سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

متهم پرونده میکونوس مهمان «شب روایت»

کاظم دارابی / متهم پرونده میکونوس مهمان «شب روایت»

سینماپرس: کاظم دارابی متهم پرونده میکونوس، مهمان بیست و یکمین «شب روایت» از مجموعه «شب های هنر» می شود.

به گزارش سینماپرس؛ درشهریور ۱۳۷۱ با حمله‌ی اشخاص ناشناس به رستوران« میکونوس» و قتل سران حزب دمکرات کردستان، دادگاه فدرال آلمان متاثر از جوسازی جریانات معاند جمهوری اسلامی، ایران را مجرم اصلی حادثه شناخت و به دنبال آن کاظم دارابی، تاجر و مهندس ایرانی را بازداشت کرد. بعد از سه سال و نیم فرآیند دادرسی، کاظم دارابی به عنوان فراهم کننده‌ی شرایط ترور «میکونوس» به همراه چند تبعه‌ی لبنانی دیگر به حبس ابد محکوم شد. او سال ۸۶ بعد از تحمل ۱۰ سال حبس مطابق قانون جرایم اتباع بیگانه آلمان از آن کشور اخراج و به ایران بازگشت.دارابی به تازگی کتابی با عنوان «نقاشی قهوه‌خانه» در خصوص رد اتهاماتش در ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ منتشر ساخته است. این کتاب شامل خاطرات کاظم دارابی است که توسط محسن کاظمی از پژوهشگران نام آور عرصه تاریخ شفاهی تدوین شده است.

مسعود دیانی در بخش گفتگوی برنامه امشب (۱۴ اسفند ماه) میزبان کاظم دارابی می شود و به بازخوانی پرونده میکونوس می پردازد.

در میز «لذت نقد» این هفته «شب روایت» با حضور کورش علیانی بحث «روایت شناسی» را ادامه می‌دهد. سرمقاله، لذت متن و چهل سالگی از بخش‌های دیگر بیست‌ویکمین شب روایت است.

«شب روایت» به تهیه‌کنندگی حسین شاه‌مرادی کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است.این برنامه ادبی در قالب گفتگو با اهالی قلم، نقد کتاب، روایت کتب داستانی و نیز دیگر آیتم‌های مرتبط با حوزه ادبیات و تاریخ ادب کشورمان هر هفته سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.