چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

بررسی درگیری های هند و پاکستان در «۳۶۰ درجه»

برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه»

سینماپرس: برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» این هفته به موضوع درگیری های اخیر میان هند و پاکستان و میانجگری کشورهای همسایه می پردازد.

به‌گزارش سینماپرس، تنش در روابط پاکستان و هند به عنوان دو کشور آسیایی همسایه ایران، در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده است و هر دو کشور، حمله‌های متعددی را علیه مواضع یکدیگر انجام داده‌اند. ماجرا از اقدامی ترویستی در هند آغاز شد. هندی‌ها معتقد بودند اسلام آباد در این حادثه نقش داشته است؛ در ادامه و با نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده‌های هندی، این تنش‌ها رنگ و بویی تازه به خود گرفت تا جایی که گزینه نظامی بر روی میز هر دو کشور قرار گرفت.

پس از وقوع این تنش‌ها، جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود برای میانجی‌گری و تلاش برای حل اختلافات را اعلام کرد. این موضوع در حالی بود که آمریکا و رژیم صهونیستی در ادامه تلاش‌های خود برای ناامن کردن غرب آسیا، تلاش داشتند تا آتش اختلافات را بالاتر ببرند.

این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه»، علاوه بر بررسی دقیق تاریخچه روابط دو کشور هند و پاکستان، تنش‌های چند هفته اخیر را روایت می‌کند.

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.