دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

بختیاری:

برخی بچه مسلمان‌ها «آوینی» را طرد کردند

شهید مرتضی آوینی*

سینماپرس: مدیر گروه مستند روایت فتح در آستانه بیست و ششمین سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی به بیان برخی خصوصیات و ویژگی‌های وی پرداخت.

به گزارش سینماپرس، درآستانه سالروز شهادت سیدالشهدای اهل قلم سیدمرتضی آوینی اصغر بختیاری فیلمبردار مجموعه ماندگار روایت فتح برخی از خصوصیات و ویژگی‌های آن شهید را بازگو کرد.

بختیاری گفت: مرتضی آوینی هیچ‌گاه به دنبال مطرح کردن نام خود نبود و به همین سبب است که اکنون و پس از گذشت بیش از دو دهه از عروج آن هنرمند برجسته نام و یاد وی در همه جا مانا و جاوید است.

بختیاری با ذکر خاطره‌ای از دیدار اعضای روایت فتح با مقام معظم رهبری افزود: اوایل فعالیت روایت فتح اعضای گروه با حضرت آقا دیداری داشتند که مرتضی تأکید بیشتری می‌کرد، نامی از وی برده نشود و کار در عرصه فرهنگ و هنر را به مثابه جهاد فی‌سبیل‌الله می‌دانست.

وی درخصوص روحیات فردی شهید آوینی گفت: مرتضی انسانی بسیار عارف و دانا بود که به امور دنیوی کمترین تعلق خاطر را داشت و سبک بار از جمع یاران و علاقمندان به خویش دنیای خاکی را بدرود گفت.

بختیاری ادامه داد: شهید آوینی جزو آن دسته از آدم‌ها بود که به قول معروف به دل می‌نشست و دوست داشتنی بود.

وی افزود: با این وجود باز هم با این جذابیت برخی تاب تحمل وی را نداشتند و این انسان بزرگ توسط بسیاری از خودی‌ها و غیرخودی‌ها طرد شد. جالب است که در این میان چهره‌های شاخص روشنفکرنما و برخی چهره‌های متدین و انقلابی به وی می‌تاختند و وجود او را بر نمی‌تابیدند.

بختیاری افزود: البته بسیاری از این دوستان بعداً و پس از شهادت آوینی پشیمان شدند و مراتب اعتذار را به جا آوردند که همین موضوع یعنی غلبه تفکر مرتضی بر جامعه نخبه و روشنفکر نما.

آوینی روز بیستم فروردین ۱۳۷۲ در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان، به همراه محمدسعید یزدان‌پرست با مین برخورد کرد و بر اثر اصابت ترکش مین باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق، شهید شد.

گفتنی است مراسم بیست‌وششمین سالگرد عروج آن شهید بزرگوار نیز طبق سنت همه ساله توسط بنیاد فرهنگی روایت فتح و باحضور مردم و مسئولین کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.