دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

سینماگران و افزایش قیمت بلیت سینماها/۵

اسماعیلی: دولت باید به اقشار ضعیف جامعه و خانواده های پرجمیعت یارانه کالای فرهنگی بدهد/ هزینه تولید فیلم از سال گذشته تاکنون بیش از ۲ برابر شده است

حبیب اسماعیلی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: حبیب اسماعیلی تهیه کننده و بازیگر سینما در خصوص انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بلیت سینماها در سال جدید گفت: افزایش قیمت بلیت سینماها امری طبیعی است، وقتی همه چیز در کشور افزایش قیمت داشته نمی توان جلوی افزایش قیمت بلیت سینماها را گرفت فقط برای اینکه همگان بتوانند از کالاهای فرهنگی و هنری استفاده کنند دولت باید به اقشار ضعیف جامعه و خانواده های پرجمیعت یارانه کالای فرهنگی بدهد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خرگیوش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: می توان مانند سبدکالا و یارانه نقدی که برای مردم درنظر گرفته شده شرایطی را فراهم آورد که برای کالاهای مهم فرهنگی مانند تئاتر، موسیقی، سینما و... هم یارانه ای به اقشار ضعیف جامعه، خانواده های پرجمعیت، کارگران و کارمندان و همینطور دانشجویان و دانش آموزان اعطا شود. دولت می تواند برای این کار با انجمن سینماداران و صاحبان آثار قرارداد ببندد و با این تدبیر کاری کند تا شرایط استفاده از کالاهای فرهنگی برای همه اقشار جامعه فراهم شده و سینما و تئاتر و... مختص استفاده از قشری خاص نشود.

این سینماگر یادآور شد: البته تاکنون هم ما شاهد برخی سیاست های تشویقی برای استفاده بیشتر مردم از سینما بوده ایم به نحوی که قیمت بلیت سینماها در برخی روزهای هفته نیم بها است و در اکثر پردیس های سینمایی هم سانس های صبح تا ظهر با قیمت بلیت پایین تری به فروش می رسد که امکان استفاده قشرهای ضعیف تر جامعه از سینما را فراهم می آورد.

وی در همین راستا افزود: هزینه تولید فیلم از سال گذشته تاکنون بیش از ۲ برابر شده است؛ ما در کشوری زندگی می کنیم که قیمت همه چیز روز به روز بالا می رود حالا اینکه بعد از گذشت یک سال قیمت بلیت ها اندکی افزایش پیدا می کند مسأله ای نیست که بخواهد جنجال به راه بیندازد؛ همانطور که هزینه های تولید فیلم طی یک سال بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته و برای پخش هزینه ها ۱۰۰ درصد گران تر شده است، باید قیمت بلیت سینما هم به عنوان تنها منبع بازگشت سرمایه توسط گیشه های سینما افزایش یابد.

اسماعیلی تأکید کرد: در حال حاضر یک کاغذ فکس ۳ هزار تومانی به بیش از ۲۵ هزار تومان رسیده، حقوق کارکنان سینماها افزایش پیدا کرده، هزینه های جانبی چند برابر شده، خوب بدیهی است که باید برای تأمین این مسائل قیمت بلیت سینما هم افزایش پیدا کند، یک سینمادار اگر قیمت بلیت افزایش پیدا نکند از کجا باید معاش خود و هزینه نگهداری از سالن سینمایش را فراهم کند؟ یک تهیه کننده با کدام سرمایه می خواهد فیلم بعدی اش را تولید کند؟

تهیه کنند فیلم سینمایی «راننده تاکسی» در خاتمه این گفتگو با بین اینکه مطمئنا اگر اثری قدرت و کیفیت لازم را داشته باشد مردم از آن استقبال خواهند کرد اظهار داشت: مردم این همه از تئاترها و کنسرت ها با قیمت های گزاف استقبال می کنند، قیمت بلیت سینماها که نسبت به بقیه کالاها و مسائل تفریحی زیاد بالا نیست، پس قطعا مردم مانند گذشته باز هم از سینما استفاده خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.