شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

در نشست خبری معاون سیما با اصحاب رسانه؛

جزئیات برنامه‌های نوروز ۹۸ تلویزیون تشریح شد/۱۴۰ فیلم سینمایی از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود

نشست خبری معاون سیما با اصحاب رسانه

سینماپرس: مرتضی میرباقری معاون سیما در نشستی با حضور اصحاب رسانه به تشریح برنامه های نوروز ۹۸ تلویزیون پرداخت.

به گزارش سینماپرس؛ در جلسه ای با حضور معاون سیما، مدیر کل تامین برنامه های خارجی و دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم در حضور خبرنگاران برنامه های نوروز ۹۸ اعلام شد.

میرباقری با بیان اینکه سریال‌های شبکه یک و سه طنز هستند اعلام کرد: ما سال ۹۸ را با آثار طنز کلید میزنیم و در هر فصل نیز یک کار طنز خواهیم داشت. وی همچنین از بررسی طرح‌هایی از مهران مدیری، سیامک انصاری و جواد رضویان خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴۰ فیلم سینمایی از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود گفت: ۱۲۳ فیلم خارجی و ۱۷ فیلم ایرانی که محصول سال‌های ۹۶ و ۹۷ هستند در این ایام پخش می‌شوند.

میرباقری با اشاره به هم‎زمانی ولادت امام علی(ع) و مبعث پیامبر اعظم (ص) با سال نو، گفت: شبکه‌های سیما از چند روز پیش از عید برنامه‌های نوروز را آغاز خواهند کرد و در ویژه برنامه‌های این مناسبت‌ها در برنامه عصر جدید شبکه سه استعدادهای مختلف حاضر می‌شوند  و در شبکه یک چهره‌های مردمی میهمان خواهند بود.

وی از پخش سریال‌های جدید در شبکه های سیما خبر داد و گفت: شبکه پنج سریال «عطسه» را در این ایام نمایش می‌دهد و شبکه دو علاوه بر سریال، مجموعه «بالشها» را هم برای مخاطب کودک و نوجوان تدارک دیده است.

میرباقری از طراحی ۷ شبکه مجازی سخن گفت که در آن مخاطبان در عین حال که شبکه تماشا را نگاه می‌کنند می‌توانند فیلم‌ها سریال‌ها، مستندها و مسابقات تلویزیونی و برنامه هلی کودک را تماشا کنند. ویژه برنامه‌های راهیان نور نیز در این شبکه های مجازی پخش خواهند شد.

معاون سیما با اعلام اینکه توصیه‌های امنیتی ویژه سفر و جاده‌ها را در دستور کار داریم، گفت: ما در این مسیر با پلیس تعامل خوبی خواهیم داشت. نکته بعدی اطلاع رسانی در حوزه «سلامت» است که شبکه سلامت در این زمینه دو برنامه زنده را تدارک دیده است‌.

معاون سیما با اشاره به آنچه که تلویزیون در سال ۹۷ پشت سر گذاشته، گفت: در سال ۹۷ یک حرکت رو به رشد داشتیم و در بهار امسال مجموعه‌های نوروزی رکورد میزان بیننده را زدند.

وی از مجموعه «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۷ پخش مسابقات فوتبال در تابستان و پاییز گذشته  و پخش سریال‌هایی چون «پدر» به عنوان عوامل توفیق سیما در جلب رضایت مخاطبان تلویزیون یاد کرد و پوشش مطلوب بزرگترین راهپیمایی بعد از ۱۳ آبان سال ۵۸ و راهپیمایی بزرگ اربعین را از توفیقات رسانه ملی در سال ۱۳۹۷ برشمرد.

وی همچنین ازسریال «بانوی عمارت» به عنوان یک سریال جریان‌ساز ومورد اقبال یادکرد و گفت: سال ۹۷ از نظرجریان‌سازی سال قابل اعتنایی بود و از طرف دیگر در این سال توجه جدی به جوان‌گرایی از رویکردهایی بود که شبکه‌های یک، سه، چهار و پنج در پیش گرفته شد.

میرباقری با بیان عملکرد سیما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت در سیما  به صورت ویژه دستاوردهای انقلاب را معرفی کردیم  و در برنامه‌ها و مستندها عدم وجود انتخابات‌های آزاد و جنایات در دوران پهلوی را به تصویر کشیدیم که کار بزرگی بود.

معاون سیما از راه‌اندازی مراحل ساخت سریال‌های «سلمان(س) » بعد از ۲۰ سال و کلید خوردن پیش‌تولید «موسی(ع) » بعد از ۱۰ سال را از اقدامات سیما برشمرد و گفت: این سریال‌ها تولیدات ما را در سطح تراز جهانی قرار می‌دهند و لازم بود کارگاه‌هایی را برای تولید آن‌ها راه‌اندازی کنند.

وی افزود: ما از سال گذشته چهارمین دوره جشنواره جام‌جم را راه‌اندازی کردیم و امسال با اضافه کردن چهار کمیسیون، دوره پنجم را راه انداختیم که حاشیه‌هایی هم به همراه داشت.

میرباقری با بیان اینکه  ما از نظر اقتصادی و معیشتی دچار مشکلات زیادی شده‌ایم و مردم گرفتاری‌های جدی پیدا کرده‌اند گفت: دشمن در این فضا مشکلاتی را هم به‌وجود آورد و در این

فضا رسانه ملی تلاش کرد هوشمندانه و دلسوزانه در کنار مردم باشد.

معاون سیما درباره ساخت سریال‌های الف ویژه در سال ۹۸ نیز توضیح داد: اگر بنا باشد ما فقط روی ساخت سریال‌های الف ویژه متمرکز باشیم همه کارها را باید تعطیل کنیم و چند صد میلیارد هزینه دارد

وی از پخش برنامه «دورهمی» در نوروز ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: تا پیش از ماه مبارک رمضان این برنامه پخش می‌شود و فصل جدید «خندوانه» نیز پس از ماه محرم و صفر از سر گرفته خواهدشد.
میرباقری از تدارک برنامه‌های ماه مبارک رمضان و تابستان نیز خبر داد که بلافاصله بعد از برنامه‌های نوروزی روی آنتن می‌رود.

معاون سیما درباره نحوه رای گیری چهره‌های مردمی در برنامه «فرمول یک» نیز توضیح داد: چهار ماه پیش دوستان شبکه یک طرح خود را اعلام کردند و بعد تیم داوری انتخاب شد و هدف عمده نیز این بود که هرکدام واقعه مهم را رقم زده بودند. دوستانی انتخاب شدند که کارهای خارق العاده‌ای انجام داده بودند و اقبال عمومی هم تابه حال بسیار خوب بوده است. این برنامه باب جدیدی را آغاز کرد که ما در سال آینده برنامه‌های بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

در بخش دیگر مراسم میرباقری درباره اختلالات پیش آمده در جشنواره جام جم گفت: ما در سال ۹۷ چهار عنوان دیگر به بخش‌های جشنواره جام‌جم اضافه کردیم؛ بخش برنامه‌های ترکیبی برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب، دوبلاژ و فصای مجازی. در کنار این‌ها یک نظرسنجی به طور کلی در طول سال میزان بیننده و رضایت از برنامه‌ها را بررسی می‌کرد، اما این نظرسنجی کفایت نمی‌کرد و برنامه‌ها و سریال‌ها ابعاد دیگری هم دارند که مردم نسبت به آنها هم اقبال نشان می‌دهند. امتیازدهی این بخش با نظرسنجی‌های عمومی تفاوت می‌کند. شأن نزول بخش مردمی جشنواره جام‌جم به‌عنوان یک بخش مکمل همین بود.

برچسب‌ها

نظرات

  • حمید ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۱۸:۳۴
    0 0
    میشه فیلمهاسینمایی شبکه هاراهم بگین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.