سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

فروش فیلمهای اکران ۹۸ در هفته اول عید

بلیت‌هایی که نیم‌بها فروخته نشد

جدول

سینماپرس: برای نوروز ۹۸ هفت فیلم برای اکران انتخاب شدند و با گذشت یک هفته از عید توانستد به فروشهای میلیاردی دست پیدا کنند.

به گزارش سینماپرس، فیلمهای انتخابی شورای عالی اکران از چند روز قبل عید اکران خود را شروع کردند و با گذشت یک هفته از عید توانستند به فروش‌های میلیاردی دست پیدا کنند. از میان این فیلمها آنچنان که انتظار می‌رفت یک فیلم کمدی در صدر جدول فروش قرار گرفت، «رحمان ۱۴۰۰» منوچهر هادی تا امروز به فروش ۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومانی دست پیدا کرد که البته استفاده از طرفندهای فروش با تهیه‌کنندگی سرتیپی و دستاویز قرار دادن انواع شوخی‌ها در این زمینه بی تأثیر نبوده است.

فیلم بعدی «متری شیش و نیم» سعید روستایی است که با وجود ساخت در ژانر اجتماعی فروش ۳ میلیاردی را تجربه کرد و نگذاشت صدرنشینان فروش نوروزی در ژانر کمدی خلاصه شوند. اما فیلم بعدی «چهارانگشت» پسر محمدی تهیه‌کننده معروف سینماست که معلوم نیست از کجا و با چه پشتوانه‌ای توانسته در اکران نوروزی سینما حضور داشته باشد.

البته بلیتهای ۲۰ هزار تومانی سینما که محل مناقشه است هم بر رقم این فروشها بی‌تأثیر نبوده است. حتی این قیمت بلیت در روزهای نیم‌بهای سینما هم تغییری نکرد و توجیه ابراهیم داروغه‌زاده روال سالیان گذشته اکران بود. مخاطبان هنوز با همین بلیتهای ۲۰ هزار تومانی مشکل دارند و شاید روز سینما را برای دیدن فیلمها سه شنبه انتخاب کرده بودند اما وقتی به سینما می‌روند تغییری در این روند نا عادلانه نمی‌بینند. روشی که سینما برای افزایش اعداد و ارقام در نطر گرفته روش درسته نیست و شاید میزان فروش را تا حدودی افزایش دهد اما با تعداد مخاطبان چه‌کار خواهد کرد؟

بعد از این فیلمها «زندانی‌ها» ی ده‌نمکی، «پیشونی‌سفید۳ »که در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده و  فیلم «غلامرضا تختی» قرار دارد که البته فیلم تختی بهرام توکلی و «ژن خوک» سعید سهیلی یک شکست در فروش را تجربه می‌کنند. در ادامه جدول فروش این فیلمها و جزئیات تعداد مخاطبان را قرار می‌دهیم:

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.