شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

سیما فردوسی:

آنتن تلویزیون باید در اختیار چهره‌های مردمی قرار بگیرد

دکتر سیما فردوسی

تسنیم: کارشناس معروف بحث‌های روانشناسی تلویزیون با حمایت از حرکت تلویزیون و شبکه یک در شناسایی و انتخاب چهره های برتر مردمی، گفت: آنتن باید در اختیار همین چهره‌های مردمی قرار بگیرد که هرکدام‌شان تأثیرات بسیاری در جامعه داشته و دارند.

سیما فردوسی روانشناس شناخته شده درباره انتخاب چهره سال توسط برنامه «فرمول یک» که خود به عنوان یکی از داوران این رویداد حضور داشته، اظهار کرد: وقتی صحبت از چهره مردمی می‌شود همه افراد معیارهایی در ذهنشان می‌آید که به چه کسی چهره مردمی می‌گوییم؟ آنتن باید در اختیار همین چهره‌های مردمی قرار بگیرد که هرکدام‌شان تأثیرات بسیاری در جامعه داشته و دارند.

وی تأکید کرد: خیلی از افراد جامعه دارای توانایی‌های بالقوه‌ای از جمله ابتکار، خلاقیت، شایستگی و... هستند و ویژگی‌های مثبتی دارند اما در جامعه ناشناخته مانده‌اند. قرار نیست افراد موفق فقط در زمینه خاصی کار کنند و هرکسی در هر زمینه‌ای که دارد می‌تواند موفق باشد و ابتکار عمل از خودش نشان بدهد.

فردوسی یادآور شد: افرادی هستند که قلب‌شان برای وطن‌شان می‌تپد و از صمیم دل و بدون چشم‌داشت به مردم خودشان کمک می‌کنند. برخی از این افراد توسط برنامه «فرمول یک» شناسایی شده‌اند؛ خوب است این افراد شناخته شوند، مردم آنها را ببینند و از فعالیت‌هایشان باخبر شوند.

داور چهره اجتماعی سال درباره انتخاب‌های خود گفت: من خانم دکتر لعبت گرانپایه متولد ۱۳۴۳ از محلات را به عنوان یکی از چهره‌های مردمی انتخاب کردم. این عزیز به مسئله آموزش اهمیت زیادی دادند و آموزش‌های رایگان به افرادی که شاید توان آنچنانی ندارند ارائه کرده‌اند تا درباره سلامت جسم خود مطلع باشند. فرد دیگری که انتخاب کردم نیز آقای ضرغام متولد ۱۳۴۴ بود که به تمیزی محیط‌زیست اهمیت می‌دهد. او به جمع‌آوری زباله‌هایی می‌پردازد که افراد بی‌توجه در طبیعت رها کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم خیلی از کسانی که به عنوان چهره مردمی کاندید می‌شوند دارای خدمات ارزنده‌ای هستند و این حرکت برای معرفی و الگوسازی‌شان قابل تقدیر است.

بیش از ۳۰ نفر از چهره‌های شناخته شده حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی، علمی و دانشگاهی اعضای هیات انتخاب چهره‌های برگزیده بودند که با آرای خود گزینه‌های پیشنهادی شان به عنوان یازده چهره برگزیده را مشخص کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.