چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱

مهدی سالم در بازدید از جشنواره پویانمایی تهران:

برنامه‌های کانون جزو پربیننده‌های شبکه امید است

مهدی سالم در بازدید از جشنواره پویانمایی تهران

سینماپرس: مهدی سالم مدیر شبکه امید و عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به استقبال مخاطبان شبکه امید از برنامه‌های کانون از لزوم پرورش هنرمندان شاخص برای آینده گفت.

به گزارش سینماپرس، سالم با حضور در محل برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران درباره همکاری این شبکه تلویزیونی در پوشش برنامه‌های کانون گفت: شبکه امید با همه مجموعه‌های فعال در امور نوجوانان ارتباط نزدیک برقرار کرده و همکاری می‌کند، البته من به دلیل این‌که هم مدیر شبکه امید هستم هم عضو هیات مدیره کانون این ارتباط تقویت شده است.

وی با اشاره به این‌که شبکه امید در جشنواره قصه‌گویی هم همکاری داشته است، بیان کرد: حوزه عمل شبکه و کانون بر یکدیگر منطبق است و کارهایی که انجام می‌دهیم با یک رویکرد و هدف است. کانون عملیات‌های میدانی خوبی انجام می‌دهد و عملیات رسانه‌ای آن را شبکه امید بر عهده دارد که این همکاری بین دو مجموعه حتما در بهبود فضای کار برای کودکان و نوجوانان کشورمان موثر است.

سالم در پاسخ به این‌که آیا سنجشی از میزان مخاطب برنامه‌های مربوط به کانون در شبکه امید دارید، گفت: آنچه مشهود است اینکه ارتقای مخاطب داشته‌ایم و این نشان از ارتقای کیفیت برنامه‌های کانون دارد و ما بازخورد آن را بین مخاطبان‌مان می‌بینیم. بر اساس پیامک‌هایی که از مخاطبان شبکه امید دریافت می‌کنیم، برنامه‌های کانون جزو پربیینده‌ترین برنامه‌های ما هستند، البته به دلیل خلایی که در حوزه برنامه‌های نوجوانان وجود دارد، استقبال از برنامه‌های موجود دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: با تلاش‌های مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تکاپو در این مجموعه فرهنگی بیشتر شده و ما هم به عنوان یک رسانه که مختص نوجوانان است، سعی می‌کنیم این فعالیت‌ها را منعکس کنیم.

عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره جشنواره پویانمایی تهران و دلیل موفقیت آن گفت: کانون همیشه یکی از پایه‌های فعالیت در زمینه انیمیشن در ایران بوده و خواهد بود. اگر کانون چنین جشنواره‌ای را برگزار نمی‌کرد، باید از مسئولان آن می‌پرسیدیم چرا این کار را نمی‌کنید، زیرا چنین رویدادی جزو وظایف ذاتی کانون است که مهم‌ترین پایگاه کودکان و نوجوانان کشورمان محسوب می‌شود و از آنجا که انیمیشن یکی از قالب‌های مورد توجه این گروه سنی است، بنابراین توجه کانون به این حوزه، توجه درستی است.

وی با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری، سینماگران و هنرمندان به‌نامی را به عالم هنر و انیمیشن معرفی کرده است، گفت: توجه به انیمیشن در اساس‌نامه و درون مایه‌ای که برای کانون تعریف شده، وجود داشته و ادامه‌دار است و امیدواریم بتوانیم در آینده از نوجوانانی که امروز در کانون رفت و آمد دارند، کارگردانان، انیماتورها و تهیه‌کنندگان، آینده انیمیشن را بسازیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.