چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

رئیس رسانه ملی در اختتامیه جشنواره تلویزیونی «جام جم»:

هنرمندان رسانه ملی خادمان مردمند

علی عسکری

سینماپرس: رئیس رسانه ملی در اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم مردم ایران را جانمایه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش سینماپرس؛ دکترعلی عسکری در این مراسم با بیان ارزش انسانها در خلقت و اهمیت آن به عنوان اشرف مخلوقات، انسان را پدیده والامقام و ارزشمندی دانست که اگر دل به خدا بسپارد درونی پرشور خواهد یافت و موجب خدمت به انسان‌های دیگر و رشد جامعه می‌شود.

رئیس رسانه ملی در اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم مردم ایران را جانمایه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری دانست.

وی از هنر به معنای دمیدن روح تمدن در انسانها  یاد کرد که می‌تواند شور و اشتیاق را در جامعه ایجاد کند وی با بیان اینکه نقش هنر در اینجاست که سختی‌های راه حق و ساختن را تحمل کنیم گفت: تمام انسان‌ها و شهدای بزرگ کسانی بودند که در این راه حرکت کردند. ما هم افتخار می‌کنیم که در رسانه ملی هستیم این توانایی را داریم که به مردم خدمت کنیم

رئیس رسانه ملی از توانایی هنرمندان در سخن گفتن با مردم یاد کرد و افزود: ما توانایی حرف زدن با مردم را داریم و به مردم خدمت می‌کنیم به آن‌ها محبت و عشقمان را به آنها منتقل کنیم.

دکتر علی عسکری در این مراسم با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب گفت: جانمایه و حقیقت این منشور ملت ایران است و رهبر فرزانه زمانی که این متن فاخر را نوشتند از ملت ایران آغاز کرده‌اند که بی‌نظیرند و کرامت و عظمت دارند. وی از جامعه سازی به عنوان دومین محور این بیانیه یاد کرد و گفت: فقط کسی که قادر به خودسازی است می‌تواند روی دیگران اثر بگذارد و برای ساختن آینده مردم ایران و اقتدارشان گام بردارد. رئیس رسانه ملی سپس از فرازی دیگر در این بیانیه یاد کرد و گفت: سومین محور، تمدن سازی است و ملت ایران صلاحیت دارد که در دنیای امروز در قبال تمدن مغرب زمین تمدن جدیدی ایجاد کند و پیش ببرد.

رئیس رسانه ملی از  ۴  عنصر به عنوان عنصر تمدنی بر مبنای منویات مقام معظم رهبری یاد کرد و گفت: اولین عنصر توحید است و تمدن ما توحیدی و در مقابل تمدنی است که خدارا نفی می‌کند.

وی افزود: دومین عنصر و کلید واژه تمدن، عبودیت است و عبودیت به معنای انسانی است که درگیر زخارف دنیا نمی‌شود. دکترعلی عسکری از کرامت انسانی به عنوان سومین عنصر یاد کرد که ذاتی است. دکتر علی عسکری تصریح کرد: هر انسانی کرامتی دارد که باید آن را حفظ کند و یکی از پایه‌هایی است که تمدن اسلامی‌بر آن بنا می‌شود. دکتر علی عسکری در آخر از سبک زندگی، به عنوان چهارمین عنصر یاد کرد  که بنا بر منویات رهبری معظم انقلاب باید براساس سبک زندگی اسلامی - ایرانی بنا شود.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه این بیانیه عمیق متکی بر آخرین دانش روز، شناخت و تجارب تاریخی مردم ایران است گفت: این بیانیه می‌تواند در آینده ملت رشید ایران اثر بگذارد. وی همچنین از تأکید ایشان بر جوانان سخن گفت و افزود: جوانان ایرانی در جای جای این سرزمین، با غیرت در تمام عرصه‌ها و برهه ‌های حساسی چون دفاع مقدس توانسته‌اند قدرت و اقتدار ملت ایران را حفظ کنند. رئیس رسنه ملی افزود: این جوانان باید با تکیه بر غیرت و همیت خود این اقتدار را باز مهندسی کنند تا ایران را با تمام قدرت بایستد و به عرصه بین الملل اثر گذارند.

دکترعلی عسکری سپس بااشاره به دو طرح بزرگ سریال‌سازی از سریال‌های «سلمان فارسی» و «حضرت موسی(ع) » یاد کرد و گفت: ما دو پروژه بزرگ ملی یعنی سریال‌های سلمان و موسی را کلید زدیم که هر کدام راهبری ملتی را بر عهده داشتند. این دو سریال روایتی از ملت‌های بزرگ دارد ما هم ملت بزرگی هستیم و این بار امانت بر دوش ماست و امیدواریم آقایان میرباقری و شورجه بتوانند این دو سریال را از آب و گل دربیاورند و کارهای فاخری انجام شود.

رئیس سازمان صداوسیما با قدردانی از خانواده رسانه ملی، سال ۱۳۹۷ را سالی حساس خواند که مردم ایران توانست در مقابل توطئه دشمنان بأیستد و در روز ۲۲ بهمن  اقتدار خود را به جهانیان نشان دهد و رسانه ملی توانست نمایانگر این سربلندی و خلق این حماسه بزرگ باشد.

دکترعلی عسکری در ادامه از امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی یاد کرد و گفت: اگر ملتی بازارش را به دیگران بسپارد عامل رشد و قدرتش را تحویل آن‌ها داده است و اگر ملتی تولید کننده و سازنده باشد قدرتمند می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های متعدد رسانه ملی در زمینه حمایت از کالای ایرانی گفت: همه معاونت‌های برنامه‌ساز رسانه ملی در این زمینه برنامه‌های متنوعی ساخته اند. وی افزود : برداشتم این است که تمایل مردم اکنون به کالاهای ایرانی بیشتر شده و برنامه‌های رسانه ملی توانسته اند یکی از عوامل این اقبال و رشد تولید شوند. وی از کسانی که در تولید این برنامه‌ها نقش داشته اند قدردانی کرد و گفت رشد تولید  کمک به بازسازی کشور وبرداشتن گام در مسیر تبدیل ایران به کشوری پیشرفته است.

رئیس رسانه ملی با قدردانی از معاون سیما و برگزار کنندگان پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم این جشنواره را فرصتی برای شناسایی و ظهور استعدادهای جدید در عرصه تولیدات رسانه‌ای خواند و ابراز امیدواری کرد برگزاری این جشنواره بتواند اثرات مفیدی بر ارتقای تولید و جذب مخاطب داشته باشد.    

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.