سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

برپایی نشست شورای برنامه‌ریزی جشنواره ملی اسباب‌بازی در کانون

اولین نشست شورای برنامه‌ریزی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی

سینماپرس: اولین نشست شورای برنامه‌ریزی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی سال ۱۳۹۸ روز ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ در اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در این نشست ابتدا محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون به ارایه گزارشی از نظرسنجی‌های صورت گرفته از چهارمین دوره پرداخت و نقاط قوت و ضعف آن را بیان کرد.

حموله در این گزارش حضور چشمگیر تولیدکنندگان، استقبال خانواده‌ها و بازدید مسوولان کلان کشور، تفکیک بخش‌های تخصصی، ترویجی و فروش، برپایی کارگاه‌ها و همایش‌ها و... را از جمله نقاط قوت چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برشمرد که طی روزهای ۲۶ آبان تا ۲ آذر ۱۳۹۷ در تهران برگزار شده بود.

سرپرست دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی هم‌چنین یادآور شد: اطلاع‌رسانی محیطی در سطح ‌شهر، کمبود فضای بخش ترویجی و... از جمله ضعف‌های دوره قبل بود که در نظرسنجی‌ها به آن‌ها اشاره شده است.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون افزود: باید تلاش کنیم در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی ضمن رفع نقاط ضعف، نقاط قوت را نیز تقویت کنیم تا بتوانیم رضایت مخاطبان را بیشتر به‌دست آوریم.

حموله در پایان از اعلام آمادگی سه استان خوزستان، آذربایجان شرقی، و خراسان رضوی برای برگزاری جشنواره اسباب‌بازی در مراکز این استان‌ها خبر داد و افزود: با هماهنگی صورت گرفته با منطقه آزاد ارس نمایشگاه بزرگی از تولیدهای داخلی حوزه اسباب‌بازی در ایام نوروز ۹۸  در این منطقه برپا خواهد شد.

دبیر جشنواره هم‌چنین تاکید کرد: باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا در بخش علمی تجربه از کشورهای دیگر را در قالب پروهش یا مقاله و... داشته باشیم.

در ادامه این نشست اعضای شورای برنامه‌ریزی جشنواره اسباب‌بازی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای خود پرداختند.

 بر همین اساس امیر آقایی رییس کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری در سخنانی گفت: این معاونت آمادگی دارد تا برگزاری بخش ترویجی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی را بر عهده گیرد.

وی افزود: جشنواره اسباب‌بازی باید از پشتوانه اعتماد خانواده‌ها به کانون استفاده کند و آن‌ها بتوانند پاسخ نیازهای خود در این زمینه‌را دریافت کنند تا سرمایه اجتماعی افزایش یابد.

رییس کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فن‌آوری  ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کرد باید سازوکاری فراهم شود تا تولیدکنندگان در معرض رای مردم قرار گیرند و نقص‌ها و کمبودهای خود را اصلاح کنند.

آقایی هم‌چنین با اشاره به این‌که نباید در حوزه اسباب‌بازی از تولیدکنندگان و مخاطبان در شهرستان‌ها غافل شویم یادآور شد: شاید یکی از کارهایی که در این زمینه بتوان انجام داد این باشد که در یک برنامه‌ریزی درست دست‌کم به شکل منطقه‌ای جشنواره را در نقاط مختلف کشور برگزار کنیم.

وی در پایان با تاکید بر بهره‌گیری از بنیاد نخبگان در این رویداد مهم، خواستار مشارکت بیشتر ارگان‌های فعال در جشنواره ملی اسباب‌بازی شد و اظهار امیدواری کرد کانون زمینه حضور آن‌ها را در دوره پنجم فراهم کند و اطلاع‌رسانی گسترده‌تری نسبت به دوره‌های گذشته در سطح شهر  داشته باشد.

محسن رجبی عضو هیات رییسه انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی نیز در این نشست گفت: امروز انتظارها از جشنواره اسباب‌بازی بالاتر رفته و باید تلاش کنیم در برنامه‌ریزی یک‌پارچه، این رویداد را در بخش ملی بیشتر تقویت کنیم.

وی افزود به اعتقاد من لازم نیست تغییرات زیادی در شیوه‌ی برگزاری ایجاد کنیم بلکه با تمرکز بیشتر بر کیفیت آن می‌توانیم رضایت جامعه را به‌دست آوریم.

رجبی در ادامه با اشاره به این که هدف جشنواره نمایان کردن توان‌مندی‌های تولیدکنندگان داخلی است خاطرنشان کرد: تا جایی که اطلاع دارم تولیدکنندگان در حال تولید محصولات جدید هستند و در این دوره شاهد عرضه‌ی تولیدات بیشتری خواهیم بود.

شایان فروزنده‌دل مشاور دبیر جشنواره و تولیدکننده و طراح بازی نیز در مورد چگونگی برگزاری نشست‌های علمی و کارگاه های آموزشی در این رویداد توضیح‌هایی را ارایه کرد و گفت: لازم است در دوره آتی نشست‌های علمی وسیع‌تر و به گونه‌ای باشد که تولیدکنندگان بتوانند مشارکت بهتری درآن‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد ایده‌آزاد به عنوان فرایندی برای اطلاع‌رسانی بیشتر در این حوزه ادامه داد باید تلاش کنیم با توجه بیشتر به چشم‌انداز جشنواره، برنامه‌ریزی داشته ‌باشیم و سازوکاری فراهم شود که تمامی تولیدکنندگان در بخش رقابت بتوانند شرکت کنند و تنها طرح‌ها و ایده‌های ثبت شده در شورای نظارت بر اسباب‌بازی مورد داوری قرار نگیرد.

در این نشست هم‌چنین در مورد زمان و مکان برگزاری جشنواره، مشارکت بیشتر صنعت‌گران، طراحی ساختار کلی جشنواره و... بحث و تبادل نظر شد و در پایان اعضای شورا پیشنهاد کردند تدبیری اندیشیده شود تا در دوره‌های آتی در ویژه‌برنامه‌هایی از تازه‌ترین تولیدهای حوزه اسباب‌بازی رونمایی و از دست‌اندرکاران این صنعت نیز قدردانی شود.

در نشست شورای برنامه‌ریزی پنجمین جشنواره ملی همچنین محمد صائبی مشاور دبیر جشنواره ملی اسباب‌بازی از اهمیت هماهنگی بیشتر برای تبلیغات به‌موقع شهری سخن گفت و شایان فروزنده‌دل مشاور دبیر و طراح بازی‌ها و حامد تاملی دبیر بخش ترویجی چهارمین جشنواره اسباب‌بازی نیز دیدگاه‌های خود را درباره‌ی نحوه برگزاری جشنواره بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.