرونش کردند. منم با ته پیاز بازیگری را شروع کردم! بهم گفتند یه پیازی هست که شما ته اون پیازی؛ نمی‌دانم چجوری آن نقش را قبول کردم (خنده)

مدیری در پایان گفت: من دیگر نمی‌دانم چه بگویم، سال گذشته همین ایام بود که «دورهمی» تمام شد و من هرآنچه که بلد بودم درباره مشکلات، اتفاقات کشور را گفتم، به زبان تندی هم بیان کردم، اما الان همه می‌گوییم کاش پارسال بود. سال ۹۷ واقعا شاهکار کردیم، از بحران اقتصادی و ارز گرفته تا معیشت مردم، زلزله و جدیدا سیل که به آن اضافه شده است.

مجری و کارگردان «دورهمی» بیان کرد: چه کار می‌کنید با خودتان و با ما (مردم). گفتند این ویژه برنامه سیزده بدر است اوقات مردم را تلخ نکن، به مردم امید بده! ما هم گفتیم چشم. اجازه بدید امشب چیزی نگویم و حرف‌ها برای سری جدید «دورهمی» بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.