یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

سید عباس صالحی از تختی می گوید

نظر وزیر ارشاد درباره فیلم سینمایی «غلامرضا تختی»

پوستر فیلم سینمایی «غلامرضا تختی»

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامرضا تختی» را نمادی از پهلوانی و پهلوی‌ستیزی معرفی کرده و فیلم سینمایی او را روایتی دلنشین از این اسطوره ایرانی دانسته است.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» یکی از ۷ فیلم اکران نوروزی است که از ۲۵ اسفندماه گذشته روی پرده رفته و بیش از ۱۲۱ میلیون تومان فروخته است. این فیلم به کارگردانی بهرام توکلی محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و به زندگی زنده‌یاد تختی از کودکی تا مرگ می‌پردازد.

این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که پس از نامزدی در ۱۰ بخش، سیمرغ‌های بلورین بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه را کسب کرد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جشنواره فیلم فجر هیچ یک از آثار را تعمداً تماشا نکرده بود،   به تازگی فیلم سینمایی غلامرضا تختی را دیده و درباره آن نوشته است: «تختی اسطوره معاصر ایرانی است، نمادی از پهلوانی و پهلوی‌ستیزی. فیلم غلامرضا تختی روایت دلنشین از این اسطوره است، عمق تنهایی و غربت در اوج شکوه و شهرت.»

روایت نمایش خودکشی جهان‌پهلوان تختی در فیلم سینمایی او با انتقادهای بسیاری تا کنون مواجه شده است. کارگردان فیلم در این باره گفته است: تصمیم این بود که به مناقشات مرگ این پهلوان پایان داده شود، اما نکته مهم، زندگی و شیوه زندگی اوست.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.