جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

تبلیغات وتولید پیوست‌های فرهنگی عامل مؤثر در حوزه اسباب‌بازی

تبلیغات موثر در حوزه اسباب‌بازی بسیار کم است

جاوید مقدمی

سینماپرس: مقدمی، تولیدکننده اسباب‌بازی گفت: اگر بخواهیم در زمینه فروش و ترویج اسباب‌بازی در داخل کشور موفق عمل کنیم باید تبلیغات مؤثر داشته باشیم تا مخاطبان را با خود همراه کنیم.

به گزارش سینماپرس، جاوید مقدمی عضو انجمن هیئت مدیره تولیدکنندگان اسباب‌بازی و تولید کننده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: اگر بخواهیم در زمینه فروش و ترویج اسباب‌بازی در داخل کشور موفق عمل کنیم باید تبلیغات مؤثر داشته باشیم تا مخاطبان را با خود همراه کنیم. البته تولید پیوست‌های فرهنگی همراه با اسباب‌بازی هم مؤثر است. اگر به اسباب‌بازی‌ها یا عروسک‌های معروف همانند «باربی»، «باب‌اسفنجی»، «بت‌من» و… نگاه کنیم، می‌بینیم همراه محصولات اسباب‌بازیشان انیمیشن، کارتون، لوازم‌التحریر و… تولید و عرضه شده است اما ما برای اسباب‌بازی‌هایمان چه کردیم؟

این تولیدکننده اسباب‌بازی با اشاره به اینکه تولید اسباب‌بازی باید با پیوست فرهنگی همراه باشد، تصریح کرد: اگر عروسک «اسپایدرمن» طرفدار زیاد دارد و خوب فروخته می‌شود حتی بزرگسالان هم عروسک‌های رومیزی‌اش را خریداری می‌کنند و روی میز کنار مانیتورشان می‌گذارند به خاطر اینکه فیلم، انیمیشن، کمدی استریپ درباره آن ساخته شده است اما شما ببینید برای اسباب‌بازی ایرانی چه‌کار کردیم؟ اسباب‌بازی‌های ما فقط اسباب‌بازی بوده‌اند نه انیمیشنی برایش ساخته شده! نه در کتاب‌های داستانی و فیلم‌ها به آن پرداخته شده است.

او همچنین درباره طراحی گرافیک کتاب‌های داستان کودک و نوجوان و کیفیت پایین برخی از آن‌ها گفت: ببینید اگر عروسک یا اسباب‌بازی فوق‌العاده‌ای طراحی شود و به داستان‌نویس کودک بگویند داستان خوبی برای آن محصول بنویسد هیچ فردی آن کتاب را نمی‌خرد زیرا در زمینه طراحی، گرافیک و نوع متن هیچ‌گونه تأمل و تفکرات عمیق وجود دارد و این بیشتر باعث دلزدگی مخاطب می‌شود.

مقدمی در ادامه اظهار کرد: زیرا در ایران بیشتر به دنبال این هستند که قیمت کتاب چه مقدار تمام می‌شود، گرافیستی که ارزان‌تر طراحی می‌کند و مبلغ بسیار کمی می‌گیرد را انتخاب می‌کنند اگر هم آن محصول نابود شد، برایشان اهمیتی ندارد ولی اگر به کتاب‌های کودک و نوجوان غربی نگاه کنید گویی هر صفحه از آن کتاب تابلوی نقاشی تمام عیار است. کاش ما هم می‌توانستیم به این موضوعات با دید وسیع و تفکرات عمیق نگاه می‌کردیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.