جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲

واکنش ها به حضور پوریا پورسرخ روی صحنه تئاتر

پوریا پورسرخ - نمایش «آلفرد»

سینماپرس: حضور پوریا پورسرخ در اولین نقش تئاتریش با حواشی و اظهارنظرهای تکراری مواجهه شده است و باز بازار ممنوعیت حضور غیرتئاتری‌ها را داغ کرده است.

به گزارش سینماپرس، چندی است نام پوریا پورسرخ برای بازی در نمایش «آلفرد» به کارگردانی هادی عامل مطرح شده است. نمایش از ۱۹ فروردین درتماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود و هنوز شروع نشده بازار داغ مخالفت‌ها با حضور چهره‌های سینمایی غیرتئاتری مطرح شده است.

حضور موقتی برخی چهره‌های سینمایی در تئاتر داستان درازی دارد؛ اما با نگاهی به گذشته می‌توان فهمید اصولاً این واکنش‌ها محدود به چند چهره بوده و در گذر زمان مخالفان نیز برای فروش بیشتر دست به دامان سینمایی‌ها و غیرسینمایی‌ها شده‌اند. برای مثال اولین حضور مهناز افشار در تئاتر با واکنش‌های تندی همراه بود, اما با گذشت زمان افشار به گزینه‌ای برای دیگر کارگردانان تجاری تئاتر شد. نمونه جذاب دیگر پژمان جمشیدی بود که مسیر هنریش از تجاری‌سازی به سوی نمایش‌هایی با بعد تجربی پیش رفت.

البته نمونه قابل تأمل دیگر الناز شاکردوست است که تنها در یک نمایش حضور یافت و با وجود نقدهای منفی بر بازیش، گیشه موفقی برای نمایش خود به ارمغان آورد. مخالفان می‌گویند بازیگران غیرتئاتری با کمترین بازدهی در بازی، بالاترین دستمزدها را بابت تضمین گیشه دریافت می‌کنند. هر چند در مورد بهنوش بختیاری و دو تجربه شاخصش با ژاله صامتی و حمید امجد یا تجربه سحر قریشی در همکاری با سیامک صفری نشان داد داشتن دنبال‌کننده بیشتر در ایسنتاگرام رابطه‌ای با تضمین گیشه ندارد.

پوریا پورسرخ که در کارنامه کاری خود سابقه همکاری با کارگردانانی چون محمد حسین لطیفی، فرزاد موتمن، سعید آقاخانی، علی عطشانی، پرویز شهبازی، سروش صحت، جواد افشار، بهرنگ توفیقی و سیروس مقدم را دارد و پیشتر برای بازی در فیلم روز سوم لطیفی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر را برده است.

در روزهای اخیر حضور یک چهره اینستاگرامی در یک نمایش پرحاشیه نیز با واکنش‌های تندی روبه‌رو شد. این واینر اینستاگرامی که اقدام به ساخت ویدئوهای یک دقیقه‌ای می‌کند در واکنش به اعتراضات مصاحبه‌ای با یک رسانه اینترنتی داشته که می‌تواند اهانت‌آمیز تعبیر شود. با این حال هیچ سازوکاری برای ورود چهره‌های تازه به تئاتر تعریف نشده و کماکان داشتن دنبال‌کننده در اینستاگرام به عوان یک ابزار تضمین گیشه به کار خود ادامه می‌دهد.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.