چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

رسانه ملی در محاصره فرهنگ بیگانه/۵

جودی: پخش فیلم های خارجی در رسانه ملی آسیب زننده است/ مسئولان مجبورند به هر نحو ممکن آنتن شبکه ها را پر کنند

رضا جودی در نشست رسانه‌ای سریال تلویزیونی«غیرعلنی»

سینماپرس: رضا جودی تهیه کننده تلویزیون در پی اعلام معاونت سازمان صدا و سیما مبنی بر اینکه برای ایام نوروز حدود ۱۴۰ فیلم‌ سینمایی پخش می شود که از این تعداد ۱۷ فیلم ایرانی و ۱۲۳ فیلم خارجی هستند اظهار داشت: پخش فیلم های خارجی در رسانه ملی قطعاً آسیب زننده است، بنده شخصاً با این حرکت موافق نیستم و فکر می کنم این اتفاق برای رسانه ملی هیچ دستاورد مثبتی نخواهد داشت.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «دوران سرکشی» و «صاحبدلان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: البته همه ما نباید فراموش کنیم که این روزها تلویزیون هم مانند سایر بخش های دیگر کشور دچار مشکلات شدید مالی است و از این رو شاید مسئولان رسانه ملی مجبور شده اند سریال ها و فیلم های داخلی را کنار بگذارند و به جای آن فیلم های خارجی را پخش کنند.

وی در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما بهتر نیست هزینه ای که برای خریداری رایت این آثار صرف می شود، برای تولید آثار وطنی مناسب با فرهنگ جامعه به کار برود اظهار داشت: شما فکر می کنید مگر رسانه ملی چقدر بابت خریداری این فیلم ها می پردازد؟ دو ریال! رسماً هیچ! اما تولید یک فیلم ایرانی در بهترین شرایط و کمترین خرج حداقل ۴۰۰ میلیون تومان برای سازمان هزینه خواهد داشت.

جودی ادامه داد: وقتی که مشکل مالی وجود دارد و  مسئولان هم فقط می خواهند به هر نحو ممکن آنتن شبکه ها را پر کنند وضعیت همین می شود که ما شاهد پخش انبوهی از فیلم های خارجی در ایام نوروز هستیم و فیلم های ایرانی در مقابل فیلم های خارجی رسماً هیچ محسوب می شوند!

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «بچه های ابری» و «اغما» تأکید کرد: بنده باز هم تأکید می کنم که به نظر بنده این اتفاق اصلاً خوب نیست و ما نباید فرهنگ بیگانه را در کشور ترویج کنیم اما متأسفانه به دلیل مشکلاتی که در کشور وجود دارد مجبور به این کار هستیم، مثل اینکه گوشتی که از خارج از کشور میاوریم اصلاً کار درستی نیست اما برای اینکه بتوانیم تقاضای بازار و نیاز مصرف کنندگان را تأمین کنیم مجبور به انجام این کار هستیم و گوشت هایی را وارد کشور می کنیم که شاید کیفیت لازم را نداشته باشند.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: امیدوارم همه مشکلات اقتصادی کشور به زودی حل شود؛ همه ما باید دست در دست یکدیگر بدهیم و برای احیای فرهنگ غنی و اصیل ایرانی-اسلامی تلاش کنیم و امیدوارم که این امر در سال جدید محقق شود.

نظرات

  • ب ۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۱۵:۳۷
    0 0
    شما سینماگران بفرمایید فیلم خوب بسازید تا رسانه ملی پخش کند. وقتی از تقریبا سالی 70 فیلم سینمایی ایرانی فقط 17 عدد از آنها قابل پخش از رسانه ملی است چه توقعی دارید. 90 درصد فیلم ها یا لودگی و شوخی های جنسی و سیاسی است یا سیاه نمایی. دریغ از یک فیلم سینمایی جذاب که خودش مشتری جمع کن باشد نه حرف های ناشایست و سیاسی بازی هایش.
    • ناشناس ۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۶:۵۹
      0 0
      منم بانظر شما موافقم والا فیلمهای خودشون بیشتر مروج فرهنگ غربیه که تلویزیون پخششون نمی کنه واصلا هم مروج فرهنگی ایرانی - اسلامی نیستند با اون وضع تیپ و ارایش انتظار پخشش هم دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.