شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

از اسکورسیزی و جارموش تا برتون و تارانتینو؛

با ۲۰ فیلم مهم سال ۲۰۱۹ آشنا شوید/ کدام فیلم ها گوی سبقت را در جشنواره ها و نظرات منتقدان می ربایند؟!

بیست فیلم مهم ۲۰۱۹

سینماپرس: هر سال با نگاهی به لیست فیلم هایی که از کارگردان های مطرح دنیا برای اکران و رقابت در جشنواره ها مطرح می شود شور و شوقی برای علاقه مندان واقعی سینما به وجود می آید که قرار است فیلم هایی از فیلمسازان محبوبشان را در این سال ببینند.

علی ناصری/  در این مقاله خبری-تحلیلی سعی شده نگاه داشته باشیم به برخی از مهمترین فیلم ها و فیلمسازان مطرحی که در سال ۲۰۱۹ می توانند گزینه های مهمی برای علاقمندان به سینما، سینمادوستان و سینماگران باشند؛ فیلم ها و فیلمسازانی که هریک از آن ها داعیه بهتر از دیگری بودن دارند و باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام فیلم ها گوی سبقت را در جشنواره ها و نظرات منتقدان می ربایند!؟

*****************

۱- فیلم سینمایی «مرد ایرلندی» (Irishman) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی

فیلمبرداری این درام گنگستری از ماه اوت گذشته در شهر نیویورک و حوالی آن آغاز شده بود. «مرد ایرلندی» بازگشت اسکورسیزی به ژانر گنگستری است و همکاری دوباره او با بازیگر بزرگ و مورد احترامش یعنی رابرت دنیرو را رقم زده است.

فیلم بر اساس کتابی با عنوان «شنیدم خانه نقاشی میکنی» (۲۰۰۳؛ عنوان کتاب از اصطلاح عامیانه ای بین جنایتکاران گرفته شده است و در اصل به قراردادهای کشتن و پاشیدن خون بر دیوارها اشاره دارد) به قلم چارلز برنت شکل گرفته است که روایتگر سالهای فعالیت فرانک شیرن ملقب به مرد ایرلندی به عنوان آدمکش است.

جو پشی، آل پاچینو و ری رومانو از دیگر بازیگران فیلم هستند. اما موضوع جالب اینجاست که فیلم با اینکه اوایل سال به پایان رسیده است اما تا سال ۲۰۱۹ توسط نتفلیکس اکران و عرضه نخواهد شد؛ به خصوص که جلوه های ویژه فیلم کار بسیار زیادی لازم دارند. اسکورسیزی با کمپانی های Industrial Light و Magic همکاری می کند تا شخصیت دنیرو در فیلم و در جریان فلاش بک های روایت، «جوانسازی» شود؛ درست مثل همان کاری که این کمپانی با برد پیت در «مورد عجیب بنجامین باتن» انجام داد.

اسکورسیزی در تأیید پایان تولید و فیلمبرداری «مرد ایرلندی» نوشت: «از آدم های بسیاری متشکرم که امکان ساخت این فیلم را مهیا کردند.» به احتمال زیاد جدیدترین فیلم سینمایی اسکورسیزی در جشنواره کن سال ۲۰۱۹ حضور داشته باشد.

۲- فیلم سینمایی «پارازیت» (Parasite) به کارگردانی بونگ جون هو

کارگردان کره ای فیلم های «snowpiercer» » و «اوکجا» که با فیلم های قبلی اش طرفداران بسیاری برای خود به دست آورده امسال فیلم سینمایی «پارازیت» را به روی پرده سینما خواهد برد. اگر چه اسم فیلم اشاره به آلمانی در ژانر علمی-تخیلی دارد اما فیلم بونگ جون هو درامی درباره یک خانواده ۴ نفره است. در این خانواده هر کسی خصوصیات منحصر به فرد و خاص خودش را دارد. جهان هر کدام از آنها با دیگری کاملا متفاوت است. بونگ جون هو در این فیلم با عوامل محبوب و همیشگی اش همکاری کرده است.

۳- فیلم سینمایی «دیروز» (Yesterday) به کارگردانی دنی بویل

دنی بویل کارگردان مطرح سینمای آمریکا که با فیلم سینمایی «میلیونر زاغه نشین» توانست جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خود کند سال جاری با فیلمی متفاوت به سینما خواهد آمد.

«دیروز» فیلمی در ژانر موزیکال کمدی به کارگردانی دنی بویل و نویسندگی ریچارد کرتیس است که در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ از سوی یونیورسال استودیوز منتشر خواهد شد. لیلی جیمز، اد شیرن، آنا د آرماس و کیت مککینون از جمله بازیگران فیلم هستند.

۴- فیلم سینمایی «حقیقت» (The Truth) به کارگردانی هیروکازو کورئیدا

این کارگردان ژاپنی که اخیرا با فیلم «دزدان فروشگاه» نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را کسب کرده در فیلم جدیدش با نام «حقیقت» که در کشور فرانسه ساخته میشود از نقش آفرینی «ژولیت بینوش» و «کاترین دنو» بهره برده است.

«اتان هاوک» و «لودوین سنیه» دو بازیگر دیگر فیلم «حقیقت» هستند.

این فیلم با همکاری کمپانی فرانسوی «۳B» و کمپانی «Bunbuku» متعلق به خود «کوورئیدا» ساخته میشود و مسئولیت توزیع بین المللی آن نیز بر عهده کمپانی «Wild Bunch» است.

داستان فیلم درباره زوجی با بازی «ژولیت بینوش» و «اتان هاوک» است که از آمریکا به کشورشان فرانسه باز می گردند.

مادر «بینوش» با بازی «کاترین دنو» که یک بازیگر شناخته شده است کتاب زندگی نامه خود را منتشر کرده است اما با دیدار مجدد این زوج و مادر حقایقی برملا میشود. فیلمنامه این فیلم بر اساس نمایشنامه ای نوشته شده که «هیروکازو کورئیدا» ۱۵ سال پیش آن را نوشت اما هرگز به مرحله تولید و یا اجرا روی صحنه نرسید.

«کورئیدا» به عنوان یکی از برترین فیلمسازان درام سینمای جهان شناخته میشود و تاکنون چندین فیلم او از جمله «هیچ کس نمی داند»، «خواهر کوچکمان» و «عروسک بادی» در جشنواره کن حضور داشته و با فیلم «پسر کو ندارد نشان از پدر» جایزه هیات داوران جشواره کن را کسب کرده است.

۵- فیلم سینمایی «در باب پایان ناپذیری» (About Endlessness) به کارگردانی روی اندرسون

۲ سال بعد از کسب شیر طلای جشنواره فیلم ونیز توسط روی اندرسون فیلمساز صاحبد سبک سوئدی، این فیلمساز این روزها در استودیوی خود در استکهلم سوئد سخت در حال آماده سازی مقدمات فیلم جدید خود است. فیلمی که گفته می شود تا سال ۲۰۱۹ آماده اکران عمومی خواهد شد.

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از اسکرین دیلی، روی اندرسون، سینماگر سوئدی ۲ سال پس از کسب شیر طلا از جشنواره ونیز برای فیلم «کبوتری برای تأمل در باب هستی روی شاخه نشست» در حال آماده سازی برای ساختن فیلم سینمایی جدید خود است.

طبق گزارش های رسیده هنوز اندرسون نامی برای فیلمش انتخاب نکرده است. اما به عناوینی از قبیل «در باب بی پایانی»، «در باب پایان ناپذیری» و البته «در باب پایان ناپذیری شرایط انسانی» فکر کرده است. این فیلم قرار است که تا چهارمین قسمت از سه گانه زندگی این فیلمساز سوئدی باشد. قسمت های قبلی این سه گانه عبارتند از «آوازهایی از طبقهی دوم» (۲۰۰۰)، «شما، زندگان» (۲۰۰۷) و «کبوتری برای تأمل در باب هستی روی شاخه نشست» (۲۰۱۴).

ارتباطات زیادی دارم اما ترجیح میدهم که تا ایزوله باشم!؛ این را روی اندرسون به دلیل پیش بردن پیش تولید فیلم جدید خود در سکوت خبری می گوید.

اندرسون به اسکرین دیلی گفته که فیلم جدیدش را در قالب ایپزودیک خواهد ساخت. او ادامه داده که فیلم جدیدش را در راستای نگاه ابزوردش به شرایط حاکم بر انسان معاصر نوشته است.

۶- فیلم سینمایی «Ad Astra» به کارگردانی جیمز گری

جیمز گری با هر فیلم جدید جاه طلبی بیشتری از خودش نشان می دهد. بعد از پیمودن جنگل ها در فیلم «شهر گمشده زد» طبیعی است که امسال به فکر فتح آسمان و فضا بیفتد.

در درام علمی-تخیلی «Ad Astra» برد پیت در نقش آرمی کورپس بازی می کند. مهندسی که قبول می کند به ماموریتی برود که شبیه ماموریتی است که پیش تر پدرش به آن رفته بود و در حین ماموریت ناپدید شد. هدف ماموریت سفر به منظومه شمسی است. با توجه به تم معمول فیلم های جیمز گری به نظر می رسد که در این فیلم هم قرار است با مردانگی زخم خورده رو به رو باشیم که قاعدتا در یک حماسه فضایی در ابعاد بزرگ ترکیب جذابی می شود. اگر این فیلم که محصول کمپانی فاکس قرن بیستم است موفق شود جیمز گری در کارنامه کاری اش به قله های تازه ای دست پیدا می کند.

۷- فیلم سینمایی «یادداشت» (Memoria) به کارگردانی آپیچاتپونگ ویراستاکول

اپیچاتپونگ ویراستاکول تایلندی کارگردان این فیلم است. تیلدا سوئینتون بازیگر اصلی این فیلم است. داستان فیلم در مورد زنی اسکاتلندی است که به کلمبیا سفر می کند و در آنجا صداهای عجیب و غریبی می شنود و شروع به فکر کردن در مورد ظاهر این صداها و تصور آن ها می کند.

ویراستاکول پیش از این با فیلم سینمایی «عمو بونمی خاطرات گذشته را به یاد می آورد» نخل طلای کن را از آن خود کرده است و پیش بینی میشود که این فیلم سال جاری نیز در جشنواره ای معتبر یکی از نامزدهای اصلی جایزه باشد.

۸- فیلم سینمایی «طمع» (Greed) به کارگردانی مایکل وینترباتوم

استیو کوگان بازیگر اصلی جدیدترین فیلم کمدی مایکل وینترباتم است. داستان این فیلم در مورد یک خرده فروش میلیاردر است که برای تولد ۶۰ سالگی اش به جزیره میکونوس یونان می رود. آیلا فیشر نقش همسر او را بازی می کند و دیوید میچل به عنوان یک خبرنگار نقش آفرینی میکند. هرگونه شباهتی با فیلیپ گرین، کارآفرین و سرمایه دار بریتانیایی و مالک گروه آرکادیا در این فیلم کاملا تصادفی است!

۹- فیلم سینمایی «ببخشید دلتنگت شدیم» (Sorry We Missed You ) به کارگردانی کن لوچ

این فیلم روایتگر خانوادهای است که با بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ برای پرداخت بدهی های شان به مشکل برمی خورند و پدر خانواده نیاز به یک ون دارد تا بتواند به عنوان یک راننده به توزیع جنس بپردازد. کریس هچن در نقش پدر خانواده، دبی هانیوود مادر خانواده و کیتی پروکتور و ریس استون نیز دیگر بازیگران فیلم هستند.

همکار قدیمی لوچ یعنی پل لاورتی فیلمنامه این فیلم را نوشته است. آخرین فیلم لوچ «من دنیل بلیک هستم» درباره فردی بود که بیکار شده و به کمک های اجتماعی نیاز دارد و در عین حال یک مادر جوان و فرزندانش نیز تلاش داشتند تا بتوانند زندگی خود را پیش ببرند. فیلم در نهایت نخل طلای جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ را برای کارگردان انگلیسی به ارمغان آورد و به دومین فیلم پرفروش این کارگردان ۸۲ ساله در بریتانیا بدل شد.

۱۰- فیلم سینمایی «درد و افتخار» (Dolor Y Gloria) به کارگردانی پدرو آلمادوار

پدرو آلمادوار جدیدترین فیلم سینمایی اش را با عنوان «درد و افتخار» ساخته و آنتونیو بندراس و پنه لوپه کروز بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

بر خلاف درام های عموما زن محور این کارگردان، قهرمان های داستان فیلم آلمادوار این بار ۲ شخصیت مرد (بندراس و اچندیا) هستند. تولید این پروژه سینمایی از ژوییه آینده آغاز می شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «عشق های اول، عشق های دوم، مادر، میرایی، بازیگرانی که با کارگردان قبلا کار کرده اند، دهه شصت، هشتاد و اکنون». ظاهرا قرار است فیلم جدید آلمادور مجموعه ای از پیوندها را در زمان حال و گذشته به تصویر بکشد. به این ترتیب، کروز و سرانو در نقشهای مکمل مقابل دوربین خواهند رفت.

بندراس و کروز پیش از این در کمدی «خیلی هیجان زده ام» به کارگردانی آلمادوار ایفای نقش کرده اند. این فیلم کمدی در سال ۲۰۱۳ روی پرده رفت.

۱۱- فیلم سینمای «ما» (Us) به کارگردانی جردن پیل

جردن پیل پس از ساخت فیلم موفق «برو بیرون» دست به ساخت فیلمی جدید با عنوان «ما» زده است.

بر اساس آخرین اخبار سینمایی جهان فیلم سینمایی «ما» که ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۹ یعنی ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ اکران شود، حال طبق اعلام روابط عمومی این فیلم سینمایی در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۱۹ یعنی ۲ فروردین ۱۳۹۸ به روی پرده های سینما رفته و اکران خواهد شد. پیش بینی می شود این فیلم سینمایی بتواند نظر مخاطبان را به صورت ویژه ای جلب کند و موجب رضایت منتقدان سینما شود. علت این تغییر زمان اکران انتخاب مناسب تر برای نمایش این فیلم سینمایی عنوان شده است.

این فیلم ترسناک درباره زندگی یک پدر و مادر است که تصمیم می گیرند به همراه فرزندان و دوستان خود به یک سفر گردشی بروند. آن ها برای تعطیلات خود ساحل را انتخاب می کنند که به استراحت بپردازند. همه چیز خوب پیش می رود تا زمانی که شب می شود. تعدادی افراد عجیب و غیرمنتظره وارد این مکان شده که باعث ایجاد رعب و وحشت و هرج و مرج می شوند.

۱۲- فیلم سینمایی «مرد ماه جوزا» (Gemini Man) به کارگردانی آنگ لی

جدیدترین ساخته «آنگ لی»، کارگردان معروف آمریکایی-تایوانی که آثاری چون «زندگی پی» و «ببر خیزان، اژدهای پنهان» را در کارنامه سینمایی اش دارد، اواخر سال ۲۰۱۹ به روی پرده می رود. کمپانی «اسکای دنس» که از تولیدکنندگان فلم اکشن «مرد ماه جوزا» است، تاریخ نمایش آن را چهارم اکتبر ۲۰۱۹ اعلام کرد. این فیلم یکی از مهمترین پروژه های سینمایی ساخته نشده هالیوود در ۲۰ سال اخیر محسوب می شود.

داستان «مرد ماه جوزا» درباره یک آدمکش سالخورده است که سعی دارد حرفه خود را کنار بگذارد، اما ناگزیر است در آخرین مبارزه با بدل خود که ۲۵ سال جوانتر از اوست و در اوج قابلیت، رو به رو شود.

ساخت این پروژه سینمایی برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ در کمپانی «دیزنی» مطرح شد و قرار بود «دارن لِمکی» و «دان مورفی» به عنوان تهیه کننده و «تونی اسکات» در مقام کارگردان در ساخت آن همکاری کنند، اما در حالی که این پروژه سینمایی همواره مورد علاقه مسئولان اجرایی در داخل و خارج کمپانی «دیزنی» بود، برای سال ها به عنوان پروژه ای غیرقابل ساخت در نظر گرفته می شد و امکانات تکنولوژی آن زمان اجازه ساخت ایده های ساخت این فیلم را به آن ها نمیداد.

۱۳- فیلم سینمایی «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon A Time In Hollywood) به کارگردانی کوئینتین تارانتینو

جدیدترین اثر سینمایی کوئینتین تارانتینو با عنوان «روزی روزگاری در هالیوود» یکی از مهمترین فیلم هایی است که سینما دوستان و مخاطبان جدی سینما منتظر دیدن آن هستند.

این اثر جزو مهمترین فیلم های سال آینده است. کوئنتین تارانتینو برنده ۲ جایزه اسکار بهترین فیلمنامه برای «جانگوی رها شده از بند» و «پالپ فیکشن» (داستان های عامه پسند) و نامزد ۲  اسکار برای کارگردانی «حرامزاده های بی آبرو» و «پالپ فیکشن» فیلمی ساخته درباره هالیوود دهه شصت که بخشی از آن روایت زندگی رومن پولانسکی و به قتل رسیدن همسرش شارون تیت است.

همین خلاصه داستان کافی بود که فیلم از همان مرحله انتخاب بازیگر سروصدای زیادی به پا کند. بعد هم که تارانتینو سراغ ستاره های تراز اول هالیوود رفت. او با برد پیت پیشتر در فیلم «حرامزاده های بی آبرو» و با دی کاپریو در فیلم «جانگوی رهاشده از بند»، ۲ فیلم اسکاری اش، همکاری کرده بود.

این درام جنایی روی خانواده منسون قاتلان شارون تیت تمرکز کرده است. نکته دیگر این که فیلم را قرار بود مثل بقیه فیلم های تارانتینو کمپانی هاروی واینستاین تهیه کند که بعد از ماجراهای رسوایی های واینستاین، تارانتینو استودیوی پخش کننده را به سونی تغییر داد. فیلمی درباره سینماست که توسط یک عشق سینما ساخته میشود. طبیعی است که برای دیدنش مشتاق باشیم.

۱۴- فیلم سینمایی «دامبو» (Dumbo) به کارگردانی تیم برتون

تیم برتون به تازگی به سراغ انیمیشنی پرطرفدار رفته که به نظر می رسد یکی از مهمترین و جذابترین فیلم های سال باشد.

مایکل کیتون، ایوا گرین، دنی دِویتو و کالین فارل در پروژه جدید تیم برتون ایفای نقش کرده اند.

«دامبو» بازسازی سینمایی انیمیشن موفق دیزنی است که سال ۱۹۴۱ ساخته شده بود. خود انیمیشن مثل اکثر کارتون های آن سال های دیزنی اقتباس آزادی از یک قصه بود. هلن ابرسون و هارولد پرل کتابش را نوشته بودند. بعد از بازسازی انیمیشن هایی مثل «سیندرلا» و «دیو و دلبر» حالا «دامبو» قرار است گام بزرگتری در این زمینه باشد. اولین تریلرهای فیلم اوایل امسال منتشر شد.

داستان یک فیل جوان که به واسطه گوش های بزرگی که دارد می تواند پرواز کند. او موفق میشود با این شیرین کاری اش به نجات یک سیرک کمک کند. اما وقتی سیرک برنامه جدیدی برای آن ها می چیند دامبو و دوستانش متوجه اسرار سیاهی می شوند که پشت صحنه رنگارنگ و درخشان سیرک در جریان است.

۱۵- فیلم سینمایی «مرده نمی میرد» (The Dead Don't Die) به کارگردانی جیم جارموش

این فیلم دومین ساخته جیم جارموش در قلمرو زامبی ها پس از فیلم «تنها عاشقان زنده می مانند» است. فیلم Only Lovers Left Alive داستان زندگی موزیسین گوشه گیر خون آشامی است که قرن ها در دیترویت زندگی کرده است. جارموش که به جرات میتوان گفت برترین کارگردان مستقل سینما است، در این فیلم از بازیگران بزرگی چون آدام درایور، بیل مری، تیلدا سوئینتن استفاده کرده است. دنیل کریگ نیز قرار بود در این فیلم بازی کند که محقق نشد.

مطمئناً «مرده نمیمیرد» یکی از مهمترین فیلم های سال جاری خواهد بود که در جشنواره های معتبری حضور خواهد داشت.

۱۶- فیلم سینمایی «من در فکر پایان بخشیدن به امورم» (I'm Thinking Of Ending Things) به کارگردانی چارلی کافمن

چارلی کافمن فیلمنامه نویس مشهور و غریب آمریکایی که با فیلمنامه هایی چون «جان مالکوویچ بودن»، «اقتباس»، «درخشش ابدی یک ذهن پاک» و… شناخته می شود یکی از پروژه های هیجان انگیز سال ۲۰۱۹ را با حمایت نتفلیکس کارگردانی خواهد کرد.

چارلی کافمن به سراغ نتفلیکس رفته است تا فیلمی با عنوان «من در فکر پایان بخشیدن به امورم» / I’m Thinking of Ending Things» را بر اساس کتابی از آیِن رید بسازد. حالا هم دست کم بازیگر اصلی فیلم نیز انتخاب شده، بری لارسن بازیگر تحسین شده فیلم اتاق (۲۰۱۵) که به خاطر همین فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد به عنوان بازیگر اصلی فیلم انتخاب شده است.

کافمن که فیلمنامه را هم خودش اقتباس کرده است، داستان زنی در فکر خودکشی را روایت می کند که با والدین دوستش دیدار می کند، آن هم درست پیش از اینکه توسط او رها شود.

این سومین ساخته چارلی کافمن در مقام کارگردان است. پیش از این او با انیمیشن متفاوت و تحسین شده «آنومالیزا» خودی نشان داده بود که به قول خودش «متأسفانه در گیشه پولی درنیاورد.»

۱۷- فیلم سینمایی «داستان اسباب بازی ها ۴» (Toy Story 4) به کارگردانی جوش کولی

این انیمیشن کمدی چهارمین قسمت از سری فیلم های «داستان اسباب بازی» محسوب می شود و دنباله ای بر «داستان اسباب بازی ۳» است. انیمیشنی که مهمترین امضای برند کمپانی پیکسار است و برای اولین بار یک کارگردان به جز مغزهای متفکر پیکسار آن را کارگردانی میکند.

این اولین انیمیشن بلندی است که جاش کولی کارگردانی اش را برعهده دارد. قصه این قسمت از «داستان اسباب بازی» عاشقانه است. وودی عروسک کابوی و باز عروسک فضانورد با هم سفری را آغاز می کنند تا عشق وودی یعنی بو پیپ را پیدا کنند. از سری انیمیشن های «داستان اسباب بازی» میلیون ها دلار سود نصیب کمپانی پیکسار شده است. انیمیشنی که قسمت اول آن دهه نود ساخته و اکران شد و عنوان اولین انیمیشن که برای ساختن اش کامل از گرافیک کامپیوتری استفاده شده بود را به خودش اختصاص داد.

۱۸- فیلم سینمایی «کجا رفتی، برنادت» (Where'd You Go Bernadette) به کارگردانی ریچارد لینکلیتر

فیلم کمدی درام جدید ریچارد لینکلیتر با عنوان «کجا رفتی، برنادت» که بر اساس رمانی به همین نام نوشته ماریا سمپل ساخته شده، کیت بلانشت را در نقش برنادت فاکس خواهد داشت، زنی که به یکباره ناپدید شده و خانواده ظاهراً بی نقصش را تنها می گذارد. بدین ترتیب دختر ۱۵ ساله اش باید به جستجوی مادرش پرداخته و پرده از راز مفقود شدن او بردارد و در این مسیر است که دخترک با گذشته تاریک مادرش آشنا می شود.

جدیدترین تریلر منتشر شده از این فیلم نشان می دهد که کیت بلانشت مانند همیشه هنرنمایی کرده و لینکلیتر نیز به رویه یک دهه اخیر خود در ساختن فیلم های قوی و محبوب ادامه می دهد.

۱۹- فیلم سینمایی «شبکه زنبوری» (Wasp Network) به کارگردانی الیویه آسایاس

در میان چند پروژه آینده «الیویه آسایاس»؛ فیلمساز متفاوت فرانسوی ساخت یک تریلر جاسوسی به چشم می خورد؛ اثری اقتباسی از کتاب «آخرین سربازان جنگ سرد» که داستانی واقعی درباره ۵ ضد تروریست کوبایی است. کتاب «آخرین سربازان جنگ سرد» نوشته فرناندو مورایس نویسنده و روزنامه نگار سرشناس برزیلی است و داستانی واقعی درباره ۵ مبارز ضدتروریستی کوبا بوده که ۱۳ سال در زندان های آمریکا در بند بودند. ساخت فیلمی از این کتاب پُرفروش که ماهیتی مغایر با ساخته های تجربه گرایانه فیلمساز نسل نوی سینمای فرانسه دارد، نشان از تغییر مسیر فیلمسازی آسایاس دارد. این فیلم «شبکه زنبوری» نام دارد و قرارداد آن برای تولید بسته شده است. با این حال پروژه های دیگری که در دست فیلمساز فرانسوی است و حساسیت هایی که او برای ساخت آثار دارد، ساخت «شبکه زنبوری» را در آینده نزدیک ممکن نخواهد ساخت.

با شروع فیلمبرداری این فیلم سینمایی بعید نیست که جدیدترین اثر آسایاس اواخر سال جاری اکران شود.

آخرین ساخت الیویه آسایاس «خریدار شخصی» ((Personal Shopper بوده که در شصت و نهمین جشنواره فیلم کن رونمایی و با واکنش منفی و «هو کردن» مخاطبان مواجه شده بود، با این حال منتقدان برجسته ای چون پیتر بردشاو آن را ستودند.

۲۰- فیلم سینمایی «شیر شاه» (Lion King) به کارگردانی جن فاوریو

جان فاورو دو۲  سال پیش بازسازی انیمیشن «کتاب جنگل» را به روش سینمایی جلوی دوربین برد که به خصوص در گیشه فیلم موفقی از کار درآمد. منتقدان هم نسبتا نقدهای مثبتی رویش نوشتند. حالا فاورو سراغ انیمیشن مشهور دهه نود دیزنی، «شیرشاه» رفته است تا آن را به صورت ترکیبی از فیلم زنده و گرافیک کامپیوتری بسازد.

ترکیب کنجکاوی برانگیزی است. «شیرشاه» یک جور داستان هملت در جنگل است. سیمبا که به دنیا می آید بعد از مدتی عمویش، پدرش را به قتل می رساند. سیما به جنگل فرار میکند و آنجا دوستانی پیدا می کند که به او کمک می کنند برگردد تا تاج و تختش را پس بگیرد. موسیقی فیلم را هانس زیمر می سازد که پیشتر موسیقی نسخه انیمیشن فیلم را هم ساخته بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.