شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما برای نوروز ۹۸

سریال های عید نوروز

سینماپرس: شبکه‌های سیما برای مخاطبان خود سفره هفت‌سین متنوعی تدارک دیده‌اند.

به گزارش سینماپرس؛ همزمان با آغاز نوروز و نوشدن طبیعت، شبکه‌های سیما با ویژه برنامه‌هایی جذاب و شاد، فیلم‌های شاخص سینمای ایران و جهان، سریال‌های طنز و درام و ... به استقبال بهار ۹۸ می‌رود.

ویژه برنامه‌های تحویل سال

شبکه یک

ویژه برنامه تحویل سال ۹۸ شبکه یک، با اجرای علی ضیا خواهد بود. در این برنامه که در گروه اجتماعی شبکه یک تهیه شده است جمعی از هنرمندان، خوانندگان و چهره های محبوب سینما و تلویزیون دعوت شده است تا در کنار هم مراسم تحویل سال ۹۸ را اجرا کنند. به ویژه اینکه مردمی ترین چهره سال هم که با رای مردم انتخاب شده است معرفی می‌شود.  این برنامه از بیست و پنجم تا بیست و نهم اسفند هر شب به مدت پنج شب بعد از خبر ساعت ۲۱ پخش خواهد شد.

شبکه دو

پل فروردین» عنوان ویژه برنامه تحویل سال شبکه دو سیما به تهیه کنندگی مهدی بابایی و احسان ارغوانی و کاری از گروه اجتماعی فرهنگی است که سه‌شنبه بیست و هشتم اسفندماه از ساعت ۲۳:۳۰ و چهارشنبه بیست و نهم اسفندماه از ساعت ۱۹ تا ۳ بامداد با تدارک بخش هایی متنوع و مفرح و طراحی ویژه هایی هایی نوین و خلاقانه به بینندگان تقدیم می‌شود و گلچین آن نیز در فواصل برنامه های نوروزی پخش خواهد شد. همچنین «پل فروردین» به صورت یک برنامه شبانگاهی از چهارشنبه بیست و دوم اسفندماه تا دوشنبه بیست و هفتم اسفند ساعت ۲۳:۳۰ و از پنجشنبه اول تا جمعه شانزدهم فروردین ساعت ۲۳ در جدول پخش برنامه های شبکه دو قرار دارد. این مستند ترکیبی در هر قسمت با یک چهره مطرح فرهنگی، هنری و ورزشی همراه شده و با او به یکی از روستاهای جذاب و زیبای ایران سفر می کند. سپس مهمان در برنامه حاضر شده و مجری با وی پیرامون این مستند، روستاهای ایران و جاذبه های گردشگری آن گفتگو می‌کند.

شبکه سه

ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۸، سه شنبه بیست و هشتم و چهارشنبه بیست و نهم اسفندماه روانه آنتن شبکه سه خواهد شد . این برنامه با اجرای احسان علیخانی و با حضور ده ها چهره مطرح از حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی  و هنری و همچنین نخبگان جوان کشور، مهمان ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه خواهند بود.

شبکه پنج

«بهار جان» عنوان ویژه برنامه تحویل سال شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی محمد قنبری است که با آیتم های جذاب و متنوع به استقبال نوروز ۹۸ می رود. این ویژه برنامه با دو مجری از شب بیست و هفتم اسفندماه به مدت ۳ شب روی آنتن می‌رود. دعوت از چهره‌ها و شخصیت‌ها فرهنگی، هنری، و...، اجرای کنسرت زنده، میان برنامه ، گزارش سفرنامه مشهد مقدس، نجف و ارتباط زنده و مستقیم با کربلا معلی از بخش‌های این برنامه است.

شبکه هفت

برنامه «نوبهار» ویژه برنامه تحویل سال شبکه هفت سیما شد. گروه مهارت‌های تخصصی و عمومی شبکه هفت سیما به تهیه‌کنندگی محمد حسین رضوی ویژه برنامه «نوبهار» را از بیست و هفتم اسفندماه تا دوم فروردین‌ماه ۹۸ راهی آنتن می‌کند. در این ویژه برنامه که با اجرای حمید گودرزی پخش می‌شود از مهمانان ویژه‌ای در عرصه‌های مختلف هنری، ورزشکاران، خوانندگان و... دعوت به عمل آمده است.

شبکه قرآن

ویژه برنامه تحویل سال نو شبکه قرآن از حرم مطهر امام رضا (ع) به صورت ترکیبی  در ۳۰۰ دقیقه پخش می‌گردد.

شبکه افق و جام‌جم

شبکه‌های افق و جام جم نیز با ویژه برنامه‌هایی به استقبال سال نو می‌روند.

مجموعه‌های نمایشی

شبکه‌های یک، دو، سه و پنج سیما برای نوروز امسال چهار سریال جدید «نون.خ»، «بر سر دوراهی»، «زوج یا فرد» و «شش قهرمان و نصفی» را در نظر گرفته‌اند.

سریال «نون. خ» در شبکه یک سیما

سریال «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی که تصویربرداری آن از اواخر پاییز سال جاری آغاز شده بود، برای پخش در ایام نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما آماده می‌شود.سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، فریده سپاه منصور، علی صادقی، هومن حاج عبدالهی، نعیمه نظام دوست، سیروس میمنت، علی صالحی، پاشا جمالی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، صبا ایزدپناه، شیدا یوسفی، وحید قاضی زاهد و ... از جمله بازیگران این سریال نوروزی هستند.این مجموعه تلویزیونی به قلم امیر وفایی در ۱۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش در ایام نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما تولید می‌شود.

«بر سر دو راهی» در شبکه دو سیما

مجموعه تلویزیونی «بر سر دوراهی» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی برای پخش در نوروز ۹۸ از شبکه دو سیما تولید می‌شود. حمید گودرزی، مهرآوه شریفی‌نیا، میترا حجار، عنایت بخشی، بهنوش بختیاری، افسانه چهره آزاد، بهرنگ علوی، مجید مشیری، شهین تسلیمی، اسماعیل پوررضا، اکبر رحمتی، یلدا قشقایی، شیرین آقاکاشی، داود بنی‌اسد، محمد شهرابی و مجید علیزاده در آن ایفای نقش کرده‌اند.

«روزهای بی قراری» در نوبت پخش سریال‌های بهاری شبکه دو

فصل دوم مجموعه «روزهای بی قراری» به تهیه کنندگی امیرحسین شریفی و کارگردانی کاظم معصومی بعد از اتمام «بر سر دوراهی»؛ سریال نوروزی شبکه دو؛ روانه آنتن خواهد شد. بخش عمده‌ای از ماجراهای فصل دوم این سریال در شهر تبریز و بخش‌هایی از آن در شهر مشهد جریان دارد. این مجموعه در ادامه روزهای بی قراری که فصل اول آن پیش از این که از شبکه یک سیما پخش شد ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده: سارا که از همسر سابقش جدا شده در پی هویت خود ناچار به سفری طولانی میشود یک فرش نفیس مربوط به دوره مشروطه تنها سندی است که او را به مقصود برساند و ... گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در فصل بهار به ترتیب سریال های «بر سر دوراهی» به تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی، «روزهای بی قراری» به تهیه کنندگی امیرحسین شریفی و کارگردانی کاظم معصومی و «دلدار» کاری از برادران محمودی به عنوان سریال رمضانی را تقدیم مخاطبان شبکه دو سیما خواهد کرد. بازیگرانی مانند سارا صوفیانی، مجید واشقانی، فخرالدین صدیق شریف، مهتاج نجومی، کاظم هژیر آزاد، صفا آقاجانی با حضور افسانه بایگان و حمیدرضا آذرنگ و تعدادی از بازیگران برجسته و پیشکسوت تبریز و مشهد در فصل دوم «روزهای بی قراری» به ایفای نقش می‌پردازند.

«زوج یا فرد» سریال نوروزی شبکه سه

سریال «زوج یا فرد» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران مهام برای شبکه سه ویژه نوروز ساخته شده است. فیلمنامه همزمان توسط امیرعباس پیام و مهدی روشن روان در حال نگارش است و گروه در لوکیشن‌های اصلی سریال در شمال شرق تهران مشغول تصویربرداری هستند. هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، آتیه جاوید، دلسا ملکی، مهران رجبی، کریم قربانی و … از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

«در چشم باد» سریال عصرگاهی شبکه چهار

مجموعه «در چشم باد» به تهیه کنندگی مسعود جعفری‌جوزانی و عباس اکبری از اول فروردین هر روز ساعت ۱۸ پخش می‌شود. سریال تاریخی «در چشم باد»، وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ در سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۶۰ را بررسی می‌کند که دوره اول پایان دوره قاجار و دوره پهلوی، دوره دوم جنگ جهانی دوم و دوره سوم یک دوره زمانی خاص در بعد از انقلاب اسلامی ایران را که دوره فتح خرمشهر است، در بر می‌گیرد. در این پروژه که حسین علیزاده موسیقی آن را ساخته، بازیگرانی چون، پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، سحر جعفری جوزانی، فریبا متخصص، لاله اسکندری، ستاره صفرآوه، رضا شفیعی جم، فخرالدین صدیق‌شریف، جهانگیر الماسی، محمود پاک‌نیت، مصطفی زمانی، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و ...  ایفای نقش کرده‌اند.

«در چشم باد» قصه زندگی خانواده‌ای است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی‌شان از دوره قیام میرزا کوچک جنگلی تا آزادسازی خرمشهر در آن به تصویر کشیده می‌شود، قصه از زمانی آغاز می‌شود که میرزا کوچک خان جنگلی، در گیلان اعلام جمهوری می‌کند و با این اقدام دوران پر حادثه تاریخ معاصر ایران آغاز می‌شود که سه دوره تاریخ ایران را بازگو می‌کند (قاجار، پهلوی، جمهوری اسلامی)پدر خانواده معروف به «ایرانی» از یاران میرزا کوچک خان جنگلی است. پس از کشته شدن میرزا، ایرانی همراه خانواده‌اش به تهران کوچ می‌کند و با دایر کردن یک چاپخانه فعالیت‌های سیاسی‌اش را پی می‌گیرد.

«شش قهرمان و نصفی» آنتن نوروزی شبکه پنج را گرفتند

سریال «شش قهرمان و نصفی» با موضوع حمایت از کالای ایرانی در ایام نوروز از شبکه پنج روی آنتن می‌رود. این سریال به کارگردانی حسین قناعت در ژانر طنز خانوادگی به موضوع حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی می‌پردازد. «شش قهرمان و نصفی» با حمایت سیمافیلم تولید شده و اولین و مهمترین هدفی که این سریال دنبال می‌کند، تشویق تمامی هم وطنانمان برای خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی با زبان طنز است. اکبر عبدی، شهرام قائدی، بیژن بنفشه خواه، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، رؤیا میر علمی، نادر سلیمانی، رامین ناصر نصیر، امیر غفارمنش، حامد هایدی، حسین رفیعی، ساناز سماواتی، عباس محبوب، علیرضا درویش، حامد آهنگی، مرتضی زارع، نفیسه روشن، نادیا فرحی و علی عبدالشاهی نیز از جمله بازیگران این مجموعه طنز هستند.

«پایتخت ۵» سریال شبکه افق

مجموعه تلویزیونی «پایتخت ۵» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری هر شب ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود. داستان «پایتخت ۵» این است که خانواده‌ معمولی به دلایل منطقی مجبور می‌شوند سر از یک کشور خارجی در بیاورند و آنجا با ماجراهایی گره می‌خورند که در آن همبستگی خانواده، عشق و علاقه آنها به همدیگر، اهمیت وطن و دور هم بودن را بیشتر از گذشته درک می‌کنند. محسن تنابنده، احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، ریما رامین فر، هومن حاجی عبداللهی، سارا و نیکا فرقانی اصل از بازیگرانی هستند که در «پایتخت» بازی کرده اند.

سریال تأمینی شبکه نسیم

همچنین سریال تأمینی شبکه نسیم ساعت ۱۹ و مجموعه نمایشی «عید پیما» ساعت۱۹:۳۰ از این شبکه پخش خواهد شد.

فیلم‌های سینمایی

شبکه‌های یک، دو، سه، پنج، نمایش، امید، کودک هر کدام با ۱۸ و شبکه چهار با ۱۷ فیلم سینمایی جدید سینمای جهان در ایام نوروز، همراه بینندگان خواهند بود. در مجموع بیش از ۱۴۰ فیلم سینمایی جدید که از میان آنها بیش از ۲۰ فیلم انیمیشن سینمایی و بیش از ۱۵ فیلم از سینمای ایران پخش خواهد شد. از جمله این آثار شاخص سینمای ایران می‌توان به «به وقت شام»، «تنگه ابوقریب»، «خجالت نکش»، «آینه بغل»، «لونه زنبور»، «گام های شیدایی»، «بوفالو»، «دعوت نامه»، «چراغ های ناتمام»، «ماهورا»، «آهوی پیشونی سفید۱»، انیمیشن «فیلشاه»، «کلیله و دمنه» و مستند سینمایی «فرشاد آقای گل» اشاره کرد.

شبکه یک سیما

* فیلم سینمایی «معامله» به کارگردانی بارنی الیوت که داستان آن درباره اولیور یکی از کارمندان موفق یک شرکت سرمایه گذاری است. مدیر عامل شرکت که نیتن نام دارد، مدت هاست که در تلاش است زمین های کشاورزان پرو را که خاک بسیار خوب و آب کافی دارد، با قیمت بسیار کم از آنها بخرد.

* فیلم سینمایی «بازرس ژروی: مرگ در رستوران» به کارگردانی ادوارد اونکن، که داستان آن درباره کشف قتلی است که در یک رستوران انجام شده و بازرس ژوری می خواهد راز این قتل را کشف کند.

* در خلاصه داستان فیلم «آسمانخراش» به کارگردانی راسون مارشال توربو هم آمده است: برج مروارید بزرگ ترین برج جهان و یک سازه فوق پیشرفته است که توسط یک تاجر هنگ کنگی به نام ژاوو لونگ ژی طراحی و ساخته شده است. ژاوو در تدارک افتتاح برج است که طبقه ۹۶ برج توسط عده‌ای خرابکار به آتش کشیده می‌شود و...

* فیلم «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا هم درباره مردی به نام حیدر است که به عنوان بادیگارد وظیفه حفاظت از مسئولان بلندپایه کشور را برعهده دارد، شخصیت آرمانگرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند.

* داستان فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا هم از این قرار است: یونس و علی، پدر و پسر خلبانی هستند که مأموریت ویژه آن‌ها به پرواز درآوردن هواپیمایی در تَدمُر به سمت دمشق است، آن‌ها باید مردم تحت ظلم داعش را به وسیله این پرواز نجات دهند اما در این راه مشکلات زیادی در انتظار آنهاست.......

شبکه دو سیما

مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی جدید و جذاب ایران و جهان در قالب «سینما الوند» ساعت ۰۸:۳۰، «سینما نو» ساعت ۱۷ و «سینما اندیشه» ساعت ۲ بامداد روانه آنتن می‌شود.

شبکه چهار سیما

واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از یکم تا هجدهم فروردین ۹۸ هر شب ساعت ۲۰:۳۰ یک اثر سینمایی جدید را به علاقه مندان هنر هفتم تقدیم می‌کند.

عناوین فیلم‌های سینمایی نوروزی شبکه چهار به شرح ذیل می‌باشد:

*«متفاوت مثل من» (کارگردان: مایکل کارنی)، «چارلز دیکنز: مردی که سرود سال نو را نوشت» (کارگردان: بهارات نالوری)، «کشش» (کارگردان: فدور باندارچوک)، «تصویر ذهنی» (کارگردان: جرج)، «دوازدهمین مرد» (کارگردان: هارلد زوارات)، «پناهگاه» (کارگردان: جف نیکولز)، «انحنا» (کارگردان: دیگو هالیوس)، «مائودی» (کارگردان: ایسلینگ والش)، «شهر اسلحه» (کارگردان: دنیل دلاتوره)، «نابودی» (کارگردان: الکس گارلند)، «اجلاس» (کارگردان: سانتیاگو میتر)، «بازی سیاست» (کارگردان: دوگ آیمن)، «بازماندگان ۱۸۹۸ فیلیپین» (کارگردان: سالوادور کالوو)، «۴۷ سیاه» (کارگردان: لنس دالی)، «مارگارت» (کارگردان: جیمزکنت)، «خانه شوم» (کارگردان: ژیل پاکت برنر) و «رمز بیگانه» (کارگردان: مایکل جی کوئینی)

*«متفاوت مثل من» به کارگردانی مایکل کارنی محصول ۲۰۱۷آمریکا است. این فیلم که بر اساس کتابی به همین نام اثر ران هال ساخته شده است، داستان زندگی واقعی ران هال و همسرش را روایت می کند. ران هال یک دلال هنری جهانی است که با یک مرد بی‌خانمان و خطرناک به نام دنور دوست می شود تا ازدواج خود با همسرش، دبورا هال، را حفظ کند. دبورا زنی است که رویا های او، زندگی هر سه تای آنها را به سمت قابل توجه‌ترین سفر عمرشان هدایت می‌کند.

*«دوازدهمین مرد» فیلمی درام و تاریخی محصول سال ۲۰۱۷ نروژ به کارگردانی «هارالد زوارت» است. بازیگرانی چون توماس گالستاد، جاناتان ریس مایرز، ماری بلوکهوس، مادز سیوگارد پیترسن، ایریک ریشلم و ویگار هول در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم «دوازدهمین مرد» برپایه رویدادهای واقعی تاریخی و همچنین با الهام از کتابی با نام «جان بالزرود و کسانی که او را نجات دادند» نوشته تور هاگ ساخته شده‌است.

 * فیلم «شهر اسلحه» یک فیلم جنایی ماجرایی و هیجان انگیز اسپانیایی فرانسوی محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی دنیل دلاتوره است. ستارگانی چون لوئیس تسار، میشل جنر و ویسنته رومرو در این فیلم ایفای نقش می کنند.

در فیلم «شهر اسلحه» در سال ۱۹۲۱ یک پلیس سر سخت از مادرید به بارسلونا فرستاده می شود تا یک تسلیحات نظامی سرقت رفته را پیدا کند ...

* فیلم سینمایی «نابودی» یک فیلم آمریکایی در سبک خیال‌پردازی علمی و اکشن به نویسندگی و کارگردانی الکس گارلند است که با الهام از رمانی به همین نام اثر جف واندرمر ساخته شده‌است. از بازیگران آن می‌توان به ناتالی پورتمن، جنیفر جیسن لی، اسکار آیزاک، جینا رادریگز و تسا تامپسون اشاره کرد. در داستان فیلم آمده است: گروهی سرباز وارد یک منطقه فاجعه زیست‌محیطی می‌شوند و تنها یک نفر از آن‌ها جان سالم به در می‌برد، اگرچه او نیز به شدت مجروح می‌شود. در این بین همسر او که یک زیست‌شناس است، به نام همسرش عازم سفری به سمت منطقه یک فاجعه زیست‌محیطی می‌شود، ولی نمی‌داند که چه چیزی در انتظار اوست. تیم سفر او شامل یک زیست‌شناس سلولی، یک روان‌شناس، یک ژئومورفولوژیست، یک فیزیک دان و یک پیراپزشک است.

 * فیلم «۴۷ سیاه» یک فیلم درام اکشن راز آلود و معمایی ایرلندی لوکزامبورگی محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی لنس دالی است. ستارگانی چون هوگو ویوینگ، جیمز فرچویل، استفن را، فردی فاکس، بری کوهان، مو دانفورد، سارا گرین، جیم برودبنت، سیاران گریس و کولم سیو در این فیلم ایفای نقش می کنند.

در فیلم سال ۱۸۴۷ است و ایرلند در چنگ قحطی بزرگیست که دو سال است این کشور را ویران کرده است. فینی، یک تکاور ایرلندی سخت، که برای ارتش بریتانیا در خارج از کشور مبارزه کرده، پست خود را برای بازگشت به خانه و پیوستن دوباره به خانواده جدا افتاده اش رها می کند...

شبکه پنج سیما

گروه تامین شبکه پنج سیما در ایام تعطیلات نوروزی با ۱۷ فیلم های سینمایی و تلویزیونی از برترین های سینمایی ایران و جهان و دیگر برنامه ها با مخاطبان همراه می‌شود. پخش فیلم‌های سینمایی این شبکه از روز ۲۹ اسفندماه ساعت ۱۳:۳۰ شروع و تا ۱۶  فروردین ماه ادامه خواهد داشت. «یورش»، «تاکسی ۵»، «مکانیک»، «کارآگاه خصوصی ۱ و ۲»، «آلفا»، «مرد مورچه ای و زنبور»، «خشم»، سوختن» و ... عناوین فیلم های سینمایی شبکه پنج سیما است.

* فیلم سینمایی «خشم» به کارگردانی براد پیتون، درباره دیویس است که یک گوریل سفید رنگ دارد که از کودکی او را نگه داشته است ولی آزمایشات ژنتیکی روی این گوریل باعث شده که او بزرگ‌تر شده و حالات وحشیانه ای داشته باشد و به انسان ها حمله می کند دیویس متوجه می‌شود که از این نوع حیوانات چند تای دیگر هم هستند و تصمیم می‌گیرد که کاری کند که این آزمایشات را متوقف نماید ...

* فیلم سینمایی «مرد مورچه‌ای و زنبور» به کارگردانی پیتون رد، با خلاصه داستان: اسکات که دیگر از مرد مورچه ای بودن کناره گرفته و سعی می‌کند که یک زندگی عادی  و سالمی را در کنار دخترش داشته باشد مجبور می‌شود به همراه دو نفر که راز مرد مورچه ای بودن را می دانند وارد ماجراهایی شود.

* فیلم سینمایی «جومانجی» به کارگردانی جیک کاسدان درباره چهار تا شاگرد دبیرستانی است که تکالیفشان را درست انجام ندادند و در سر کلاس مشکلاتی ایجاد کردند تنبیه می شوند و باید زیرزمین مدرسه را مرتب کنند. آنها یک کنسول بازی قدیمی می‌بینند و با انتخاب بازیگران آن بازی به بازی کشیده می شوند و خود را در یک جنگل به نام جومانجی می‌یابند حالا باید آنها راه بازگشت به خانه را پیدا کنند...

* فیلم سینمایی «آلفا»  به کارگردانی آلبرت هاگز درباره زندگی یک عده غارنشین و انسان های اولیه است که تلاش و کوشش آنها برای حفظ خانواده هایشان از خطرات و نیز به دست آوردن غذا که بسیار سخت و دشوار  است و در این موقعیت یکی از آنها گم می‌شود و ...

* فیلم سینمایی «کاراگاه خصوصی ۱»  به کارگردانی جینگ هان کیم در ایام نوروز پخش می‌شود.

* فیلم سینمایی «کاراگاه خصوصی ۲»  به کارگردانی این های لی درباره دو دوست است که کاراگاه خصوصی بوده یکی جوان و یکی میانسال است. کارشان را رها کرده و خودشان یک دفتر می زنند. ولی پرونده های بسیار آبکی به آنها می خورد. آنها سعی می کنند هر طور شده خودشان را نشان دهند که ...

* فیلم سینمایی «مکانیک ۲»  به کارگردانی دنیس گانسل درباره آرتور بیشاب یک آدمکش حرفه ای است که دیگر نمی خواهد به خاطر پول آدم بکشد او یک پیشنهاد برای کشتن چند نفر از یک زن جوان می گیرد که آن را قبول نمی کند ولی می خواهند او را مجبور کنند که از دست آنها فرار کرده و چند نفر را می کشد و خانه اش را ترک کرده و به تایلند می رود. در انجا با زن جوانی به نام جینا آشنا می شود که یک پرورشگاه را در کامبوج اداره می کند که بچه های بی سرپرست را نگه می دارد که عده ای می خواهند آنجا را خراب کرده و بچه ها را قاچاق نمایند که ...

* فیلم سینمایی «تاکسی ۵» به کارگردانی فرانک گاستامبید درباره پلیس فرانسه است که متوجه سرقت هایی می شود و باید هر طور شده جلوی این سارقین را بگیرد این سارقین ایتالیایی هستند و بسیار خبره ولی بالاخره پلیس می تواند این سارقین را با همکاری یکی از همکاران خود آنها دستگیر و روانه زندان نماید که ...

* فیلم سینمایی «من بارات»  به کارگردانی سیوا کوراتالا درباره بارات است که به مادرش علاقه زیادی دارد ولی مادرش در اثر بیماری می میرد و پدرش که یک شخص دولتی است ازدواج می‌کند و رابطه نامادری بارات با او خوب نیست. بارات مدام به خانه همسایه می‌رود و با پسر آنها سوباش روزگارش را می‌گذراند و حتی شب‌ها آنجا می‌ماند. خانواده سوباش به انگلیس مهاجرت می‌کنند و از پدر بارات اجازه می‌گیرند و او را هم با خود می‌برند و بارات بعداز فارغ التحصیلی به خاطر بیماری پدرش به هند بازمی‌گردد که ...

* فیلم سینمایی «سوختن»  به کارگردانی یان گوزلان درباره تونی یک موتور سوار حرفه‌ای است که به خاطر نامزدش مجبور می‌شود که با عده ای خلافکار که در کار قاچاق مواد مخدر هستند همکاری نماید، ولی گیر می‌افتد و آنها مدام از او ماموریت‌هایی می‌خواهند که تونی نمی‌خواهد انجام دهد ...

*فیلم سینمایی «یورش»   به کارگردانیراج اوکار گاپتا در مورد یک مامور دولتی مالیات بر درآمدی است که بسیار پرتلاش و سختگیر است و اصلا رشوه قبول نمی کند. تعداد زیادی از اموال مخفی شدن ثروتمندانی که نمی‌خواهند مالیاتشان را بپردازند کشف کرده است. این بار با یک فرد پرنفوذ و ثروتمند طرف است که بالاخره موفق به کشف ثروت فراوان او که به طور باورنکردنی پنهان کرده می‌شود و ...

* در فیلم سینمایی «گاستون لاگوف»  به کارگردانی پیر فرانسیس خواهیم دید: پرونل در نبود رئیس شرکت عهده دار کارهای شرکت است و متوجه می‌شود که یک کارآموز به نام گاستون به تازگی در شرکت کار می‌کند که بسیار دست و پا چلفتی است و دست به هر کاری که می زند خرابکاری به بار می‌آورد و ...

* در خلاصه داستان فیلم سینمایی «سینگام ۳»  به کارگردانی هاری آمده است:  پس از قتل مشکوک رییس پلیس یکی از ایالت های هند، پلیس وظیفه شناسی به نام سینگام و معروف به شیر مسئول پیگیری این پرونده می‌شود. سینگام با هماهنگی یکی از مقامات اجازه دارد تحقیقات گسترده‌ای انجام دهد. او پس از مدتی متوجه می‌شود یکی از تجار پر نفوذ و قدرتمند شهر پشت تمام اتفاقات خلافکارانه و قتل رییس پلیس است و ...

شبکه کودک

شبکه کودک تصمیم دارد در ایام نوروز هر روز یک فیلم را ساعت ۱۴ به روی آنتن ببرد. پخش این فیلم‌ها از بیست و هشتم اسفندماه آغاز شده و تا شانزدهم فروردین ادامه خواهد داشت.  فیلم‌های «پدینگتون۱ و ۲ »، «پا کوچولو»، «مدرسه خرگوش‌ها»، «لئو سلطان جنگل»، «نیکو زنبور مسابقات عسلی»، «ویلی تاکسی نجات»، «تندر قایق نجات ۲»، «آلفا و امگا ۱و ۲»، «اردک اردک غاز»، «کارآگاه شرلوک»، «گروه جنگلی»، «پرنده‌های دوست‌داشتنی»، «شیر کوچولوهای شجاع»، «زرافه کوچک من»، «فیل شاه»، «پر طلایی»، «قالیچه پرنده» و «کریستوفر رابین» آثار انتخابی شبکه کودک برای پخش در ایام نوروز هستند.

شبکه افق

شبکه افق نیز با مجموعه ای از فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی هر روز از ۱۵ مهمان خانه‌های بینندگان می‌باشد.

شبکه نمایش

شبکه نمایش با ۴۰ عنوان فیلم سینمایی جدید به استقبال نوروز و جشن های آغاز سال جدید می‌رود.

در جدول پخش نوروزی شبکه نمایش، ساعت ۱۱ صبح فیلم های سینمایی خانوادگی، ساعت ۱۳ شناخته شده‌ترین فیلم‌های سینمای جهان، ساعت ۱۹ برترین فیلم های سینمای ملل از فیلم های سینمای کشورهای ژاپن، نروژ، استرالیا، دانمارک، فرانسه، ایتالیا، سوئد، مجارستان، برزیل، کره جنوبی، مکزیک، چین، اتریش، آفریقای جنوبی، هند، هنگ کنگ و فنلاند به ترتیب با فیلم های «سوخت رسان»، «خانه خراب کن»، «حصار ضد خرگوش»، «دنیا در ماجراجویی دونارک»، «سرنوشت شگفت انگیز امیلی پولن»، «اتاق پسر»، «توت فرنگی های وحشی»، «فرزندان افتخار»، «گاوچران کوچک»، «بازرس کی»، «لئون»، «بالاتر از افتخار»، «پس لرزه»، «برادران باد»، «شیر سفید»، «شاهدان»، «انتهای یک رویا» و «مرد بدون گذشته» هستند.

در ادامه در ساعت ۲۱ منتخب فیلم های برتر سینمای ایران و همچنین در دو باکس پخش ساعت ۲۳ و ۱ بامداد، نزدیک به ۴۰ عنوان فیلم  جذاب و جدید از این شبکه پخش خواهند شد.

فیلم‌های جدید و آماده‌سازی شده شبکه نمایش شامل فیلم‌های بین‌المللی: «یدک کش شماره ۲۲»، «پیرمرد و اسلحه»، «گودزیلا»، «قاتل حرفه ای: مامور ۴۷»، «پیشتازان فضا : آنسوی فضای ناشناخته»، «جنگ ستارگان: آخرین جدای»، «یاغی یک»، «هتل آرتمیس»، «جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندلوالد»، «ماجراهای اسپیرو و فانتازیو»، «خط مقدم»، «تانک‌ها»، «یک خط»، «میان ستاره ای»، «مکانی آرام»، «خط مقدم»، «تی ۳۴»، «چشم انداز»، «مجرم» و همچنین فیلم های «چهارراه استانبول» و «تقاطع» از سینمای ایران هستند.

معرفی آثار باکس پخش ساعت ۲۳

در تاریخ سه شنبه بیست و هشتم اسفندماه، همزمان با چهارشنبه پایانی سال و در شب جشن میلاد حضرت علی (ع) و روز  پدر ، این شبکه، فیلم فانتزی ـ کمدی «ماجراهای اسپیرو و فانتازیو» به کارگردانی الکساندر کوفره، محصول ۲۰۱۸ بلژیک را پخش می کند که روایت داستان اسپیرو و فانتازیو است که  به طور اتفاقی با هم آشنا می شوند و باید به کمک هم به جنگ زورگلاب پلید بروند.

معرفی برخی فیلم‌های این شبکه:

«هتل آرتمیس» فیلمی مهیج با داستانی نزدیک به آینده است که دنیای متمایز مخصوص به خود را دارد. فیلم محصول ۲۰۱۸ و به کارگردانی درو پیرس  در ژانر  اکشن  با بازی جودی فاستر و سوفیا بوتلا  فیلم جمعه، دوم فروردین‌ماه است . این فیلم روایت‎گر داستان یک پرستار است که وظیفه‎ی مدیریت یک بیمارستان زیرزمینی برای خلافکاران شرور را در لس آنجلس برعهده دارد ، تا زمانی که می‎فهمد یکی از مریضان بیمارستان سعی دارد یک مریض دیگر را به قتل برساند و ...

«مکانی آرام»؛ یک فیلم ترسناک مدرن و خلاقانه‌ای که بالاتر از ترس، به مفاهیمی که ترس و اضطراب را نهادینه می‌کنند می‌پردازد. «مکانی آرام»، محصول ۲۰۱۸، به کارگردانی جان کراسینکی در ژانر ترسناک با بازی جان کراسینکی و امیلی بلانت، فیلم چهارشنبه هفتم فروردین‌ماه است.

حوالی سال ۲۰۲۰ روی کره زمین، جمعیت کثیری از انسان‌های کره زمین به وسیله موجودات بیگانه از بین رفته‌اند. این موجودات بینا نیستند و در عوض به صدا بسیار حساس هستند. با ایجاد کوچک‌ترین صدایی در اطراف، این موجودات کریه با پوسته سخت و چنگال‌های غول‌پیکر به آن حمله‌ور می‌شوند. در چنین فضایی خانواده آبوت در تلاش برای ادامه زندگی خود هستند. لی آبوت (جان کراسینکی) و همسرش اِوِلین (امیلی بلانت) با وسواس از یک دختر ناشنوا و دو پسر کوچک‌ترشان مراقبت می‌کنند. خانواده ابوت برای زنده ماندن محکوم به سکوتی طولانی هستند. تنها شانس آن‌ها، داشتن دختری ناشنوا است که...

«میان ستاره‌ای»؛ را می توان دقیق ترین فیلم سینمایی ساخته شده در تاریخ سینما درباره مباحث فضایی عنوان کرد که جزئی ترین این مباحث را به زیبایی در چارچوب یک داستان احساسی روایت کرده است. این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان و با بازی متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین ، مایکل کین و مت دیمون ، پنجشنبه هشتم فروردین،از شبکه نمایش پخش می‌شود.

ماجرای این فیلم درباره فضانوردانی است که از طریق کرم‌چاله‌ای سفر می‌کنند تا سیاره‌ای قابل سکنی بیابند.

«جانوران شگفت‌انگیز»؛ به سختی می توان کسی را در دنیا یافت که جی کی رولینگ را نشناسد و با دنیای سحرانگیزی که او خلق می‌کند، آشنا نباشد. نویسنده ای که «هری پاتر» را به کودکان و نوجوانان جهان معرفی کرد و به حدی در گسترش دنیایی که خلق کرده موفق بود که تبدیل به یک افسانه شد و حالا او «جانوران شگفت انگیز» را خلق کرده است.

«جانوران شگفت انگیز» به کارگردانی دیوید یاتس در ژانر ماجراجویی با بازی جانی دپ، جود لاو و ارزامیلر  فیلم، جمعه نهم فروردین ماه، است.

گریند والد (جانی دپ)  که در زندان به سر می برد، موفق به فرار می‌شود و پس از آن به دنبال کریدنس (ازرا میلر) می گردد چرا که فکر می‌کند او می تواند قدرت فوق العاده‌ای در اختیارش قرار دهد. اما گریندلوالد تنها فردی نیست که به دنبال کریدنس است بلکه افراد زیادی به دنبال او هستند و...

«تی ۳۴» به کارگردانی الکسی سیدوروف فیلم اکشن  ـ جنگی فیلم دوشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه است. در اواسط دهه‎ چهل میلادی گروهی از سربازان شجاع روسی تلاش  می‎کنند تا با تانک افسانه‎ای تی سی و چهار که تقریبا نابود شده است ، از اسارت آلمانی‎ها فرار کنند. اما ...

«پیرمرد و اسلحه»؛ آخرین حضور رابرت ردفورد در مقابل دوربین پیرمرد و اسلحه: این فیلم، محصول ۲۰۱۸ و به کارگردانی دیوید لاوری در ژانر درام با بازی رابرت ردفورد و کیسی افلک است که سه شنبه شب، سیزدهم فروردین ماه و در شب عید سعید مبعث حضرت رسول اکرم (ص)، پخش می‌شود.

لاوری برای ساخت فیلم از دوربین‌های ۱۶ میلی‌متری استفاده کرده است که همین موضوع سبب شده تا حال و هوای فیلم شبیه به سال های دور باشد و این اتفاق یک مزیت نیز محسوب می‌شود چراکه روایت قصه نیز حال و هوای کلاسیک دارد. «پیرمرد و اسلحه» اگرچه در ظاهر شبیه به داستان هایی است که در آن افراد کهنسال بابت رفتارهای گذشته شان می بایست دچار یاس و تاسف شوند، اما ابداً این طور نیست و ما در داستان با تولد یک عشق جالب مواجه هستیم که بوی زندگی می‌دهد و شیرینی لحظات و کلامی که رد و بدل می شود، ارزشمندترین بخش داستان را تشکیل می‌دهد.

«چشم انداز» به کارگردانی کریستوفر کالدول در ژانر علمی ـ تخیلی با بازی سوفی تچر، پدرو پاسکال، فیلم چهارشنبه چهاردهم فروردین‌ماه، مصادف با عید سعید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) است. فیلم، داستان یک دختر جوان به همراه پدرش است که به منظور جستجو برای مواد کمیاب و گران قیمت به یک سیاره دور دست سفر می‌کنند. اما به زودی متوجه می‌شوند که موجودات دیگر در میان جنگل‌های سمی این سیاره به سر می‌برند. طولی نمی‌کشد که ماموریت آنها به یک مبارزه ناامید کننده برای فرار و بقا تبدیل می‌شود ...

مستند

شبکه یک سیما

*پخش مستند «کهن ترین سرزمین» با تهیه کنندگی بهروز سبطی و با موضوع معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مختلف ایران اسلامی در ایام نوروز پخش می‌شود.

*مستند تلویزیونی «ایرانگرد» با اجرا و تهیه‌کنندگی جواد قارایی در ایام نوروز در ۱۵ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای به معرفی مناطق مختلف ایران می‌پردازد. گلچینی از تمام قسمت های این برنامه از یکم فروردین روی آنتن خواهد رفت.

*با توجه به معرفی مکان‌های گردشگری ایران، گروه دانش و اقتصاد با مستند «ایرانی که ندیده‌ایم» در ۳۰ قسمت، ۵ دقیقه‌ای در ایام نوروز در خدمت بینندگان خود خواهد بود. این مستند تلویزیونی نیز به تهیه‌کنندگی رسول تسلیمی و قاسم یوسفی تولید شده است.

شبکه دو سیما

*«از آسمان» به تهیه کنندگی امیر خورشیدی فرد نگاهی مستند به عاشقانه‌های فرهنگ پایداری، جهاد و شهادت دارد. این برنامه در ایام نوروز ساعت ۱۲:۵۰ گفتگویی نوروزی را در کنار سفره هفت سین و بر مزار شهدای مدافع حرم تقدیم علاقمندان فرهنگ ایثار و شهادت می کند. بازپخش این برنامه نیز ۵۰ دقیقه بامداد خواهد بود.

*«شهر به شهر» عنوان مستندی گزارشی است که دوربین آن به شهرهای مختلف ایران سفر می‌کند و با همراهی کودکان و نوجوانان به معرفی استان های مختلف می‌پردازد. از نقاط تمایز این برنامه می‌توان به اجرای آن توسط مجریان محلی هر شهر اشاره کرد. این برنامه به تهیه‌کنندگی جواد خانی هر روز ساعت ۱۰:۴۰ روانه آنتن می‌شود.

*همچنین مستند گزارشی «نما دو» کاری از گروه دانش و اقتصاد به تهیه‌کنندگی هادی خدادی با محوریت انعکاس اتفاقات و حال و هوای نوروزی در سراسر ایران ساعت ۱۴:۳۵ و ۱۹:۵۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

شبکه سه سیما

*مجموعه مستند گردشگری ـ زمین شناختی «اقلیم» از پنجشنبه اول فروردین، هر شب روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد.

فصل سوم  مجموعه  مستند گردشگری ـ زمین شناختی «اقلیم» در ۱۵ قسمت ۳۰  دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی  موسی جابری و کارگردانی رئوف جابری برای ایام نوروز تولید شده است . این مجموعه علاوه بر پدیده‌های جغرافیایی و زمین شناختی به آداب و مناسک فرهنگی اقوام ایرانی در استان‌های مختلف کشور چون بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گیلان، کرمان، خوزستان و ...  می‌پردازد.

*مستندهای «پنجره‌ای به بیکرانه‌ها» روایتی از حال و هوای جوانان در اعتکاف، «هوادار ایرانی» حواشی و حال و هوای حضور ایران در جام جهانی فوتبال در روسیه و «وطن من» تصویر مناطق گردشگری و طبیعت زیبای ایران از دیگر مستندهای این شبکه است.

شبکه چهار سیما

*مستند علمی «آزمایشگران» در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۴ در قالب برنامه «چهارسوی علم» روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

*همچنین علاقه‌مندان به مستند های حیات وحش، شبکه چهار سیما برای نوروز ۹۸ سری جدیدی از مجموعه مستندهای «حیات وحش» را تدارک دیده است که هر شب ۴۵ دقیقه بامداد پخش می‌شود.

شبکه آموزش سیما

*«من می توانم»، «دوربین ۷»، «همکلاسی» و «مستند ۷» با محوریت ایام نوروز از شبکه آموزش پخش می‌شود.

شبکه قرآن و معارف

*مستندهای توحیدی با محوریت تدبر در آفرینش با عنوان «نشانه ها» در ۱۶ قسمت و مستند شگفتی های علمی قرآن با عنوان «مواهب» در ۳۲ قسمت پخش می‌گردد.

*دیدار نوروزی با و علما و گفتگوی صمیمی با چهره های قرآنی و معارفی در مستند «دیدار» از این شبکه پخش می‌شود.

شبکه نسیم

*مستند داستانی «عید پیما» در ایام نوروز از شبکه نسیم پخش می‌شود.

شبکه افق

*مستندهای داخلی و خارجی با موضوعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تحت عنوان «مستندهای منتخب» روی آنتن می‌رود.

*«شما که غریبه نیستید» با محوریت افراد شاخص جامعه و پشت صحنه زندگی آنها و همراهی با خانواده ایشان در ایام نوروز پخش می‌شود.

*مجموعه مستند «مردمان لب رود» نیز از دیگر مستندهایی است که در این شبکه پخش می‌شود.

شبکه سلامت

برنامه‌های مستند شبکه سلامت در سه حوزه  «سلامت»، «بازی ذهن»، «ایرانگردی» پخش می‌شود.

*مستند «سلامت» در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای آناتومی بدن را به تصویر می‌کشد و مورد واکاوی قرار می‌دهد.

*«بازی ذهن» مستندی خارجی است که به صورت تامینی در اختیار پخش قرار می‌گیرد. این مستند مجموعه‌ای جالب و شگفت‌انگیز در مورد تأثیرات مستقیم بازی ها و رویدادهایی است  که ذهن و مغز را به تصویر می‌کشد.

*در طول ایام نوروز مستند «ایرانگردی» با هدف نمایش جذابیت‌های اقلیمی و گردشگری ایران پخش می‌شود. «ایرانگردی» در ۲۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای کاری از تولید استان‌هاست و در ایام نوروز پخش می‌شود. علاوه بر مستند «ایرانگردی»، شبکه سلامت جاذبه‌های گردشگری ایران را در میان برنامه‌ای ۷ دقیقه‌ای روی آنتن می‌برد.

شبکه جام جم

*«خشت بهشت» با روایتی از ۴۰ شهر جهان که رابطه متقابل با استان و فضای پیرامون از نظر جامعه‌شناسی و تنوع زیست فرهنگی ایران، روی آنتن می‌رود.

*«قصه‌های دریا»، «پارسین» و «کاروانسراهای ایران» از دیگر مستندهای آماده شده برای پخش در این ایام است.

شبکه امید

*مستندهای علمی در خصوص مسائل روز و مستندهایی درباره طبیعت و حیات وحش از تدارک شبکه امید برای ایام نوروز است.

شبکه مستند

*«مستند ایران» به نمایش مناطق بکر و دیدنی در استان‌های مختلف ایران می‌پردازد که در این سری از این مجموعه، جاذبه‌های استان‌های چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد به تصویر کشیده شده است.

*«ثمرقند» این مجموعه به معرفی شیرینی‌های محلی و سنتی هر استان می‌پردازد. در این فصل معرفی شیرینی‌های سنتی و سوغات ویژه نوروز مورد نظر است.

*«رخ» (روزگاران) مجموعه پرتره‌ای از هنرمندان تلویزیون و سینما است که به مرور فعالیت‌های ایشان می‌پردازد.

*معرفی مناطق مختلف ایران که به لحاظ جغرافیایی، طبیعی، آداب و رسوم، مشاغل خاص سنتی و جاذبه‌های شاخص طبیعی و گردشگری دارای ویژگی های شاخص هستند در «پارسین ۲» نمایش داده می‌شود. در هر قسمت از این مجموعه با محوریت موضوع‌های گوناگون مردم شناسی مسائل مطرح شده را معرفی و به آنها پرداخته شود.

*«شاد خوان» روایتگر زندگی منوچهر آذری، پیش کسوت دوبله و بیان خاطرات وی می‌باشد.

*درباره زندگی و فعالیت‌های پیش کسوتان دوبله در مجموعه مستند «صدای ماه» روایت می‌شود.

*در مستند «رزم آهنگ» به بررسی روند تهیه و ساخت رزم آهنگ های دوران انقلاب و بعد از آن پرداخته می‌شود.

*«پاهای خردمند» راجع به ورزشکار دو و میدانی ای است که موفق شده در مسابقات بین المللی مقامات متعددی کسب کند.

*«نیمه زمین ما» در خصوص انسجام ملی و ایجاد وحدت بین اقوام مختلف ایرانی است که با گویش‌ها و آداب مختلف در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران پخش می‌شود.

*«همپای بهار» (کاسپین) زندگی پسربچه ای است که در بندر انزلی از طریق پارک بانی در تامین معاش خانواده کمک می‌کند.

*«ستاره های فوتبال جهان»، « یونتوس» و «منجستر سیتی» از جمله مستندهای ورزشی این شبکه است.

*«یک سنگ عجیب»، «روایت علمی و تخیلی»، «حیات وحش جدید»، «حیات وحش ایران» و «چین دامن البرز جنوبی» از مستندهای علمی شبکه مستند است.

*«میز سرآشپز» در خصوص سرآشپزان معروف دنیا، غذا و نحوه طبخ آنها و جذابیت‌ها و هیجان ماشین‌های مدرن و قدیمی در «سفر بزرگ» در ایام نوروز پخش می‌شود.

*«ده شهر» به بررسی تاریخچه مکانی و تاریخی یکی از شهرهای ایران و ریشه یابی وجه تسمیه نام آن شهر می‌پردازد.

*«هنر دستان» و «نوروز نامه» به معرفی صنایع دستی کشور با استفاده از تصاویر چشم‌نواز و موسیقی هر منطقه و آیین‌های نوروزی در استان‌های مختلف می‌پردازد.

شبکه ورزش

شبکه ورزش سیما در ایام نوروز ۹۸ با مستندهای زیبا و جذاب ورزشی دنیا، میهمان خانه‌های علاقه‎مندان به ورزش خواهد بود. این شبکه سعی دارد با پخش مستندهای رشته‌های مختلف ورزشی و ورزشکاران بنام آن، علاوه بر پر کردن اوقات فراغت هم‎وطنان در ایام نوروز به ترویج ورزش بین نسل نوجوان و جوان کشور بپردازد.

علاقه‎مندان به مستند و دنیای ورزش می‎توانند این مستندها را از اول تا ۱۶ فروردین ساعت ۱۱ صبح از شبکه ورزش سیما تماشا کنند. نام و موضوع این مستندها به ترتیب عبارتند از :«جنگ ۲۴ ساعته» (اتومبیلرانی)، «رویای ما را بساز» (فوتبال، استیون جرارد)، «تبدیل شدن به ای پی» (سوارکاری)، «شرپا» (کوهنوردی)، «من بروس لی هستم» (رزمی)، «شانکلی» (فوتبال)، «ضربه‌های نابغه» (تنیس)، «ساچین» (کریکت)، «فرشاد آقای گل» (فوتبال)، «کوهستان» (کوهنوردی)، «بابی رابسون» (فوتبال)، «دیواره دان» (صخره نوردی)، دیوید لاما (اسکی و کوهنوردی)، استیو مک کویین (اتومبیلرانی)

مسابقات

شبکه یک سیما

*مسابقه آشپزی «دستپخت» با حضور خانواده های ایرانی که در مسابقه بزرگ آشپزی شرکت می کنند، از یکم فروردین هر شب در ۱۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از شبکه یک پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه کنندگی سید وحید حسینی است که با فضایی عیدانه و حال و هوای نوروز روی آنتن خواهد رفت.

شبکه دو سیما

«مسابقه محله» عنوانی نام آشنای برای کودکان دیروز و امروز است که با تهیه کنندگی و اجرای مسعود روشن پژوه و اجرای مسابقه های جذاب و شاد در مناطق مختلف کشور در ایام نوروز هر روز از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

شبکه سه سیما

*مجموعه برنامه «عصر جدید» با موضوع استعدادیابی در حوزه‌های ورزشی، سرگرمی و هنری در ایام نوروز ۹۸، هر شب از  شبکه سه سیما پخش می‌شود. این مسابقه بزرگ  استعداد یابی به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی است و رویا نونهالی، امین حیایی، آریا عظیمی نژاد و سید بشیر حسینی ترکیب داوران این مسابقه استعدادیابی را تشکیل می دهند.

 *مسابقه تلویزیونی «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار هر شب در ایام نوروز ۹۸ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. تهیه کنندگی این مسابقه را هاشم رضایت برعهده دارد.

*مسابقه استعدادیابی «ستاره‌ساز» به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی با اجرای امیرعلی دانایی و محمدحسین میثاقی   نوروز ۹۸ روی آنتن شبکه سه خواهد رفت و پس از آن به صورت هفتگی پخش خواهد شد. بعد از فراخوان عمومی برای شناسایی استعداد بیش از چند هزار نفر متقاضی و حضور کارشناسان نامی عرصه فوتبال ایران مانند مجتبی جباری، خداداد عزیزی، فیروز کریمی و ادموند بزیک در نقاط مختلف کشور، مراحل آزمون استعداد یابی از متقاضیان انجام شد و از میان آنها ۱۶۸ نفر  برگزیده و به مسابقه راه یافتند. با توجه به گستره جغرافیایی کشور، این مسابقه سه مرحله دارد که در قسمت های ابتدایی برنامه، توضیحات مبسوط این سه مرحله و جزئیات استعدادیابی و نحوه فعالیت کارشناسان برنامه به اطلاع بینندگان خواهد رسید.

*مستند «مسابقه فرمانده» نیز کاری از سازمان هنری رسانه‌ای اوج، در ایام نوروز ۱۳۹۸ هر شب از شبکه سه  پخش می‌شود.

شبکه چهار سیما

*مسابقه تلویزیونی «گام دهم» با اجرا و تهیه کنندگی میثم بهزادی در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۲:۳۰  از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. این مسابقه با محوریت نوآوری و فناوری در چهار شاخه اصلی ایده پردازی، نظریه، اختراعات و ابتکارات و طراحی صنعتی تولید شده است. این مسابقه متشکل از ۳ فصل است در فصل اول که نورز ۹۸ پخش می شود شامل فراخوانی است که شرکت کنندگان در عرصه های مختلف انرژی، حمل و نقل و مسکن و شهرسازی و ... شرکت می‌کنند و طرح های خود را جهت معرفی در برنامه و حمایت خط تولید ارسال می‌کنند.

شبکه پنج سیما

*مسابقه «پنج ستاره» با اجرای حمید گودرزی در نوروز ۹۸ از شبکه پنج سیما پخش می شود. مخاطبان در ایام تعطیلات نوروزی مسابقه «پنج ستاره» را با فرمی متفاوت خواهند دید و چهره‌های سرشناس در این برنامه حضور خواهند داشت.

مسابقه «منچ» که برگرفته از بازی سنتی منچ و در فضایی متفاوت و با نشاط است روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

شبکه آموزش سیما

*برنامه «قند پهلو» در قالب مسابقه مشاعره و طنز ادب فارسی با حضور شرکت‌کنندگان در برنامه و به جهت افزایش نشاط اجتماعی در جامعه در ایام نوروز از شبکه هفت سیما پخش می شود. مسابقه «قند پهلو» به تهیه کنندگی امیرقمیشی در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۳ از شبکه هفت سیما پخش می‌شود.

شبکه نسیم

*برنامه تلویزیونی «کودک شو» با اجرای پژمان بازغی، از بیست و هشتم اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی مهمان خانه‌ها خواهد بود. این برنامه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت. این برنامه نوروز امسال با حال و هوایی بهاری و عیدانه میزبان خانواده‌ چهره‌های برجسته کشور خواهد بود و با حضور آن‌ها نوروز ۹۸ را جشن خواهد گرفت.

*برنامه تلویزیونی «شوتبال» از بیست و پنجم اسفند تا پایان عید نوروز، هر شب با اجرای امیرحسین رستمی با حال و هوایی بهاری و مهمانان ویژه ساعت ۲۰ روی آنتن خواهد رفت.

شبکه قرآن

*مسابقه «۲۴» اولین مسابقه تلویزیونی حافظان قرآن کریم در حوزه معارف، نهج البلاغه و تفسیر در ۱۸ قسمت تولید، مسابقه «چهل ستاره» با موضوع معرفی نخبگان و حافظان نوجوان و جوان، مسابقه «رضوی» با محوریت مفاهیم سوره انسانی به صورت زنده از صحن گوهر شاد حرم مطهر رضوی میهمان مخاطبین خواهد بود.

شبکه افق

*مستند مسابقه «خانه ما» که یک رئالیتی شو ایرانی است که رقابت سه خانواده را نمایش می‌دهد  و «مسابقه فرمانده» روی آنتن شبکه افق می‌رود.

شبکه امید

*«نبرد ربات‌ها» نیز در ایام نوروز با پخش مسابقه بین ربات‌های جنگجو در شهر کرمان برگزار می‌شود. هدف از این برنامه نشان دادن توانمندی‌های نوجوانان در ساخت ربات‌های جنگی و استفاده آنان از علم و فناوری‌های نوین در ۳۲ گروه حذفی و در دو رشته کلاس ربات‌های ۳۰ و ۶۰ کیلوگرم با تهیه کنندگی غلامرضا بختیاری از ۲۹ اسفند در ۱۶ قسمت ۲۷ دقیقه‌ای هر روز برای علاقمندان پخش خواهد شد.

شبکه جام جم

*مسابقه خانوادگی «دوربین» از مسابقات جذابی است که از شبکه جام جم پخش می‌شود.

شبکه مستند

*سری جدید مستند مسابقه «خانه ما» در شهر تبریز، موضوع مدیریت مصرف و کنترل هزینه‌ها در میان سه خانواده را به رقابت می گذارد و لحظات شاد و مفرحی را به تصویر می‌کشد.

*مسابقه مستند«فرمانده»، از برنامه های جذاب این شبکه است که یک فرمانده نظامی با کمک دستیارانش مراحل مختلفی را برای رقابت شرکت کنندگان که از اقوام و استان های مختلف می باشند، را تعریف می‌کنند و پس از آموزش‌های اولیه مسابقه آغاز می‌شود و فرمانده و دستیارانش بر عملکرد شرکت‌کنندگان نظارت می‌کنند.

انیمیشن

«روبی و جوجه‌ها»، انیمیشن های قرآنی و دینی، «شکرستان»، «بیسبالیست‌ها»، «کاپلو»، «موچولوها»، «چارلی به مدرسه می رود»، «جت پستچی»، «سیاره جیجی بیجی»، «اتوبوس های کوچولو»، «واندا و فضایی»، «روباه و خروس»، «پند پارسی»، «هزار افسان»، «طلایه»، «شاهنامه»، «ماهی بادکنکی»، «مثل نامه»، «موزه ۲»، «همسایگان جنگل»، «مهارت های زندگی ۳»، «هالاباما ۲»، «هوشان»، «دیدار» و «کوچولوهای کنجکاو» از جمله آثار پویانمایی است که از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.

فصل دوم «روبی و جوجه‌ها» انیمیشنی جذاب و دیدنی کاری از بهنود و بابک نکویی است که فصل اول آن نوروز سال ۹۷ از شبکه دو سیما پخش شد و فصل دوم آن در تعطیلات سال جدید هر روز ساعت ۱۳:۵۰ روانه آنتن می‌شود.

کودک و نوجوان

مجموعه نمایشی «بالش ها»، «خاله شادونه در کلبه کوهستان»، «با ما بیا» و «کافه بازی» از ویژه‌های کودک و نوجوان شبکه دو برای ایام نوروز است.

«بالش‌ها» عنوان سریالی نمایشی است که به قلم محمد درویشعلی‌پور، کارگردانی احمد درویشعلی‌پور و تهیه‌کنندگی مسلم آقاجان‌زاده تهیه شده است. در این مجموعه نمایشی ۱۵ شخصیت عروسکی در کنار شخصیت‌های دیگر، قصه‌های این مجموعه را روایت می‌کنند.

در خلاصه داستان آن آمده که بالش‌ها از دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن آدم‌ها به ستوه آمده‌اند و بر علیه آدم‌ها اعلان جنگ می‌کنند؛ در این داستان پنبه زنی به نام پندار در سرزمین ماسوره بالش‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند و در این راه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. داریوش فرضیایی، ارژنگ امیر فضلی، امیر نوری، رامبد شکرابی، حدیث فولادوند، امیر محمد متقیان و ملیکا شریفی‌نیا به همراه بازیگران کودک ترنم کرمانیان، دینا غلامی و محمدرضا درویشعلی‌پور به همراه صداپیشگان مهرداد مصلحی، مینا گلپایگانی، علیرضا وارسته، سامان مظلومی، سامان فرشید نیا، ریحانه حسینی، عسل غروی و آرش خداکرمی در مجموعه نمایشی «بالش‌ها» ایفای نقش می‌کنند.

«بالش ها» از سوی گروه کودک و نوجوان شبکه دو که در ایام نوروز ساعت ۱۸:۴۵ روانه آنتن می شود و تکرار آن ساعت ۱۱ خواهد بود.

«کافه بازی» به تهیه کنندگی ماجد بازرگان با تغییراتی در ایام نوروز تقدیم مخاطبان می‌شود. در این برنامه چهره‌های مطرح در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و ... با حضور در یک مسابقه و در محیطِ یک بازی ویدئویی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این برنامه کاری است از گروه کودک و نوجوان که هر روز ساعت ۱۴:۱۰ روانه آنتن می‌شود.

نوروز ۹۸ «خاله شادونه» نیز با حال و هوای ویژه این ایام مهمان کودکان و نوجوان مخاطب شبکه دو می‌شود. خاله شادونه سال هاست که در کلبه‌ای کوهستانی، در دهکده ای سرسبز و خوش آب و هوا زندگی می‌کند. بدین صورت  قصه های مختلفی هر روز در دهکده کوهستانی خاله شادونه اتفاق می‌افتد؛ قصه هایی بین اهالی دهکده خاله شادونه و یا حتی گاهی هم مهمان هایی به این دهکده وارد شده که سر منشا شکل گیری قصه جدیدی خواهند بود. این مجموعه به تهیه کنندگی امید نجیب زاده و اجرای ملیکا زارعی روزهای فرد ساعت ۱۰ روانه آنتن می‌شود.

«با ما بیا» که با هدف سرگرم سازی و ایجاد روحیه شادابی و پرامید در کودکان و خانواده‌ها تولید می‌شود نیز در ایام نوروز به صورت ویژه‌ای تقدیم کودکان می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی سید مجتبی ظریفیان (عمو مهربان) و کارگردانی آزیتا رضایی (خاله رویا) روزهای زوج ساعت ۱۰ تقدیم مخاطبان خردسال این شبکه می‌شود.

«نوگلان قرآنی» از شبکه قرآن، «با هم بازی»، «خدا چه آفریده» شبکه پویا و مستند «دورت بگردم ایران» و «مل مل» از شبکه نهال و «کودکانه» از شبکه جام جم ویژه ایام نوروز پخش می‌شود.

دیگر برنامه‌ها

شبکه یک سیما

**ویژه برنامه تلویزیونی «هفت شهر عشق» به تهیه کنندگی اسماعیل صادقی و کارگردانی کیانوش بهاروند در ۷ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای با هدف بیان دلاورمردی ها و از جان گذشتگی های رزمندگان اسلام در ایام نوروز از شبکه یک پخش می‌شود. در این برنامه از دلاوری‌ها و جان گذشتگی‌های رزمندگان استان قزوین و همچنین صبر و مقاومت خانواده‌ها در دوران دفاع مقدس گفته و به تصویر کشیده می‌شود.

این برنامه می‌کوشد با بیان و نمایش تصاویر و خاطرات دفاع مقدس، ارتباطی مستمر میان عامه مردم با مفاهیم این دوران بوجود و نسل جوان را در جریان رشادت ها و جانبازی های دلاورمردان ایران آشنا کند.

«هفت شهر عشق» در فضایی باز و میدان شکل، بر گرفته از دوران جنگ تحمیلی و شامل سنگر و خاکریز است همراه با ادوات زرهی و جنگی شامل تانک، توپ۱۲۰ میلیمتری، قایق مسلح به تیربار، دوشکا و ... اجرا می‌شود.

برنامه «آفتاب شرقی» با رویکردی شاد و مناسب ایام نوروز تقدیم بینندگان شبکه یک می‌شود.

برنامه «درجه یک» در شب های نوروز با حضور بازیگران طنز سریال‌های یک دهه اخیر پخش می‌شود. در این برنامه که به تهیه کنندگی داریوش دلیری و اجرای پدرام کریمی، به صورت زنده پخش می شود، هر بار یکی از بازیگران طنز سریال هایی که در ۱۰ سال اخیر در شبکه یک تولید و پخش شده است حضور دارند.

دعوت از خواننده‌های محبوب کشور برای اجرای ترانه‌های شاد از دیگر بخش های این برنامه است که هر شب ساعت ۱۲ به صورت زنده تقدیم بینندگان می شود.

* همزمان با آغاز سفر اردوی های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، هر روز ویژه برنامه‌ای ۱۵ دقیقه‌ای به صورت زنده با توصیف حال و هوای مردم در این مناطق روی آنتن خواهد رفت. این بخش از برنامه‌های شبکه یک سیما، هر روز قبل از خبر نیمروزی پخش می‌شود.

شبکه دو سیما

«راهیان نور» مستندی گزارشی است که در این ایام ارتباط مستقیم با مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شامل جبهه های خوزستان، ایلام و کرمانشاه را برای بینندگان خود فراهم کرده است. گفتگو با افراد حاضر در این مناطق، به تصویرکشیدن یادمان‌های شهدا و انعکاس اتفاقات، برنامه ها و فعالیت‌های در حال انجام در این مناطق در دستور پخش برنامه «راهیان نور» قرار دارد. این برنامه با همکاری گروه تلویزیونی بسیج رسانه ملی هر روز ساعت ۱۵:۵۰ روانه آنتن می‌شود.

«تازه‌شو» کاری از گروه خانواده به تهیه کنندگی محمد احتشامی و اجرای محمد سلیمی با بخش هایی همچون یک دقیقه مهربانی، دوربین مخفی، نمایش های طنز، مستند انگیزشی ۵۰ سوال، گفتگو با هنرمندان و چهره های ورزشی و همچنین مباحث کوتاه کارشناسی تلاش می کند تا تازگی و طراوت را به جمع خانواده های ایرانی بیاورد. این برنامه هر روز ساعت ۱۳:۲۰ روانه آنتن می شود و بازپخش آن ساعت ۲۲ خواهد بود.

** برنامه «صبح و زندگی» مجله صبحگاهی نوروزی با آیتم های متنوع موسیقی، گلچین سریال های نوروزی، ایرانگردی و ... است که هر روز ساعت ۷:۳۰ تقدیم بینندگان می شود. پخش موسیقی های متفاوت این مرز و بوم، نمایش نماهنگ‌هایی که با موسیقی تیتراژ آثار و مجموعه‌های شاخص سینمایی و تلویزیونی ساخته شده و ... از جمله بخش‌های این برنامه است.

«دو رکعت» نیز هر روز ساعت ۴ با ادعیه روز و مناجات به استقبال اذان صبح می رود.  تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، مناجات خمس عشر، سخنان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)  و کلام بزرگان از جمله بخش‌هایی است که دو رکعت برای مخاطبان این شبکه در نظر گرفته است.

برنامه معارفی «کوی محبت» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی و با تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی در مناسبت های مذهبی همچون میلاد حضرت امیرالمومنین (ع)، شهادت حضرت زینب (ع)، شهادت حضرت امام کاظم (ع)، عید مبعث و ... در ایام نوروز ساعت ۱۴ و ۲۰ تقدیم مخاطبان این شبکه می شود.

مستندهای نوروزی از دیگر تدارکات این شبکه است که شامل تازه ترین مستندهای دیدنی و جذاب از سراسر جهان شده و هر روز ساعت ۰۶:۳۰در جدول پخش نوروزی شبکه دو قرارگرفته است.

شبکه سه سیما

در روزهای آغازین سال ۱۳۹۸ که مصادف است با نیمه ماه پر فضیلت رجب المرجب و ولادت حضرت امیر المومنین (ع)، برنامه «سمت خدا» با حضور کارشناسان گرانقدر حجج اسلام عابدینی، بهشتی، فرحزاد، حسینی قمی، عالی، سعیدی، میرباقری، رنجبر، لقمانی، حیدری کاشانی، پناهیان، ماندگاری و نظری منفرد به شرح حکمت هایی از نهج البلاغه می پردازد. این برنامه از اول فروردین ماه هر روز حدود ساعت ۱۳ و به مدت ۳۰ دقیقه پخش خواهد پرداخت.

شبکه چهار سیما

«معرفت»، برنامه ای از گروه معارف و اندیشه دینی شبکه چهار سیما است که با محوریت فلسفه اسلامی پخش می‌شود. این برنامه یک برنامه گفتگو محور است که در کنار فلسفه اسلامی به شناخت اندیشه های اسلامی در کلام بزرگان و قرآن کریم می‌پردازد و در هر دوره برنامه به غیر از تشریح فلسفه، نظرات بزرگانی چون عطار، حافظ، سعدی و مولانا نیز بررسی می‌شود. مجری این برنامه دکتراسماعیل منصوری لاریجانی و مهمان ثابت آن دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی است که در ایام نوروز به صورت منتخب و طبق درخواست بینندگانش از قسمت های مورد نظرشان پخش می شود. تشریح آثار شبستری، حافظ، فیض کاشانی، جامی و سعدی از زبان استاد دینانی در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۷ پخش می‌شود.

بدون تردید، یکی از بحث‌انگیزترین برنامه‌های گفت‌وگو محور سیما طی سال‌های اخیر برنامه «شوکران» بوده است. این برنامه با اجرای پیام فضلی نژاد، به‌خاطر طرح آزادانه و بی‌پرده پرسش‌های اساسی در حوزه‌های سیاسی و اندیشه‌ای، منحصر به فرد شد.

برنامه «شوکران» که ساخت فصل اول آن از پائیز ۱۳۹۶ آغاز شده است، به تهیه کنندگی علی قربانی و سردبیری پیام فضلی نژاد از مرداد ماه ١٣٩٧ به مدت ٥ ماه روی آنتن شبکه چهار سیما بود. و به دلیل استقبال مخاطبان از این برنامه و درخواست های مکرر مبنی بر بازپخش «شوکران»،از اول فروردین ماه هرشب ساعت ۲۳ این برنامه پرمخاطب بازپخش می‌شود.

در برنامه «شوکران» شخصیت‌های تراز اول فکری و فرهنگی مانند سیدعبدالله انوار، مهدی محقق، شاهین فرهت، داوود هرمیداس باوند، هوشنگ ماهرویان، غلامرضا اعوانی، سیدحسن امین، منوچهر آشتیانی، مهدی گلشنی، ایران درودی و... حضور داشتند و پیام فضلی نژاد با آنها پیرامون داغ‌ترین مباحثات عرصه اندیشه، فرهنگ و سیاست به بحث پرداخت.

«شوکران» که شامل گفت‌وگوهای چالشی با متفکران ایران امروز است به سردبیری و اجرای پیام فضلی‌نژاد و تهیه‌کنندگی علی قربانی محصول مشترک حوزه هنری و شبکه چهار سیما است. فصل دوم این مجموعه  طراحی شده و امید است در سال آینده روی آنتن برود.

پخش دل نوشته‌های محمد صالح علا از زبان خودش، پخش مستندهای متنوع داخلی و خارجی به همراه میان برنامه های شاد و مفرح از دیگر برنامه های نوروزی شبکه چهار سیما است.

شبکه پنج سیما

برنامه تولیدی «دل صدا» از دوم فروردین‌ماه به تهیه کنندگی میثم محمد حسنی و با اجرای کامران تفتی بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

این ویژه برنامه با محوریت موسیقی و سرود است که ۴ قسمت آن در نوروز پخش می شود و بعد از تعطیلات به صورت هفتگی جمعه ها ساعت ۲۰ مهمان خانه مخاطبان شبکه پنج می شود. برنامه ترکیبی دل صدا با آیتم هایی همچون اخبار و حواشی دنیای هنر، خاطره‌بازی (هر هفته با یکی از پیشکسوتان دنیای هنر گپ صمیمی انجام می شود)، گپ و گفتگو با مهمان برنامه و ... همراه است. این برنامه با دعوت از هنرمندان دنیای موسیقی به عنوان مهمان برنامه، ضمن گپ و گفت صمیمانه بازی‌های مهیج و جذابی را  با مهمان برنامه در استودیوی انجام می‌دهد.

ویژه‌برنامه دیگر شبکه پنج سیما «شب فیروزه‌ای» است که طبق سنوات قبل در ایام تعطیلات مهمان خانه مخاطبان می شود. این برنامه به تهیه کنندگی محمد قنبری و با اجرای ابوالفضل آقاخانی با حضور مردم و هنرمندان از برج میلاد به روی آنتن می‌رود. «شب فیروزه ای» دارای بخش های متنوع و جذابی برای مخاطبان خواهد بود. این برنامه از ۲ فروردین ماه حوالی ساعت ۲۱ روانه آنتن می‌شود و دعوت از مهمان، تقلید صدا، میان برنامه های شاد و... از بخش‌های برنامه است.

ویژه برنامه «دوستت دارم مادر و دوستت دارم پدر» دیگر برنامه گروه اجتماعی از میلاد با سعادت زهرا (س) و روز مادر تا میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر با تهیه‌کنندگی و اجرای سید کاظم احمدزاده روی آنتن شبکه پنج می رود. این برنامه در تعطیلات نوروز هر شب ساعت ۲۰ با محوریت ترویج فرهنگ احترام به والدین و دست‌بوسی از آنها پخش می‌شود.

برنامه «تهرانگرد» کاری از گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما در نوروز ۹۸ به سراغ جاذبه های دیدنی و طبیعی شهر و استان تهران می رود. این برنامه به تهیه کنندگی سجاد مشحون در ۱۵ قسمت خواهد بود. گشت و گذار با هنرمندان، پیاده گردی ، معرفی مکان های گردشگری و... از بخش های این برنامه است.

برنامه «تا نیایش» کاری از گروه معارف شبکه پنج سیماست که در ایام تعطیلات ساعت ۱۲:۳۰ با موضوعات نوروزی همچون خداشناسی با تدبر در طبیعت، نوروز در کلام معصومین، شادی و نشاط، آداب معاشرت در نوروز، نوروز فرصتی برای قوام خانواده و... بر روی آنتن می رود. این گروه در نوروز ۹۸ در مناسبت مختلف همچون (شهادت امام موسی کاظم (ع)، مبعث پیامبر اکرم (ص) معطوف به این ایام برنامه خواهد داشت. میان برنامه «برکرانه نور» نیز قبل از اذان ظهر پخش می‌شود.

«راهیان نور» از جمله برنامه های نوروزی شبکه پنج سیما است که ساعت ۱۲ صبح پخش می‌شود. در این برنامه مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شامل جبهه‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه پوشش تصویری داده شده است. گفتگو با افراد حاضر در این مناطق، تصویر کردن یادمان های شهدا و انعکاس اتفاقات، برنامه ها و فعالیت های در حال انجام در این مناطق در دستور پخش برنامه «راهیان نور» قرار دارد.

شبکه آموزش

«موتور جستجو» برای ۱۳ روز فروردین ۹۸ تدارک ویژه ای دیده است و متناسب با آغاز فصل جدید ماجراجویی هایی را در دنیای علم و از سیاره زمین به نمایش می‌گذارد. برنامه «موتور جستجو» در ایام نوروز ضمن نمایش علمی هر روز مسافر گوشه‌ای از سیاره  زمین می‌شد و شگفتی‌های گوشه‌ای از این سیاره را به نمایش می‌گذارد، از سفرهای مارکوپولو تا سفرهای جیمز کوک برای کشف سرزمین‌های تازه. در این برنامه شاهد آیتم های،آزمایش های علمی، سفرنامه خوانی،آشنایی با نقاط شگفت‌انگیز زمین و بررسی رویدادهای برجسته علمی در دنیای علم و فناوری در سالی که گذشت.

برنامه «موتورجستجو» کاری از گروه مهارت های تخصصی و عمومی به تهیه کنندگی علی خسروی و کارگردانی و اجرای سیاوش صفاریان در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۲ مهمان خانه‌های ایرانی است.

برنامه «من می‌توانم» با هدف آشنایی با مشاغل و یادگیری شغل ها به زودی در ۱۵قسمت ۲۵ دقیقه‌ای از شبکه هفت سیما پخش می‌شود.

برنامه «من می توانم» در ایام نوروز به شهرهای مرکزی ایران از جمله اصفهان، یزد، نائین، کاشان و... می رود و با نگاه به مشاغل سنتی شهرهای ایران و انجام آن توسط جوانان جویای کار به معرفی سوغات و شیرینی جات آن مناطق می پردازد. در این برنامه سعی شده بیشتر به مشاغلی که هم جنبه سفر و هم شغل و هنر ایرانی دارد، پرداخته شود.

برنامه «من می‌توانم» تهیه کنندگی حمیدرضا محمد علیزاده هرروز ساعت ۱۸ از شبکه هفت سیما پخش می‌شود.

برنامه «یقه هفت» با زبان طنز فاخر به مهارت آموزی و آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی و مسائل مرتبط به نوروز مانند خرید، صله رحم، سفر و... می‌پردازد.

این برنامه با آیتم‌های «هفت بیجار» به فضای مجازی سری می‌زند و با دریافت تولیدات مردمی در حوزه طنز مکتوب و طنز نمایشی سلیقه‌سازی می‌کند.

برنامه «یقه هفت» به تهیه کنندگی مهرداد تنها  هرشب ساعت ۲۱ مهمان نوروزی مخاطبان شبکه هفت سیما خواهد بود.

«سفرگرد»، یک برنامه سرگرم‌کننده در عین حال آموزشی است که در ایام نوروز مهارت های سفر را به مخاطبان آموزش می‌دهد.

برنامه «سفرگرد» برای ارتقاء مهارت‌های سفر تولید شده چرا که برنامه‌های گردشگری فقط به مکان‌های گردشگری می‌پردازند بنابراین بخش عمده این برنامه مهارت‌های لازم برای سفر را آموزش می‌دهد و سفر سالم را ترویج می‌کند. مهمانان برنامه از کوهنوردان و بوم‌گردان هستند و حتی این برنامه به ترویج گردشگری سلامت و روستایی می‌پردازد.

برنامه «سفرگرد» به تهیه کنندگی مجید قره گوزلو و اجرای احسان شاملو هر روز ساعت ۱۵ از شبکه هفت سیما پخش می شود.

همچنین برنامه «دکتر سلام» در ایام نوروز به صورت ویژه و با رویکرد نوروزی روی آنتن می رود. در این برنامه پزشکان و کارشناسان مختلف  به مسائل نوروز و سفر می‌پردازند. کارشناسان هلال احمر به نحوه امداد و برخورد با حوادث جاده‌ای و کارشناسان طب اورژانس به نحوه برخورد با بیماری سکته و بیماری‌های شایع در سفر  می‌پردازند.

همچنین کارشناسان روانشناسی مسائل دید و بازدید و نحوه ارتباط را بررسی می کنند و در بخش تغذیه به نحوه مصرف مواد غذایی پرداخته می‌شود. آیتم گیاهان شفابخش و سبد سلامتی در برنامه گنجانده شده و برنامه در فضای باز و لوکیشن های مختلف ضبط می‌شود.

برنامه «دکتر سلام» به تهیه کنندگی مهران دشت بزرگی هر روز ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه هفت سیما پخش می‌شود.

شبکه قرآن و معارف

برنامه «در نجف» در ۱۷ قسمت به صورت زنده هر روز از صحن علوی در نجف اشرف همراه با گزارش‌های مردمی از حال و هوای ایام نوروز و ماه رجب  در ۱۰۲۰ دقیقه پخش خواهد شد.

برنامه های ترکیبی «تلاوت‌های درخواستی»، «شاهکار تلاوت» و «بهار انس» با پخش تلاوت های جدید برای اولین بار و دیدار با اساتید قرآنی از دیگر برنامه های شبکه در ایام نوروز ۹۸ خواهد بود.

همچنین برنامه های گفتگو محور با عنوان «پرسمان» با موضوع صله رحم، برنامه «یاد خدا» با موضوع شرح و تفسیر آیات مرتبط با طبیعت، برنامه «دیدار» با موضوع گفتگوی صمیمی با اساتید و کارشناسان معارفی برنامه‌های تهیه شده در طول سال ۹۷ به روی آنتن می‌رود.

شبکه نسیم

برنامه تلویزیونی «خندوانه» با اجرای رامبد جوان در نوروز ۹۸ هر شب ساعت ۲۳ با طراحی جدید و تولید بخش‌های جذاب و رویکرد متناسب با عید و سنن نوروزی روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

فصل جدید انیمیشن «شکرستان» با روایت شهاب حسینی برای ایام نوروز هر شب ساعت ۲۱:۱۵ از این شبکه پخش می شود.

برنامه «دورهمی» با دکوری متفاوت با اجرای مهران مدیری با نگاه کلی به خانواده‌های ایرانی روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۳ پخش می‌شود.

شبکه افق

برنامه تلویزیونی «اقیانوس آرام» هر روز از ساعت ۱۱، برنامه «روشنا» (سلسله مباحث اعتقادی و معرفی استاد حسن رحیم پور ازغدی) ساعت ۱۲، سری جدید برنامه گفت وگو محور «فیروزه» از ساعت ۲۱، برنامه تلویزیونی «گام دوم» ساعت ۲۲ و مجموعه «کدبانو» ساعت ۲۳ از برنامه های شبکه افق برای پخش در ایام نوروز است.

شبکه سلامت

«همین امروز، همین امشب» در طول ایام تعطیلات و به عنوان تنها برنامه mc پخش است رنگ نشاط نوروزی به خود می گیرد و چهار بار در طول روز به سراغ بینندگان شبکه می‌رود تا با بیان توصیه های بهداشتی در سفر،‌ مهمانی ها، اخبار جاده ای، توصیه های ایمنی کارشناسان و بحث آب و هوا، ‌موضوعات محیط زیست، ‌اورژانس و ... نوروزی توام با سلامتی و تندرستی را به خانه بینندگان خود ببرد.

 برنامه‌های تخصصی این شبکه در حوزه سلامت جسم و روان، پیش از آغاز سال جدید سری جدید خود را آغاز می کنند. به عنوان مثال «ضربان» در ویژه نوروزی خود با تغییر دکورآیتم هایی مرتبط با حفظ سلامتی در نوروز را هدف قرار داده و به این موضوع می‌پردازد. این برنامه با ساختار ترکیبی در ۱۸ قسمت ۵۰ دقیقه ای به تهیه‌کنندگی علیرضا سلطانی پخش می‌شود.

«مادر، کودک، تندرستی» برنامه دیگری با موضوع سلامت جسم و روان است که به تهیه‌کنندگی سیدمحسن حسینی در۱۸ قسمت ۵۰ دقیقه ای تولید و در ایام نوروز پخش می شود. این برنامه که به صورت تخصصی در حوزه زنان و کودکان تولید می شود با فرارسیدن سال ۱۳۹۸ با دکوراسیون جدید از روش های مراقبت در سفر و تعطیلات سخن به میان می‌آورد.

«تندرستیم» برنامه‌ای دیگر در زمینه سلامت اجتماعی است که علیرضا سلطانی تهیه آن را بر عهده دارد، این برنامه در۲۰ قسمت ۳ دقیقه ای و در حوزه سلامت جسمی به ارائه ورزش های متناسب و اصلاحی می‌پردازد.

رسول مقصودی به معرفی آخرین دستاوردهای فناوری و تکنولوژی در زمینه تولید دارو در ایران و جهان در برنامه «دارو تک» می پردازد. در این برنامه عوارض دارویی و استفاده خودسرانه از آن تحلیل و بررسی می‌شود. «دارو تک» در ۱۲ قسمت ۲۰ دقیقه ای روانه آنتن می‌شود.

برنامه‌های مستند شبکه سلامت در سه حوزه  «سلامت»، «بازی ذهن»، «ایرانگردی» پخش می‌شود. مستند «سلامت» در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای آناتومی بدن را به تصویر می‌کشد و مورد واکاوی قرار می‌دهد.

«بازی ذهن» مستندی خارجی است که به صورت تامینی در اختیار پخش قرار می‌گیرد. این مستند مجموعه‌ای جالب و شگفت انگیز در مورد تأثیرات مستقیم بازی ها و رویدادهایی است  که ذهن و مغز را به تصویر می‌کشد.

در طول ایام نوروز مستند «ایرانگردی» با هدف نمایش جذابیت های اقلیمی و گردشگری ایران پخش می‌شود. «ایرانگردی» در ۲۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای کاری از تولید استان هاست و در ایام نوروز پخش می‌شود.

علاوه بر مستند «ایرانگردی»، شبکه سلامت جاذبه‌های گردشگری ایران را در میان برنامه‌ای ۷ دقیقه‌ای روی آنتن می‌برد.

«ماجراجویان» با هدف نمایش حرکات هیجانی و ورزشی، تلاش می‌کند تا فضایی با نشاط و با انرژی به مخاطب القا می‌کند. این برنامه در  ۹ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای به صورت مستند به تهیه کنندگی مرتضی رحمتی روی آنتن می‌رود.

 در طول تعطیلات نوروزی شبکه سلامت سریالی با مضمون دانش پزشکی در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه را پخش می‌کند.

برنامه «سینما سلامت» نیز با موضوع سلامت اجتماعی به بررسی فیلم های حوزه سلامت اعم از جسم،‌روان و اجتماعی می پردازد و برای نوروز فیلم های شاد و متناسب با ایام سال نو انتخاب شده است.

طرح و برنامه شبکه برای ایام نوروز ۲۰ قسمت از مجموعه ترکیبی ـ نمایشی را با عنوان «آسمان خالی نیست» آماده کرده است. این برنامه به تهیه کنندگی محمدرضا حیدری به آموزش و روش های حل مسئله به شیوه خلاقانه توجه داشته و با طرح موضوعات مختلف از نیاز کلی جوانان جامعه برای کسب اعتماد به نفس و خودباوری می‌گوید.

موضوع سلامت اجتماعی یکی از مهمترین مقوله های برنامه سازی در تلویزیون سلامت به شمار می رود، «کافئین» برنامه ای است که به کوشش حسن امامی تولید می‌شود. در این برنامه علاوه بر گفتگو با افراد مشهور و صاحب سبک در حوزه هنر، ‌ورزش و... به بیان سبک زندگی و نحوه خودمراقبتی اشاره می‌کند.

موضوع سلامت اجتماعی همچنین دستمایه تولی برنامه‌ای با عنوان «با هم تا بهشت» شده است و رسول مقصودی در آن با دعوت از کارشناسان حوزه خانواده به ارتباطات و شرایط افراد خانواده نگاهی کرده است.

«حال خوب» برنامه‌ای در حوزه روانشناسی است که سید میلاد اسلام زاده تهیه آن را بر عهده دارد. این برنامه روانشناسی با هدف ترویج دید مثبت نگر، کاهش تنش های رفتاری در زندگی اجتماعی و تلطیف روابط انسانی تولید می شود و در ایام نوروز  به موضوعات مرتبط با این سنت دیرین ایرانیان می‌پردازد.

شبکه سلامت سال ۹۸ را با سه برنامه عروسکی و انیمیشن آغاز می‌کند. «سلامت شو» برنامه ای عروسکی است که با زبان طنز بنا دارد تا سلامت اجتماعی را به چالش کشد. این مجموعه عروسکی در ۵ قسمت ۱۳ دقیقه در ایام نوروز پخش می‌شود.

«سرحال» برنامه دیگری است که با استفاده از ظرفیت عروسک توصیه هایی را به بینندگان خود ارائه می‌کند. در طول ایام نوروز ور در تمامی زمینه‌های سلامت جسم، روح، اجتماع و معنویت موشن گرافی‌هایی با فضای نوروزی تولید و روانه آنتن می‌کند.

شبکه امید

ویژه برنامه‌های شبکه امید از ۲۹ اسفند تا ۱۷ فروردین با آیتم‌های شاد و سرگرم کننده روی آنتن این شبکه پخش خواهد شد.

برنامه «جهان ورزش» با آیتم‌های مختلف و با حضور قهرمانان فدراسیون‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی و تقویم ورزشی نوجوانان و جوانان در سال گذشته، مستندهای ویژه و خاص ورزشی درباره ستارگان فوتبال و دیگر رشته‌ها، پخش تصاویر سرگرم کننده و خنده دار حوادث ورزشی و همچنین آیتم نبرد ربات‌های خارجی با تهیه کنندگی حسین اسماعیلی و اجرای مهدی واعظی و هادی خضاب هر روز از اول فروردین در ۱۷ قسمت ۷۵ دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

ویژه برنامه «فوق العاده» نیز معمول هر سال با تهیه کنندگی هومن ستوده و اجرای رامتین چیت سازان با پخش آیتم‌های مختلف سرگرم کننده، گفتگو با نوجوانان و غیره در ایام نوروز پخش خواهد شد.

پخش زنده مراسم اعتکاف نوجوانان در مساجد و گفتگو با آن‌ها از دیگر برنامه‌های این شبکه در روزهای پایانی اسفند ماه از شبکه امید پخش خواهد شد.

برنامه «رسانش» در ایام عید با پخش ۱۶ فیلم و انیمیشن‌ برتر سینمای جهان که برنده اسکار و یا نامزد اسکار در ۵ سال اخیر بوده اند، با تهیه کنندگی محمودرضا منتظری و با اجرای سینا هوشمندی نژاد پخش می‌شود.

برنامه «دفترچه خاطرات» در روز ۱۲ فروردین به مناسبت روز جمهوری اسلامی با پخش آیتم های مختص این روز را با حضور دکتر محمدحسن قدیری ابیانه فعال سیاسی به تهیه کنندگی روح الله عبدالهی با اجرای نوجوانان پخش خواهد شد.

این شبکه در حوزه تامین با پخش برترین فیلم‌ و انیمیشن‌های سینمایی مختلف حوزه نوجوان که برای اولین بار از شبکه امید پخش می شود، اوقات خوشی را در ایام نوروز برای نوجوانان رقم خواهد زد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.