دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰

آخرین آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی در سال ۹۷

اداره کل هنرهای نمایشی

سینماپرس: آخرین آمار تفکیکی اطلاعات فروش و تعداد تماشاچی تماشاخانه‌های اداره کل هنرهای نمایشی در سال ۹۷ مشخص شد.

به گزارش سینماپرس، آمار فروش مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج تا جمعه ۲۴ اسفند و تالار هنر تا شنبه ۲۵ اسفند به عنوان آخرین آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی در سال ۹۷ مشخص شد.

بر این اساس مجموعه تئاتر شهر آمار تفکیکی اطلاعات فروش و تعداد تماشاگر سه نمایش خود را به شرح زیر اعلام کرد:

نمایش «ملاقات» به نویسندگی فریدریش دورنمات، با ترجمه، طراحی و کارگردانی پارسا پیروزفر که اجرای خود را از یکشنبه ۱۲ اسفند در سالن اصلی این مجموعه آغاز کرد تا جمعه ۲۴ اسفند با پشت سر گذاشتن ۱۲ اجرا، میزبان ۷۲۷۹ تماشاگر شد. از این ۷۲۷۹ نفر، ۲۹۷۷ نفر با بلیت تمام‌بها، ۴۱۳ نفر با بلیت نیم‌بها، ۳۴۱۶ نفر با بلیت تخفیف‌دار و ۴۷۳ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب با قیمت بلیت ۷۰۰ هزار ریال، رقم ۴ میلیارد و ۱۵۸ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال در گیشه این نمایش ثبت شد.

نمایش «ما داریم از این خونه می‌ریم» به نویسندگی بهزاد آقاجانی و کارگردانی حسین اکبرپور از روز یکشنبه ۱۲ اسفند در تالار چهارسو روی صحنه رفت و تا جمعه ۲۴ اسفند با پشت سر گذاشتن ۱۲ اجرا، میزبان ۴۹۴ تماشاگر شد. از این ۴۹۴ نفر، ۱۰۳ نفر با بلیت تمام‌بها، ۹ نفر با بلیت نیم‌بها، پنج نفر با بلیت تخفیف‌دار و ۳۷۷ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب با قیمت بلیت ۳۰۰ هزار ریال، رقم ۳۳ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال در گیشه آن ثبت شد.

نمایش «یک هفته راه رفتن در بهشت» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی محمدهادی هاشمزاده اجرای خود را از جمعه ۱۰ اسفند آغاز کرد و تا جمعه ۲۴ اسفند با پشت سر گذاشتن ۱۳ اجرا، میزبان ۴۶۰ تماشاگر شد. از این ۴۶۰ نفر، ۱۵۷ نفر با بلیت تمام‌بها، شش نفر با بلیت نیم‌بها، ۱۷ نفر با بلیت تخفیف‌دار و ۲۸۰ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال، رقم ۵۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال در گیشه این نمایش ثبت شد.

تالار هنر نیز آمار نمایش «ساعت ۸ در کشتی» را تا شنبه ۲۵ اسفند به شرح زیر ارائه داد: 

نمایش «ساعت ۸ در کشتی» به نویسندگی آلریچ هاپ با ترجمه حسین فدایی‌حسین و کارگردانی مریم کاظمی طی دو اجرا در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۰ نفر میزبان ۴۳۰ تماشاگر شد. از این ۴۳۰ نفر، در غیاب بلیت تخفیف‌دار، ۱۰۳ نفر با بلیت تمام‌بها، ۱۰ نفر با بلیت نیم‌بها و ۳۱۷ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب با قیمت بلیت ۲۰۰ هزار ریال، رقم در گیشه آن ثبت شد.

تماشاخانه سنگلج هم آمار تفکیکی «وقایع اتفاقیه» و «طریقه حکومت گجرخان» را این گونه اعلام کرد:

نمایش «وقایع اتفاقیه» به نویسندگی علی موسویان و کارگردانی شهرام عبدلی از چهارشنبه هشتم اسفند در این تماشاخانه روی صحنه رفت. این نمایش طی ۱۵ اجرا تا جمعه ۲۴ اسفند، میزبان ۶۹۳ تماشاگر شد. برای «وقایع اتفاقیه» ۱۰۲ بلیت تمام‌بها، ۶۰ بلیت نیم‌بها، سه بلیت تخفیف‌دار و ۵۲۸ بلیت مهمان صادر شد تا با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال، در گیشه به رقم ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال دست پیدا کند.

نمایش «طریقه حکومت گجرخان» به نویسندگی مجید امرایی و کارگردانی مشترک مجید امرایی و احسان ملکی اجرای خود را از پنجشنبه نهم اسفند آغاز کرد. برای این نمایش طی ۱۴ اجرا، در غیاب بلیت تخفیف‌دار، ۲۹ بلیت تمام‌بها، ۱۷ بلیت نیم‌بها و ۱۶۳ بلیت مهمان صادر شد تا جمع کل تماشاگرانش به عدد ۲۰۹ برسد. «طریقه حکومت گجرخان» با بهای بلیت ۲۵۰ هزار ریال، در گیشه به رقم هشت میلیون و پانصد هزار ریال دست پیدا کرد.

تماشاخانه سنگلج با دو نمایش «وقایع اتفاقیه» و «طریقه حکومت گجرخان» از دوشنبه پنجم فروردین ۹۸، تالار هنر با نمایش «ساعت ۸ در کشتی» از سه‌شنبه ششم فروردین ۹۸ و مجموعه تئاتر شهر با نمایش «ملاقات» از چهارشنبه هفتم فروردین ۹۸ میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.