دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

ایفای نقش سنکای فیلسوف

جان مالکوویچ وارد دنیای فلسفه شد

جان مالکوویچ

سینماپرس: جان مالکوویچ با امضای قراردادی وارد پروژه‌ای درباره سنکا فیلسوف رومی شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از آسوشیتدپرس، جان مالکوویچ در فیلمی از روبرت شونتکهبا عنوان «سنکا- درباره خلق زلزله‌ها» نقش‌آفرینی می‌کند.

در این فیلم رابطه سنکا با نرون امپراتور بررسی شده‌است.

مالکوویچ پیشتر در کمدی اکشن شونتکه یعنی «سرخ» یا «رِد» در سال ۲۰۱۰ بازی کرده بود.

«سنکا- درباره خلق زلزله‌ها» توسط فریدر اشلیش تهیه کننده برلینی تولید می‌شود.

فیلمسازان امیدوارند این فیلم را در شهر «وَرزَزات» در جنوب مراکش فیلمبرداری کنند. این شهر پیشتر میزبان فیلم‌های «وسوسه مسیح» مارتین اسکورسیزی و «قلمروی بهشت» ریدلی اسکات بود.

این فیلم دوران تاریخی روم در سال ۶۵ پس از میلاد را بررسی می‌کند.

شونتکه چند سالی را صرف بررسی رابطه بین سنکا و نرون کرد و این فیلمنامه را با همکاریمتیو وایلدر بر مبنای منابع تاریخی و متون اوریجینال به جای مانده از سنکا نوشت. این فیلمنامه بر دوره‌ای تمرکز دارد که نرون از حقه‌ای استفاده کرد تا سنکا را وادار کند تا دست به خودکشی بزند.

لوکیوس سِنِکا که به سنکای جوان مشهور بود در سال ۴ پیش از میلاد می‌زیست. وی اهل رم، فیلسوف رواقی، سیاستمدار، نمایشنامه نویس،  معلم و مشاور نرون بود که مجبور شد به اتهام همدستی در توطئه قتل امپراتور خودکشی کند.

از سنکا ۹ نمایشنامه تراژدی و یک کمدی به جا مانده‌است. او معتقد بود طبیعت معیاری است که انسان باید هماهنگ با آن زندگی کند و اصل برابری انسان‌ها را قبول داشت.

وی در جوانی به رم رفت و در آنجا مطالعات فلسفی زیادی انجام داد و به دلیل توان بالایی که در عرصه سخن‌سنجی و فن خطابه داشت، به سنا راه یافت و ابتدا در نقش معلم نرونجوان مشغول به کار شد و وقتی نرون بر تخت سلطنت نشست، به عنوان مشاور او معرفی شد، اما در نهایت از شاگرد خود حکم مرگ دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.