یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

آئین دیدار فیلم سینمایی «یه‌وا» برگزار شد

یه وا

سینماپرس: آئین دیدار فیلم سینمایی «یه‌وا» به کارگردانی آناهید آباد شب گذشته ۱۸ اسفندماه در سینما فرهنگ برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، شب گذشته شنبه ۱۸ اسفندماه آئین دیدار فیلم سینمایی «یه‌وا» به کارگردانی آناهید آباد در سینما فرهنگ برگزار شد. در این رویداد برخی از چهره‌های سینمای ایران و جامعه ارامنه حضور داشتند.

در آغاز این رویداد رسول صدرعاملی با اشاره به این نکته که آناهید آباد سالم‌ترین مسیر رسیدن به سینمای بلند و فیلمسازی را طی کرده است، گفت: آناهید آباد شاگرد مکتب درست بهرام بیضایی است.

وی همچنین افزود: من این فیلم را دیده‌ام فریم به فریم فیلم او دانایی، آگاهی و درک درست از سینما است.

فرشته طائرپور نیز با اشاره به سخت کوشی و تلاش آناهید آباد در سال‌های متمادی در کنار کارگردانان بزرگ سینمای ایران در مورد وضعیت اطلاع رسانی این دست از فیلم‌ها گفت: این یک ننگ برای صدا و سیما است که اجازه نمی‌دهد مخاطبان از انواع فیلم‌ها مطلع شوند. همه می‌گویند مخاطب سینما علاقه‌ای به دیدن این فیلم‌ها ندارد اما این در صورتی است که وقتی اکران این فیلم‌ها به مردم اطلاع رسانی نمی‌شود و آنها بی اطلاع هستند حق دارند به تماشای این فیلم‌های نیایند. اما حتماً اگر روند اطلاع رسانی یکسان و سالمی طی شود اتفاقاً مخاطب ما علاقه بیشتری به دیدن این فیلم‌ها دارد.

در این آیین چهره‌های سینمایی و فرهنگی چون واروژ کریم مسیحی، جعفر پناهی، رسول صدر عاملی، فرشته طائرپور، منوچهر شاهسواری، همایون ارشادی، علیرضا تابش، شهیندخت ملاوردی، احمد مسجد جامعی، حمید قربانی، مریم نراقی، آندرانیک خچومیان، علی ژکان، سیروس الوند، سحر صباق سرشت، سحر مصیبی، حبیب ایل‌بیگی، مونا زندی، علیرضا شجاع نوری، فرشته صدر عرفایی، راد فریدزاده، حسن کریمی، مریم هژیروند، دانش اقباشاوی، علی قائم مقامی، میلاد صدر عاملی، جعفر صانعی مقدم، دکتر کارن خانلری - نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات، نمایندگان شورای خلیفه گری ارامنه تهران، نمایندگان روزنامه ارمنی زبان آلیک، نمایندگان انجمن های مختلف فرهنگی ارامنه حضور داشتند.

اکران سراسری «یه‌وا» از بیست و پنجم اسفندماه در گروه «هنر و تجربه» آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.