شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰

سینماگران علیه تروریست‌ها؛

کارگردان «ارباب حلقه‌ها» از درد برادران مسلمان نیوزیلندی نوشت

پیتر جکسون

سینماپرس: کارگردان «ارباب حلقه‌ها» امروز در اطلاعیه‌ای خطاب به مردم نیوزیلند نوشت که یاد برادران و خواهران مسلمان نیوزیلندی در قلبمان زنده می‌ماند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، پیتر جکسون کارگردان «ارباب حلقه‌ها» امروز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای نوشت او و دیگر شهروندان نیوزیلند «در عشق و حمایت‌مان برای برادران و خواهران مسلمان‌مان متحد می‌ایستیم». این اطلاعیه پس از حملات تروریستی به دو مسجد در شهر «کریست‌چرچ» که تاکنون ۴۹ کشته به جای گذاشته منتشر شد.

جکسون که خود اهل نیوزیلند است، نوشت: نیوزیلندی‌ها نابود شده‌اند. دل ما با همه آن‌هایی است که در این ماجرای سرشار از نفرت آسیب دیده‌اند. نیوزیلندی‌ها در ابراز عشق و علاقه و حمایت از برادران و خواهران مسلمان یکپارچه هستند. ما هر کاری باید بکنیم انجام می‌دهیم تا کمک کنیم آنها از این تراژدی وحشتناک بهبود یابند.

پیش از این ماجرا نیوزیلند به عنوان سرزمین هابیت‌ها شناخته می‌شد که موجوداتی افسانه‌ای هستند و در قصه جی. آر. آر تالکین تصویر شده بودند. پیتر جکسون در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» به آن‌ها جان بخشید.

این فیلم کشور نیوزیلند را به نقطه قابل توجهی در سراسر جهان بدل کرد و توریست‌های زیادی را از گوشه و کنار جهان به آنجا کشاند تا از لوکیشن‌های «ارباب حلقه‌ها» بازدید کنند.

دیروز تایکا واتیتی کارگردان فیلم «ثور: رگناروک» نیز که از نیوزیلند است، اعلام کرد؛ «ترور بر دیدگاه‌های مردم کشورش تأثیر نمی‌گذارد».

وی نوشت: از فهمیدن اینکه چنین ماجرایی می‌تواند در وطنم اتفاق بیفتد احساس می‌کنم می‌خواهم بمیرم. همه وجود و عشقم با مردم «کریست‌چرچ» است، با قربانیان، با خانواده‌ها، با جامعه مسلمان و همه آنهایی که این جزایر را به عنوان خانه خود انتخاب کرده‌اند. این ما نیستیم.

در حمله تروریستی به دو مسجد النور و لینوود در شهر «کریست‌چرچ» که دیروز انجام شد تاکنون ۴۹ تن کشته شده‌اند. «کریست چرچ» بزرگ‌ترین شهر جنوبی نیوزیلند است. یک مرد استرالیایی ۲۸ ساله راست افراطی با دیدگاه‌های ضد مسلمان و ضد مهاجر به احتمال دست داشتن در این ماجرا دستگیر شده است.

*مهر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.