جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

محمدعلی کشاورز پیام روز ملی هنرهای نمایشی را امضاء کرد

محمدعلی کشاورز

سینماپرس: روز چهارشنبه ۲۲ اسفندماه با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی در منزل محمدعلی کشاورز، این هنرمند پیام روز ملی هنرهای نمایشی را صادر و امضا کرد.

به گزارش سینماپرس، در این ملاقات پوستر روز ملی هنرهای نمایشی در سال ۹۸ نیز توسط این هنرمند تئاتر و سینمای ایران رونمایی شد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی جویای احوال محمدعلی کشاورز شد و گفت: هرچقدر زمان می‌گذرد ما بیشتر متوجه می‌شویم که چقدر به حضور، انرژی، لبخند و توصیه‌های شما نیازمند هستیم. چقدر نسل شما بزرگواران به هنرهای نمایشی ما غنا و هویت بخشیده و این بنا مدیون ستون‌های محکمی است که شما پی‌ریزی کردید.

کرمی به ثبت روز ملی هنرهای نمایشی از سال ۹۶ در تقویم رسمی کشور اشاره کرد و افزود: همانطور که اطلاع دارید هفتم فروردین با ۲۷ مارس برابر است و از سال ۱۹۶۱ در تقویم میلادی به عنوان روز جهانی تئاتر شناخته می‌شود. چند سالی است که تلاش شده این روز با مولفه‌های ملی و ایرانی پاس داشته شود. افتخار ماست که پیام روز ملی هنرهای نمایشی در سال ۱۳۹۸ از سوی شما برای خانواده تئاتر صادر شده است و امیدوارم نوروز ۹۸ آغازی برای اتفاقات خوب در عرصه تئاتر باشد.

در این ملاقات محمدعلی کشاورز نیز با ابراز خرسندی از ثبت روز ملی هنرهای نمایشی گفت: باید اینگونه اتفاق‌ها را به فال نیک گرفت تا تئاتر به مردم بیشتر نزدیک شود. امروز تئاتر در سراسر ایران باید با نگاه شکوفای جوانان، بالنده و پویا شود.

او در همین رابطه افزود: اولین توصیه من به بچه‌هایی که به خانواده تئاتر می‌پیوندند نجابت داشتن، مساله دوم مطالعه درست و خوب ادبیات این مملکت است. نکته دیگر این است که باید جای جای مملکت‌شان را ببینند و بشناسند و با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند.

بازیگر نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» ادامه داد: ما نباید صرفاً به کسانی که پیش از این بوده‌اند، بسنده کنیم، باید جوانان دست به قلم را دید و از آنها خواست که از مسایل مختلف انسانی سخن بگویند. بچه‌های جوانی که تئاتر کار می‌کنند به هنر این مملکت بدهکارند و باید نویسندگان، بازیگران، کارگردانان و طراحانی خوب باشند چون منبعی غنی از ادبیات در دسترس‌شان است که می‌توانند به مدد آن، مردم را به سالن‌های تئاتر بکشانند. مطمئن باشند اگر این گونه تلاش و کوشش کنند دولت هم به آن‌ها کمک خواهد کرد.

در این ملاقات که به بهانه امضای پیام روز ملی هنرهای نمایشی و رونمایی از پوستر این رویداد اتفاق افتاد، حمید نیلی، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز شهرام کرمی را همراهی کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.