دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

حمید شاه آبادی:

دنبال رادیو تصویری نیستیم

حمید شاه آبادی

سینماپرس: حمید شاه‌آبادی با اشاره به برنامه‌سازی میدانی شبکه‌های رادیویی، گفت: تعدادی از برنامه‌هایمان را به سمت برنامه میدانی می‌بریم یعنی همه برنامه‌ها ضرورت ندارد در داخل استودیوها اجرا شوند.

به گزارش سینماپرس، حمید شاه‌آبادی معاون صدا با توجه به ارتقاء مخاطب رادیوی جمهوری اسلامی ایران نسبت به نرم جهانی،‌ تصریح کرد: مخاطب همیشه برای ما اهمیت داشته و در راستای میل مخاطب حرکت کرده‌ایم و البته از مصلحت موردنیاز واقعی دور نشویم.  همکاران ما به طور ویژه با نرم‌افزارهای متعدد در لحظه از واکنش مخاطبین خودشان متوجه می‌شوند. از همکاران و شنوندگان تقاضا دارم این تعامل را در سال جدید بیشتر کنند. وقتی ما خودمان را به علایق و سلایق مخاطبین نزدیک کنیم مخاطبین ما برای استفاده از رادیو بیشتر ترغیب می‌شوند. امیدواریم روز به روز بهتر بشویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد تصویری کردن رادیو را دارید، افزود: ما دنبال رادیو تصویری نبودیم. چرا که اعتقاد داریم باید صددرصد پیام از طریق رادیو و صوت برای مخاطب انجام شود و رادیو نما یک تصویر مکمل نیست بلکه تصویری است که در واقع مفهوم یک پیام را کامل کند. با توجه به اینکه در منازل ما اکثراً از تلویزیون رادیو می‌شنوند به جای یک تصویر سیاه، یک تصویری را پخش می‌کنیم که یک ارزش افزوده به فهم و درک مخاطب عنایت کند. عنوان و ساعت پخش هرچه مرتبط‌تر با مفهوم و پیام منتشر شده باشد بهتر می‌شود. رادیونماها کار خودشان را شروع کردند و البته پهنای باند بسیار کمی دارند و قدرت تعویض عکس‌های ما تقریبا هر ۳۰ ثانیه یک بار است. در واقع ما دنبال رادیوی تصویری نیستیم بلکه به دنبال اضافه کردن یک ارزش افزوده‌ای به مخاطب هستیم.

شاه‌آبادی در خصوص اجرای مسابقات رادیویی و شبهه‌ای که درباره مسابقات تلویزیون وجود دارد و همچنین نسبت به خروج هنرمندان «صبح جمعه با شما» از استودیو و با مردم اجرا کردن، گفت: ما البته تعدادی از برنامه‌هایمان را به سمت برنامه میدانی می‌بریم یعنی همه برنامه‌ها ضرورتاً نباید در داخل استودیوها اجرا شود. مسابقه‌ها هم به گونه‌ای است که مخاطب را با برنامه و جوایز بسیار محدود درگیر می‌کند. همیشه ما از جوایزی که بر روی یک برنامه سوار بشود و پیام یک برنامه را تحت‌الشعاع قرار بدهد اجتناب کردیم دوستان ما هم در بخش‌های دیگر مراقبت می‌کنند. مسابقه ما کاملاً با هدف درگیر شدن مخاطب با موضوع برنامه انجام می‌شود نه یک اتفاقی که بر برنامه سوار بشود.

* تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.